וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 חודשים אחרי - רוצח מאיה וישניאק שוב מבקש לדחות את המענה לכתב האישום

15.2.2021 / 7:57

עמית אלמוג, הנאשם ברצח בנסיבות מחמירות של בת זוגו, הוכרז ככשיר לעמוד לדין כבר בחודש יולי, אולם סנגוריו ממשיכים לטעון לאי שפיות, וטוענים כי טרם הצליחו למצוא פסיכיאטר מתאים, בגלל אי זמינות מומחים בשל נגיף הקורונה. בינתיים, המענה נדחה על ידי השופטים לאפריל

בווידאו: הגשת כתב האישום נגד עמית אלמוג/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

בבית המשפט המחוזי בתל אביב נערך הבוקר (שני) דיון במשפטו של עמית אלמוג, הנאשם ברצח חברתו - מאיה וישניאק. אף שכתב האישום בתיק הוגש ביוני, המשפט טרם החל ודיון המענה לכתב האישום נדחה שוב ושוב. גם הדיון שנערך היום עסק בבקשת ההגנה לזמן נוסף כדי להיערך לדיוני ההוכחות בשל תקופת הקורונה.

ממסמך שהגישה לאחרונה ההגנה לבית המשפט עולה כי קו ההגנה יתמקד במצבו הנפשי של אלמוג. אלמוג הוכרז ככשיר לעמוד לדין כבר בחודש יולי, אך לטענת סנגוריו, עורכי הדין אורית חיון ודין כוכבי, הוא לא היה שפוי בשעת המעשה, אך טרם עלה בידי ההגנה למצוא פסיכיאטר מתאים, שכן "מרבית המומחים, המנהלים מחלקות ו\או בתי חולים, גם אם הם פסיכיאטרים, עסוקים בימים אלו בניהול חירום הקורונה, ועד לירידה ממשית בתחלואה, אין בידי ההגנה כל אפשרות לקבל הערכה מתי יתפנו הפסיכיאטרים אליהם פנתה לטפל בחוות הדעת בתיק".

ההגנה ביקשה לקיים דיון תזכורת נוסף לאחר פסח, אך התביעה התנגדה להארכה וטענה כי פרק הזמן שחלף מהגשת כתב האישום, שמונה חודשים, אפשר להגנה להיערך כראוי. התובעת מפרקליטות מחוז תל אביב ציינה כי ללא תקופת הקורונה התיק בוודאי כבר היה במהלך שמיעת העדויות.

השופט גלעד נויטל דחק בסנגורים לקבוע מועד להגשת תשובה מפורטת לכתב האישום, וכן מועדים להוכחות. בסופו של דבר נקבע כי המענה לכתב האישום יוגש בתחילת אפריל. ההגנה סירבה לקבוע מועד לתחילת דיוני ההוכחות, אך לבסוף הסכימה לקבוע את הדיון הראשון ל-14 ביוני, כשנה לאחר הגשת כתב האישום.

עמית אלמוג, החשוד ברצח חברתו מאיה וישניאק. פייסבוק, אתר רשמי
נקבע שהוא כשיר לעמוד לדין. עמית אלמוג/אתר רשמי, פייסבוק

שירה וישניאק, אחותה הגדולה של מאיה אמרה בתגובה להחלטה כי "מחר יעברו תשעה חודשים מאז הרצח הנורא של מאיה. לפני כמה חודשים בוצעה בדיקה פסיכיאטרית שאמרה שהרוצח הנבזה עמית אלמוג היה שפוי אז והיום. מביאים אותנו שוב ושוב לכאן לפתוח את הפצעים המדממים שלנו. כואב לנו על כל האלימות כלפי נשים. המחשבה לראות את הרוצח השפל הזה קטע את החיים של אחותי הקטנה. היא תכננה להיות עכשיו בתואר ראשון כדי לעזור לאוכלוסיות נזקקות באפריקה, וזה לא יקרה כי הוא בחר לקטוע את החיים שלה. ההגנה רוצה להקל בעונש שלו".

האב, אריאל וישניאק אמר כי "תשעה חודשים והמשפט טרם התחיל. דם נשים אינו הפקר בישראל. לרוצח של מאיה יש רק עונש אחד ראוי - מאסר עולם. שלא ייצא מהכלא עד יומו האחרון. אנחנו סומכים על בית המשפט שיראה מבעד למסך העשן של הצד השני. צריך לחנך את הרוצחים למשוואה פשוטה: רצחת? תקבל מאסר עולם".

משפחתה של מאיה וישניאק בדיון בנושא חו"ד הפסיכיאטרית בעניינו של עמית אלמוג, המחוזי, ת"א. אבשלום ששוני / פלאש 90, פלאש 90
"הבדיקה קבעה שהרוצח היה שפוי אז והיום". משפחתה של וישניאק בדיון על כשירותו הנפשית של אלמוג, יולי/פלאש 90, אבשלום ששוני / פלאש 90

על פי כתב האישום, ב-16 במאי הגיעה וישניאק לדירתו, ובשלב מסוים הוא המתין שאחותו תצא כדי להרוג אותה. בהמשך, נטען, אלמוג ביקש מוישניאק לשכב על צדו והוא נשכב לידה, כשגבו מופנה אליה. הוא לפת בזרועו בחוזקה את צווארה של וישניאק, ובתגובה לקולות שהשמיעה חסם בידו את פיה. מעשים אלה גרמו למותה.

לאחר מכן, כך נטען, הוא נטל סכין מהמטבח, הכניס אותה למגירה בשידה שבחדרו והמתין לשובה של אמו לדירה, בכוונה לגרום למותה בדקירות. כשאמו הגיעה, הוא שאל אותה אם היא רוצה לראות את וישניאק ישנה. האם הלכה לחדר ואלמוג הלך אחריה. כשהגיעו למפתן הדלת, אלמוג לפת את צווארה של אמו, נטל את הסכין מהמגירה ופצע אותה בפניה ובפלג גופה העליון. כתוצאה ממעשיו, נגרמו לאם חבלות ופצעים שטחיים בפלג גופה העליון ובפניה.

בהמשך, אלמוג צילם את גופתה של וישניאק וכן את עצמו, כשהוא שר ומפזר שטרות כסף על הגופה. את הצילומים הוא שלח לחברו באמצעות הווטסאפ.

מאיה ווישניאק. באדיבות המשפחה
נרצחה במאי 2020. וישניאק/באדיבות המשפחה

התיק נחקר על ידי צוות חקירה מיוחד של מרחב דן במשטרת מחוז תל אביב. עוד בערב הרצח, כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו אותו, והוא הועבר לחקירה.

תוצאות בדיקת הדם שנעשו לו העלו כי הוא לא היה תחת השפעת סמים בזמן ביצוע הרצח. בסיכום חוות הדעת הפסיכיאטרית נכתב כי אין עדות לכך שאלמוג היה במצב פסיכוטי "לפני, בזמן ולאחר מועד ביצוע העבירות המיוחסות לו בתיק זה. לכן, להערכתנו היה מסוגל להבדיל בין טוב לרע ובין מותר לאסור, והיה מסוגל להימנע ולשלוט במעשים המיוחסים לו בתיק הזה".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully