וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנתיים מאסר נגזרו על קצין מג"ב שניסה לאנוס חיילת

12.2.2021 / 8:40

ברק אברהם הורשע בניסיון לאנוס חיילת במרץ 2017. התובעת ממח"ש ביקשה לגזור עליו כארבעה וחצי שנות מאסר בפועל, אך השופטים בחרו להקל משום ש"רף האלימות לא היה מהגבוהים". הוא זוכה מעבירה של הדחה בחקירה, בה הואשם בגלל מסרונים שכתב לחיילת אחרי האירוע

בווידאו: מתנדב בבית ספר נאשם בעבירות מין חמורות בילדות/צילום: יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר השבוע 23 חודשי מאסר בפועל על ברק אברהם, קצין מג"ב שהורשע בניסיון לאנוס חיילת. בנוסף לכך, הוטל עליו מאסר על תנאי והוא יפצה את החיילת ב-30 אלף שקלים.

האירוע התרחש במרץ 2017. אברהם והחיילת, ששירתו יחד, נסעו עם קצין מג"ב נוסף לחתונה של שוטר מהבסיס שבו שירתו. לאחר מכן נסעו לביתו של אברהם ברמת השרון וישבו בחצר, עד שבשלב מסוים הוא נכנס ליחידת הדיור הסמוכה והזמין אותה פנימה.

כשהחיילת נכנסה אברהם ניסה לנשק אותה, אבל היא נרתעה ממנו וציינה כי הדבר "לא מתאים" מכיוון שהיתה לו בת זוג באותו הזמן. למרות התנגדותה של החיילת, אברהם חיבק את עורפה וניסה שוב לנשק. היא אמרה לו "לא", אך לא הצליחה לחמוק ממנו.

שוטר מג"ב סמוך למערת המכפלה, דצמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
ניצל את הידידות ואת האמון שנתנה בו החיילת/חטיבת דובר המשטרה

לאחר מכן הוריד את מכנסיו ותחתוניו, וגם את תחתוניה, וניסה לאנוס אותה על ספה שהייתה בחדר. במהלך כל האירוע היא שבה ואמרה לו שהיא לא מעוניינת בו, עד שלפתע הוא הפסיק.

השופטים טלי חיימוביץ', גלעד נויטל וגרשון גונטבניק הרשיעו את אברהם בניסיון אונס, אך זיכו אותו מעבירה של הדחה בחקירה. הוא הואשם בעבירה זו בשל מסרונים שכתב לחיילת אחרי האירוע, כמו "את מסננת אותי, אני מרגיש שאני מטריד אותך ומפחד שאת תתלונני עליי למג"ד או המ"פ שלך, אז זה לא כוונתי כי באמת חסר לי אם אני אסתבך".

בית המשפט המחוזי תל אביב. -, אתר רשמי
"מדובר באירוע שארך דקות ספורות בלבד". בית המשפט המחוזי בת"א/אתר רשמי, -

התובעת בתיק, עו"ד הלה אדלמן ממח"ש, ביקשה לגזור על אברהם כארבע וחצי שנות מאסר בפועל, בעוד ההגנה ביקשה להסתפק בכמה חודשים. השופטים הכריעו על קצת פחות משנתיים. השופטת חיימוביץ', שכתבה את עיקר פסק הדין, ציינה שאברהם ניצל את הידידות ואת האמון שנתנה בו החיילת, וביצע את מעשיו תוך שימוש בכוח וחרף בקשות חוזרות ונשנות כי יפסיק.

מנגד, השופטת חיימוביץ' כתבה כי "רף האלימות בנסיבות העניין, לא היה מהגבוהים, והחבלות הפיזיות שנגרמו למתלוננת אינן מן החמורות. מדובר באירוע שארך דקות ספורות בלבד, והסתיים כאשר הנאשם הפסיק את מעשיו, לאחר בקשות חוזרות ונשנות של המתלוננת, התיישב על הספה והתנצל".

בסופו של דבר, החליט בית המשפט לגזור על אברהם כמעט שנתיים של מאסר בפועל, 16 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי לחיילת.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully