וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמליאל הפרה את הנחיות הקורונה - והתפללה במרחק 150 ק"מ מביתה

עודכן לאחרונה: 5.10.2020 / 14:06

השרה שנמצאה חיובית לנגיף, הפרה את מגבלות הסגר כששהתה אצל משפחת בעלה בטבריה, למרות שהיא גרה בת"א - כך דווח ב"הארץ". גמליאל אף הסתירה זאת במהלך החקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות, וטענה שנדבקה מהנהג שלה. מקורביה: שהתה בדירתה הקבועה בטבריה

בווידאו: המשטרה נערכת לאכיפת הגבלות הסגר בסוכות/צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: איתי עמרם

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, הפרה את הנחיות הסגר של משרד הבריאות במהלך יום כיפור - כך דווח היום (שני) ב"הארץ". לפי הדיווח, גמליאל, שהודיעה במוצאי שבת כי נדבקה בנגיף הקורונה, שהתה אצל משפחת בעלה בטבריה במהלך החג, ואף התפללה שם בבית הכנסת. זאת, על אף שהיא מתגוררת בתל אביב, ולפי מגבלות הסגר המחמיר הציבור נדרש להישאר במרחק קילומטר ממקום המגורים, גם לצורכי תפילה בבתי כנסת.

בנוסף, כך לפי הדיווח, היא ניסתה להתחמק מהחקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות וסיפרה לחוקרים כי נדבקה מהנהג שלה. רק לאחר שהתברר שבני משפחתה, שנדבקו גם הם בקורונה, לא באו במגע עם הנהג, הודתה ששהתה ביום כיפור בבית הכנסת בטבריה.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל. 09 ביולי 2020. דוברות המשרד להגנת הסביבה, אתר רשמי
הפרה את הנחיות הסגר וניסתה להתחמק. גמליאל/אתר רשמי, דוברות המשרד להגנת הסביבה

השרה גמליאל שהתה בבית הכנסת "עץ חיים בשיכון ד'" שבטבריה, שבו מתפללת כבר עשרות שנים קהילת יוצאי טוניס בעיר. חזן בית הכנסת הוא הרב ד"ר שאול דמרי, אביו של עו"ד חובב דמרי - בעלה של גמליאל.

על פי עדויות הנוכחים בבית הכנסת ביום כיפור, השרה גמליאל הגיעה לתפילות נעילה וערבית. במקום היו כ-35 מתפללים, שמילאו מחצית מהמושבים בבית הכנסת.

מקורביה של גמליאל טענו כי היא שהתה בדירה קבועה שלה בטבריה. "לבני הזוג יש דירה שנייה בטבריה, על פי התקנות אפשר היה לצאת ממקום קבוע אחד למשנהו", מסרו. "בית הכנסת סמוך לדירה ופעל לפי התקנות, והיא שמרה על עטיית מסיכה וריחוק חברתי. היא לא שיקרה בחקירה האפידימיולגית אלא שיתפה פעולה".

מעיריית טבריה נמסר: "לאור הפרסומים בתקשורת החלה חקירה אפידמיולוגית על ידי משרד הבריאות בתיאום ובסיוע מלא של העירייה ופיקוד העורף, וזאת על מנת למנוע את התפשטות התחלואה ככל שניתן".

בלשכת ראש הממשלה לא הגיבו לפניית וואלה! NEWS בנושא.

ביום שישי האחרון גמליאל פרסמה תמונה שלה ושל בתה בסוכה בחשבון הטוויטר. "השנה חוגגים בסוכה עם המשפחה המצומצמת, כדי שבשנה הבאה נוכל לשוב ולארח אושפיזין", כתבה.

אתמול הודיעה גמליאל כי נדבקה בנגיף. "הלילה אובחנתי כחיובית לקורונה", כתבה בחשבון הטוויטר שלה. "אני חשה בטוב ומקווה להחלים במהירות בעזרת השם. שבוע טוב ורפואה שלמה לכל חולי ישראל".

התנועה לאיכות השלטון קראת לגמליאל להתפטר מתפקידה. "בזמן שמצופה מהציבור לציית להנחיות הנוקשות, לא ייתכן שנבחרת ציבור תצפצף עליהן. אנחנו בשיאו של משבר אמון בין הציבור לפוליטיקאים והפרה זו מחריפה את המצב החמור ממילא", נמסר. "חקירה אפידמיולוגית היא לא פריבילגיה. היא חובה של כל אזרח שנדבק בנגיף, ונועדה להגן בראש ובראשונה על הציבור".


בתנועה לאיכות השלטון הוסיפו כי "לשקר ביודעין בחקירה כזו, לכאורה - זו פגיעה חמורה ביותר בשלום הציבור. נבחרת ציבור שרומסת ברגל גסה את שלטון החוק, מפרה את ההנחיות ומעמידה את הציבור בסכנת נפשות - אין לה מקום ליד ההגה, לא בשגרה ובטח שלא בחירום".

בית הכנסת בשיכון ד (רמת אגוז) בטבריה בו התפללה גמליאל בכיפור 5 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
בית הכנסת בשיכון ד' בטבריה בו התפללה גמליאל ביום כיפור/אתר רשמי, -

במקביל, אתמול דווח בחדשות 12 כי ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), הפר גם הוא את הנחיות משרד הבריאות לסגר. בניגוד להנחיות שאוסרות על שהיה בביתו של מישהו אחר, לוי התארח בערב חג הסוכות אצל בנו עם משפחתו המורחבת. לפי התגובה שנמסרה לדיווח, לוי אמר כי שהה "זמן קצר" אצל בנו.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שוחח הבוקר עם ח"כ לוי על הפרת הנחיות משרד הבריאות בערב חג הסוכות. הוא אמר לו שחשוב שלא יישנו מקרים כאלה וכי על נבחרי הציבור להוות דוגמא אישית.

ח"כ מיקי לוי ביום השבעת הממשלה שבוטלה, כנסת, 14 במאי 2020. ראובן קסטרו
הפר גם הוא את הנחיות הסגר. ח"כ מיקי לוי/ראובן קסטרו

לפני כשבועיים, יועץ הניו מדיה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, טופז לוק, נצפה ותועד בהפגנה בירושלים, למרות שהיה אמור לשהות בבידוד עקב השתתפותו במשלחת לוושינגטון כמה ימים לפני כן.

לוק תועד על ידי המפגינים מבלפור יחד עם יועץ התקשורת של משפחת נתניהו, עופר גולן, ונטען כי השניים צילמו את מפגינים נגד הגבלות הקורונה שהשתתפו במחאה, כדי "לבסס את הקמפיין השקרי והמסית של מפגינים 'מפיצי המחלות', קמפיין שהוביל הערב לניסיון דריסה של מפגינים", כך לפי ציוץ של תנועת קומי ישראל, ממארגנות המחאה בבלפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully