וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה גמליאל מתנצלת: טעיתי בשיקול דעתי, אשלם את הקנס הנדרש

עודכן לאחרונה: 5.10.2020 / 17:56

השרה להגנת הסביבה פרסמה התנצלות על כך שהפרה את הסגר ושהתה במרחק של 150 ק"מ מביתה: "יש חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור, היה מקום לנהוג אחרת". היא הכחישה שניסתה להתחמק מחקירה אפידמיולוגית: "שיתפתי פעולה באופן מלא". נתניהו: "כולם מחויבים לכללים, כולל שרים"

בווידאו: חמה של השרה גמליאל בשיעור לפני יום הכיפורים/צילום: הרב שאול דימרי

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל התנצלה היום (שני) על כך שהפרה את תקנות הסגר במהלך יום כיפור בעת ששהתה אצל משפחת בעלה בטבריה, למרות שהיא מתגוררת בתל אביב. גמליאל, שנדבקה בנגיף הקורונה, מסרה כי "אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת. אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש".

"פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות, והרצון שלי לשלב בין השניים", הוסיפה השרה. היא טענה כי לפני כניסת הסגר לתוקף קיבלה החלטה משותפת עם בעלה לשהות בטבריה בדירה עם משפחתה הגרעינית, כפי שהם נוהגים במהלך השנה ובחגים, ובהתאם להנחיות המאפשרות "יציאה ממקום שהיה קבוע אחד למשנהו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לפרסומים בנושא והדגיש את חשיבות ההנחיות, אך קרא להימנע מהסקת מסקנות לגבי השרה. "כולנו מחויבים לקיום הכללים, גם לגבי התקהלויות וגם לגבי שאר הכללים. זה כולל שרים ושרות חברות וחברי כנסת", אמר בישיבת קבינט הקורונה. "בעניינה של השרה גמליאל אני מציע לחכות עם המסקנות עד שתסתיים הבדיקה שמתקיימת במשרד הבריאות. כדאי לפעול לפי נתונים ובדיקות ולא לפי דיווחים ראשוניים. בקרוב מאוד נקבל את התמונה המלאה".

גילה גמליאל בהכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור". גמליאל/ראובן קסטרו

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "המטרה של כל חקירה אפידמיולוגית היא לאתר מגעים פוטנציאלים העלולים להידבק ולסכן אנשים נוספים, ולבודד אותם. כל מידע שאינו קשור לאיתור מגעים אינו רלוונטי לחקירה, ואינו מתועד במסגרת החקירה". עוד נמסר, כי גמליאל "שיתפה פעולה עם החקירה וכל המגעים ההדוקים הונחו להיכנס לבידוד".

לפי דיווח ב"הארץ", גמליאל, שהודיעה במוצאי שבת כי נדבקה בנגיף הקורונה, שהתה אצל משפחת בעלה בטבריה במהלך החג, ואף התפללה שם בבית הכנסת. זאת, על אף שהיא מתגוררת בתל אביב, ולפי מגבלות הסגר המחמיר הציבור נדרש להישאר במרחק קילומטר ממקום המגורים, גם לצורכי תפילה בבתי כנסת.

בנוסף, היא ניסתה להתחמק מהחקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות וסיפרה לחוקרים כי נדבקה מהנהג שלה. רק לאחר שהתברר שבני משפחתה, שנדבקו גם הם בקורונה, לא באו במגע עם הנהג, הודתה ששהתה ביום כיפור בבית הכנסת בטבריה.

עוד בוואלה!

מצעד הבושה: כשריבלין, נתניהו ונבחרי הציבור הפרו את הנחיות הקורונה

לכתבה המלאה
בית הכנסת בשיכון ד (רמת אגוז) בטבריה בו התפללה גמליאל בכיפור 5 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
על פי עדויות, במקום היו כ-35 מתפללים. בית הכנסת בטבריה בו שהתה גמליאל/אתר רשמי, -

עם זאת, בהודעה שנמסרה מטעמה של גמליאל היא הכחישה את הטענה כי לא שיתפה פעולה עם משרד הבריאות. "השרה התפללה בבית הכנסת ביום הכיפורים לפי המתווה שפרסמה הממשלה תוך הקפדה על עטיית מסיכה. בניגוד לנטען, השרה שיתפה פעולה באופן מלא בחקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות", נמסר.

השרה גמליאל שהתה בבית הכנסת "עץ חיים בשיכון ד'" שבטבריה, שבו מתפללת כבר עשרות שנים קהילת יוצאי טוניס בעיר. חזן בית הכנסת הוא הרב ד"ר שאול דמרי, אביו של עו"ד חובב דמרי - בעלה של גמליאל.

על פי עדויות הנוכחים בבית הכנסת ביום כיפור, השרה גמליאל הגיעה לתפילות נעילה וערבית. במקום היו כ-35 מתפללים, שמילאו מחצית מהמושבים בבית הכנסת.

הרב דמרי, חמה של גמליאל, אמר בשיעור לפני יום כיפור כי "נכון השנה יש בעיה מאוד מאוד קשה וכולנו שואלים: במה חטאנו, במה עווינו במה פשענו, שכנראה גוזרים עלינו את כל הגזירה הקשה הזאת שלא נוכל להתלכד ולהתאחד כאיש אחד ובלב אחד בבתי הכנסיות".

הפרסומים על הפרת ההנחיות מצד השרה והתנהלותה בחקירה האפידמיולוגית עוררו עליה ביקורת ציבורית, ונשמעו אף קולות שקראו להתפטרותה.

בתנועה לאיכות השלטון קראו לגמליאל לעזוב את תפקידה ואמרו כי מדובר בפגיעה חמורה באמון הציבור. "בזמן שמצופה מהציבור לציית להנחיות הנוקשות, לא ייתכן שנבחרת ציבור תצפצף עליהן. אנחנו בשיאו של משבר אמון בין הציבור לפוליטיקאים והפרה זו מחריפה את המצב החמור ממילא", נמסר.

עוד אמרו בתנועה, כי "לשקר ביודעין בחקירה כזו, לכאורה - זו פגיעה חמורה ביותר בשלום הציבור. נבחרת ציבור שרומסת ברגל גסה את שלטון החוק, מפרה את ההנחיות ומעמידה את הציבור בסכנת נפשות - אין לה מקום ליד ההגה, לא בשגרה ובטח שלא בחירום".

ביום שישי האחרון, גמליאל פרסמה תמונה שלה ושל בתה בסוכה בחשבון הטוויטר. "השנה חוגגים בסוכה עם המשפחה המצומצמת, כדי שבשנה הבאה נוכל לשוב ולארח אושפיזין", כתבה אז. אמש, היא הודיעה כי נדבקה בנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully