וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הרוגים בהתרסקות מסוק סמוך לעפולה

13.2.2021 / 14:17

המשטרה הודיעה כי מסוק התרסק סמוך לגבעת המורה בעפולה עלית. נסיבות התאונה טרם ידועות. צוותי מד"א שהגיעו למקום איתרו את הטייס ונוסע נוסף מחוסרי הכרה וללא רוח חיים ומותם נקבע במקום

בווידאו: זירת התרסקות המסוק קל סמוך לעפולה/צילום: שלומי גבאי ותיעוד מבצעי מד''א, עריכה: אסף דרורי

שני בני אדם נהרגו היום (שבת) בהתרסקות מסוק בשטח חקלאי סמוך לעפולה. צוותי מד"א שהוזעקו למקום איתרו את השניים, טייס המסוק ונוסע נוסף, ללא הכרה וללא סימני חיים ומותם נקבע במקום. במשטרה חוקרים את נסיבות התאונה, שטרם התבררו.

סמוך למקום ההתרסקות ישנו קו מתח גבוה 70-60 מטרים, אך טרם ברור אם הטייס פגע בחוטי החשמל. חוקר תאונות אוויריות של רשות התעופה האזרחית נמצא במקום.

המסוק שהתרסק סמוך לעפולה. 13 בפברואר 2021. שלומי גבאי
זירת התאונה ליד עפולה, היום/שלומי גבאי
התרסקות מטוס קל בעפולה. 13 פברואר 2021. מד"א, אתר רשמי
אתר ההתרסקות, היום/אתר רשמי, מד"א

חובש בכיר במד"א יוסי ניימרק ופרמדיקית מד"א ספיר בוכובזה סיפרו: "בדרך לאירוע חברנו לניידת משטרה שהובילה אותנו לעומק השטח החקלאי. ראינו מרחוק את העשן וכשהתקרבנו למקום ההתרסקות ראינו את המסוק שעלה באש. שני הטייסים היו מחוסרי הכרה ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם במקום".

התרסקות מטוס קל בעפולה. 13 פברואר 2021. משטרת ישראל, אתר רשמי
זירת ההתרסקות, היום/אתר רשמי, משטרת ישראל
התרסקות מטוס קל בעפולה. 13 פברואר 2021. משטרת ישראל, אתר רשמי
זירת ההתרסקות, היום/אתר רשמי, משטרת ישראל

בחודש נובמבר האחרון התרסק מטוס אימונים של חיל האוויר בשטח פתוח בנגב, והוביל למותם של רס"ן איתי זיידן ורב"ט ליהוא בן-בסה. חודש לאחר מכן, הוועדה החוקרת את התרסקות המטוס שלחה חומרים ובהם מצלמה מתא הטייס למעבדה מיוחדת מחו"ל. זאת, מאחר והפרטים שאותרו בהריסות נמצאו במצב קשה, ואלה יוכלו לשפוך אור על השניות שקדמו להתרסקות ולסייע בפענוחה.

במהלך הסריקות באתר ההתרסקות, ובניגוד לטענות הראשוניות בצה"ל, אותרה המצלמה מתא הטיס שמשמשת את בית הספר לתחקור הטיסה של המדריך והחניך. חרף מצבה, הצליחו חוקרי התאונה להוציא ממנה את כרטיס הזיכרון. לאחר בדיקות, כשלו הניסיונות להעלות על מחשב את סרטון הווידאו, והכרטיס נשלח למעבדת מיוחדת כדי לשחזר את הפרטים.

כמו כן, עדיין לא ברור לגמרי לעוסקים בפענוח התאונה אם הגורם לאסון היה תקלה טכנית, או טעות אנוש. ואולם, גורם בצה"ל אמר כי "אם בהתחלה לא היו ברורים פרטים, היום ניתן לומר שלא ניתן לשלול שמדובר בטעות אנוש שגרמה להתרסקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully