וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתרסקות הקטלנית בצפון: "המסוק פגע בכבל חשמל והחל לבעור"

13.2.2021 / 16:58

בשטח שבו אירעה תאונת המסוק סמוך לעפולה עובר קו מתח גבוה, ולטענת עדי ראייה כבלי החשמל אינם מסומנים. "היה רעש חזק, ואז המסוק התרסק לקרקע", אמר מוחמד זועבי מהכפר סולם, שראה את ההתרסקות. חוקר תאונות בוחן את סיבת התאונה. חברת החשמל: "שלחנו צוות לבחון את הזירה"

בווידאו: זירת התרסקות המסוק קל סמוך לעפולה/צילום: שלומי גבאי ותיעוד מבצעי מד''א, עריכה: אסף דרורי

ההתרסקות שאירעה היום (שבת) בשעות הצהריים בשטח חקלאי סמוך לעפולה, שבה נהרגו שני בני אדם, התרחשה באזור שבו עובד קו מתח גבוה, שאינו מסומן. מוחמד זועבי מהכפר סולם הסמוך, ראה את תאונת המסוק מגבעה סמוכה לכפר, המשקיפה מצפון על השדה שבו היתה התאונה.

לדבריו, "ברגע שהמסוק פגע בקו המתח היה רעש חזק, ואז המסוק התרסק על האדמה והתחיל לבעור". הוא הסביר כי כבלי החשמל לא מסומנים בסימון כלשהו, כמו כדורי פלסטיק אדומים שבדרך כלל מסמנים כבלים כאלו, ולכן הם לא נראים מרחוק. מנגד, עמודי קו המתח כן מסומנים. "נסעתי לכיוון המקום, גם בעל השדה מקיבוץ גבע הגיע לשם, ואז כיוונו את כוחות ההצלה למקום", הוסיף זועבי.

קו מתח מזירת תאונת המסוק. שלומי גבאי, שלומי גבאי
"המסוק פגע בכבל". קו המתח, סמוך לזירת תאונת המסוק/שלומי גבאי, שלומי גבאי

סמוך למקום ההתרסקות יש קו מתח גבוה, אבל עדיין לא ברור אם הטייס פגע בחוטי החשמל. קו המתח הוא בגובה של 60-70 מטרים, בעוד שגובה הטיסה לא אמור לרדת מתחת ל-152.4 מטרים (שהם 500 רגל).

עם זאת, בשלב זה עדיין לא ברור אם הטייס הנמיך לגובה כזה, מה גרם לו להנמיך והאם סיבת ההתרסקות היא פגיעה בקו המתח. חוקר תאונות אוויריות של רשות תעופה אזרחית נמצא במקום.

מוחמד זועבי עד ראיה תאונת מסוק. שלומי גבאי, שלומי גבאי
"כיוונו את כוחות ההצלה למקום". מוחמד זועבי עד ראיה לתאונה, ליד זירת ההתרסקות/שלומי גבאי, שלומי גבאי

חובש בכיר במד"א יוסי ניימרק ופרמדיקית מד"א ספיר בוכובזה סיפרו: "בדרך לאירוע חברנו לניידת משטרה שהובילה אותנו לעומק השטח החקלאי. ראינו מרחוק את העשן וכשהתקרבנו למקום ההתרסקות ראינו את המסוק שעלה באש. שני הטייסים היו מחוסרי הכרה ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם במקום".

מחברת החשמל נמסר כי "חברת החשמל משתתפת בצער הכבד על האסון. החברה שלחה לאזור צוות כדי לבחון האם היתה פגיעה בקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully