וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זייפו תוצאות ללקוחות: מתנדבים במד"א נעצרו בחשד לביצוע בדיקות קורונה פיראטיות

החמישה, צעירים תושבי ירושלים, ניצלו על פי החשד את הגישה שהייתה להם כמתנדבים לערכות הבדיקה, וגרפו לכיסם עשרות אלפי שקלים. לטענת המשטרה, את הבדיקות הם שלחו למעבדות פרטיות ברשות הפלסטינית ובבירה. מד"א: מדובר במקרה חמור וחריג ביותר, למצות את הדין עם המעורבים

בווידאו: אדלשטין אומר שחגיגות שמחת תורה השנה הן סכנה/צילום: לע"מ

חמישה מתנדבי מד"א, תושבי ירושלים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, נעצרו בחשד שערכו בדיקות קורונה פיראטיות ברחבי הארץ וגרפו סכומים המוערכים בעשרות אלפי שקלים לכיסם - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. על פי החשד, הם ניצלו את הגישה שלהם כמתנדבים לערכות הבדיקה. בית המשפט השלום בעיר האריך את מעצרם של ארבעה מהם עד ליום שישי הקרוב.

מהחקירה, שהחלה בעקבות מידע שהגיע מהנהלת מד"א, עולה כי החשודים ערכו בדיקות ברחבי הארץ, לרבות באזור נתב"ג. על פי החשד, חלק מהבדיקות נערכו מראש כך שיצאו שליליות, כדי לאפשר ללקוחות להיכנס ולצאת מהמדינה.

עוד עולה מהחקירה כי לאחר ביצוע הבדיקות, הן נשלחו למעבדה בשטחי הרשות הפלסטינית ולמעבדה פרטית בירושלים. לטענת החוקרים, מטרת הצעד הייתה לוודא שהבדיקות יישארו אנונימיות ולא יגיעו אל משרד הבריאות.

בדיקות קורונה במעבדות קופת חולים לאומית באור יהודה 13 ביולי 2020. ראובן קסטרו
על פי החשד, המעורבים ערכו בדיקות גם באזור נתב"ג. בדיקות קורונה/ראובן קסטרו

במד"א אמרו כי מדובר במקרה "חמור וחריג ביותר", וקראו למצות את הדין עם החשודים. "לפני מספר שבועות עלו חשדות על התנהלות פלילית לכאורה של כמה מתנדבים הקשורה באיסוף דגימות לזיהוי קורונה. מד"א פנה עם המידע הראשוני למשטרה, עוד טרם פרסום הפרשה, ודרש לפתוח בבדיקה לבירור העובדות", מנסר מהארגון. "במהלך חקירת המשטרה התברר כי ישנם מספר מעורבים שנחשדים במעשים הפליליים אשר על פי החשד לכאורה לקחו את החוק לידיים ועשו דין לעצמם".

עוד בוואלה!

פי 2 תקיפות מיניות, גידול בנפגעי הנפש: השלכות הקורונה על נוער בסיכון

לכתבה המלאה

בארגון הדגישו כי החשודים בפרשה כבר אינם פעילים בו. "אנו ננקוט נגדם בכל ההליכים הנדרשים על פי חוק. אנו מחזקים את ידיהם של עשרות אלפי עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום העושים בנאמנות ובמסירות לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully