וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים לאחר הפיגוע: צה"ל הרס את ביתו של המחבל שרצח את אסתר הורגן

כוחות צה"ל ומג"ב הרסו את דירתו של מוחמד קבהא שרצח את הורגן ביער ריחן בדצמבר האחרון. הכוחות הרסו בפיצוץ את שתי הקומות בהן התגורר בכפר טורה הסמוך לג'נין, לאחר שנדחתה עתירת המשפחה נגד ההריסה

בווידאו: צה"ל הרס את ביתו של המחבל שרצח את אסתר הורגן/צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל ומג"ב הרסו הערב (רביעי) את שתי הקומות שבהן התגורר המחבל מוחמד קבהא בכפר טורה אל-ערביה, הסמוך לג'נין. המחבל רצח את אסתר הורגן ב-20 בדצמבר ביער ריחן. הריסת הבית בוצעה לאחר שנדחתה עתירת משפחת המחבל לבג"ץ בשבוע שעבר.

במהלך הפעילות, התפתחו הפרות סדר אלימות, במסגרתן פלסטינים יידו אבנים לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. "צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו בפעילותם הנמרצת למען הרתעת כל מי שמבקש לפגוע באזרחי ישראל או בחיילים", נמסר מדובר צה"ל.

צה"ל הרס את שתי הקומות בהן התגורר המחבל שרצח את אסתר הורגן. 10 בפברואר 2021. דובר צה"ל
בית המחבל לאחר הפיצוץ, הערב/דובר צה"ל

מפקד החטיבה המרחבית מנשה, אלוף-משנה יאיר פלאי אמר לאחר השלמת הפעולה כי "היום חיילי ולוחמי חטיבת מנשה פעלו להריסת הקומות בהן התגורר המחבל שרצח את אסתר הורגן. פעולה זו מעבירה מסר חזק לכל מחבל שבכוונתו לבצע פיגוע". הוא הוסיף כי "אנו נמשיך לפעול בכל דרך שתידרש, על מנת להבטיח את ביטחון האזרחים בגזרה, ולא נאפשר לטרור לפגוש את תושבי ישראל".

ביום חמישי האחרון הוגש נגד כבהא כתב אישום בגין רצח, קשירת קשר לירי לעבר אדם ועבירות נוספות. לפי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט הצבאי בשומרון, "הרצח בוצע כנקמה על פטירתו של חברו של המחבל בכלא הישראלי". כבהא הודה במיוחס לו, ולפי כתב האישום ביצע שיחזור של הרצח. התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרו של המחבל עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו.

צה"ל הרס את שתי הקומות בהן התגורר המחבל שרצח את אסתר הורגן. 10 בפברואר 2021. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל ממלכדים את הבית, לפני ההריסה/דובר צה"ל

עוד עולה מכתב האישום כי כבהא שקל לבצע פיגוע ירי לעבר כוחות הביטחון, אך בסופו של דבר ירד מהרעיון. עוד נכתב כי המחבל תצפת על החורשה בסמוך לטל מנשה, והחליט ששם יבצע את הפיגוע נגד כל ישראלי שיעבור שם.

הנאשם הבחין בהורגן צועדת בשביל, והבין כי היא יהודייה עקב חזותה החיצונית. כשזיהתה את המחבל, החלה לרוץ בבהלה אך הוא הצליח לתפוס אותה. "הוא אחז אותה בשתי ידיה, משך אותה במרפקיה בעודה צועקת, והשליך אותה לעבר אבנים שהבחין בהם בצד השביל", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully