וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשטרה: נשקול לבקש לפתוח בחקירה נגד גמליאל על הפצת מחלה

עודכן לאחרונה: 5.10.2020 / 22:35

הגורם הבהיר כי אם יתגלה שהשרה שיקרה בחקירה האפידמיולוגית, במשטרה יפנו לפרקליטות. זאת לאחר שהפרה את תקנות הסגר ושהתה בטבריה - מרחק של 150 ק"מ מביתה שבתל אביב. אדלשטיין: "ההנחיות נכתבו בדם ואין לאיש פריבילגיה לא לקיימן". חקירת שר מכהן דורשת את אישור היועמ"ש

בווידאו: הפגנה מחוץ לביתה של השרה גמליאל/צילום: ניב אהרונסון

גורם בכיר במשטרה אמר הערב (שני) כי ייתכן שבימים הקרובים יפנו לפרקליטות בבקשה לבחון פתיחה בחקירה פלילית נגד השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, שהפרה את תקנות הסגר. הגורם הכחיש כי נעשתה פנייה יזומה למשרד הבריאות כדי לקבל את חומרי החקירה האפידמיולוגית של השרה, אך ציין כי "אם יתגלה שמסרה עדות שקר בחקירה - זו בעיה". חקירה של שר מכהן דורשת את אישור היועץ המשפטי לממשלה.

החקירה האפידמיולוגית של גמליאל, שאובחנה כחולת קורונה, הסתיימה וממצאיה טרם פורסמו. על פי החשד, השרה שהתה במהלך יום כיפור בטבריה על אף שהיא מתגוררת בתל אביב. במהלך שהייתה הגיעה גם לבית כנסת בעיר, בו התפללו כ-35 איש - ובניגוד לתקנות.

גילה גמליאל,  18 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
חקירתה דורשת את אישור היועמ"ש. גמליאל/פלאש 90, יונתן זינדל

במשרד הבריאות אמרו כי "המטרה של כל חקירה אפידמיולוגית היא לאתר מגעים פוטנציאלים העלולים להידבק ולסכן אנשים נוספים, ולבודד אותם. כל מידע שאינו קשור לאיתור מגעים אינו רלוונטי לחקירה, ואינו מתועד במסגרת החקירה. השרה שיתפה פעולה עם החקירה וכל המגעים ההדוקים הונחו להיכנס לבידוד".

מהמשטרה נמסר כי הנושא הועבר לבחינת הגורמים הרלוונטיים בחטיבת החקירות.

בית הכנסת בשיכון ד (רמת אגוז) בטבריה בו התפללה גמליאל בכיפור 5 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
35 מתפללים ביום כיפור. בית הכנסת בטבריה בו התפללה גמליאל/אתר רשמי, -

מוקדם יותר היום התנצלה השרה על כך שהפרה את תקנות הסגר בעת ששהתה אצל משפחת בעלה בטבריה. "אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת. אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש", מסרה.

"פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות, והרצון שלי לשלב בין השניים", הוסיפה השרה. היא טענה כי לפני כניסת הסגר לתוקף קיבלה החלטה משותפת עם בעלה לשהות בטבריה בדירה עם משפחתה הגרעינית, כפי שהם נוהגים במהלך השנה ובחגים, ובהתאם להנחיות המאפשרות "יציאה ממקום שהיה קבוע אחד למשנהו".

בעקבות הדיווח על הפרת התקנות, עשרות בני אדם הפגינו הערב מול ביתה של גמליאל בתל אביב. המפגינים, חלקם מתנועת הדגלים השחורים, נשאו שלטים עליהם נכתב "בושה", "חוק אחד לכולם" ו"תתפטרי, השרה להדבקת הסביבה".

הפגנה מול ביתה של גילה גמליאל, 5 באוקטובר 2020. ללא, מערכת וואלה
מפגינים מול ביתה של גמליאל בתל אביב, הערב/מערכת וואלה, ללא
הפגנה מול ביתה של גילה גמליאל, 5 באוקטובר 2020. ללא, מערכת וואלה
מפגינים מול ביתה של גמליאל בתל אביב, הערב/מערכת וואלה, ללא

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי הוא "קורא לכל נבחרי הציבור, מהקואליציה ומהאופוזיציה כאחד - הקפידו קלה כחמורה על כל הנחיה מהנחיות משרד הבריאות. אלו הנחיות שנכתבו בדם ואין לאיש פריבילגיה לא לקיימן".

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש בקבינט הקורונה את חשיבות ההנחיות, אך קרא להימנע מהסקת מסקנות לגבי גמליאל. "כולנו מחויבים לקיום הכללים, גם לגבי התקהלויות וגם לגבי שאר הכללים. זה כולל שרים ושרות חברות וחברי כנסת", אמר. "בעניינה של השרה גמליאל אני מציע לחכות עם המסקנות עד שתסתיים הבדיקה שמתקיימת במשרד הבריאות. כדאי לפעול לפי נתונים ובדיקות ולא לפי דיווחים ראשוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully