וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחז בידיו אבן גדולה והכה בראשה": הוגש כתב אישום נגד המחבל שרצח את אסתר הורגן

עודכן לאחרונה: 4.2.2021 / 13:16

בכתב האישום נכתב שמחמד מרוח כבהא "רדף אחריה למרחק 15 מטרים ודחף אותה על גל אבנים". הוא הודה במיוחס לו, ולפי כתב האישום ביצע שיחזור של הרצח. כבהא רצח את הורגן כשיצאה לרוץ סמוך לביתה ביער בשומרון בדצמבר, כנקמה על מותו של אסיר ביטחוני שהכיר

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד המחבל שרצח את אסתר הורגן/צילום: שלומי גבאי

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד מחמד מרוח כבהא, שרצח את אסתר הורגן ב-20 בדצמבר בעת שיצאה לרוץ סמוך לביתה ביער שקד שבשומרון. כתב האישום שהוגש לבית המשפט הצבאי בשומרון מייחס לו עבירות של רצח, קשירת קשר לירי לעבר אדם ועבירות נוספות.

כבהא הודה במיוחס לו, ולפי כתב האישום ביצע שיחזור של הרצח. התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרו של המחבל עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו. מכתב האישום עולה כי "הרצח בוצע כנקמה על פטירתו של חברו של המחבל בכלא הישראלי". לפי האישום, כבהא שקל לבצע פיגוע ירי לעבר כוחות הביטחון, אך בסופו של דבר ירד מהרעיון. עוד נכתב כי המחבל תצפת על החורשה בסמוך לטל מנשה, והחליט ששם יבצע את הפיגוע נגד ישראלים.

עוד נכתב בכתב האישום כי הנאשם הבחין בהורגן צועדת בשביל, והבין כי היא יהודייה עקב חזותה החיצונית. כשזיהתה הורגן את המחבל, החלה לרוץ בבהלה, אך המחבל רץ אחריה כ-15 מטרים ותפס אותה. "הוא אחז אותה בשתי ידיה, משך אותה במרפקיה בעודה צועקת, והשליך אותה לעבר אבנים שהבחין בהם בצד השביל", נכתב.

אסתר הורגן. באדיבות המשפחה
נרצחה כשיצאה לריצה. אסתר הורגן/באדיבות המשפחה

בעקבות כך, נכתב באישום, ראשה של הורגן נחבל באבן והיא החלה לדמם. היא צעקה וניסתה לברוח אך כבהא מנע ממנה בכוח. לאחר מכן אחז כבהא בידו באבן גדולה וחבט בה באמצעותה בראשה פעמיים, תוך שהיא זועקת לעזרה.

כבהא גרר את הורגן כ-3 מטרים אל עבר עצי היער והכה בה שוב באכזריות עם האבן. לאחר מכן הוא ברח מהמקום, הוריד את הסוודר שלבש, שהיה מגואל בדמה של אסתר, והחביא אותו. כשהגיע כבהא לביתו, הוא התקלח ולבש בגדים נקיים. את הבגדים המלוכלכים זרק לפח האשפה. באותו ערב סיפר לחברו, פאתח', כי רצח אישה יהודייה בעזרת אבנים כנקמה על מות חברו.

משפחתה של הורגן התייחסה לכתב האישום ומסרה כי היא "מברכת את כוחות הבטחון, אלוף הפיקוד, המח"ט, השב"כ, משטרת ישראל והפרקליטות הצבאית, שפעלו מהר לעצור את הרוצח ולהביאו לדין. המשפחה מצפה למיצוי הדין עם הרוצח. מההסברים שניתנו ומראיית כתב האישום, עולה בבירור שההסתה הפרועה ברש"פ הניעה את הרוצח לבצע את זממו. ועכשיו, לאחר שפעל כבקשת הרש"פ, הוא הנהנה ממשכורת שמנה שהרש"פ משלמת לו, כפרס על הרצח. הגיע הזמן לפעול ביתר תקיפות הן נגד ההסתה והן נגד התגמולים הכספיים שהרש"פ משלמת למחבלים".

בנימין הורגן ובניו עקיבא ובצלאל בבית המשפט הצבאי בסאלם, הגשת כתב אישום | רוצח אסתר הורגן, מחמד מרוח כבהא. בית המשפט הצבאי, סאלם. שלומי גבאי
בני משפחתה של הורגן בבית המשפט הצבאי בסאלם, היום/שלומי גבאי

בשבוע שעבר הוגשו כתבי אישום גם נגד בני דודיו של המחבל, וליד ופאתח בדראן, תושבי דיר אל גצון, המייחסים להם, בין היתר, עבירות של מתן מקלט בצוותא וקשירת קשר לירי לעבר אדם. מעצרם של השניים הוארך עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינם.

כבהא בן ה-40, תושב הכפר טורה אל ע'רביה שבאזור ג'נין, ביצע את הרצח לפני חודש, כמה שבועות לאחר שגיבש את ההחלטה להוציא אותו לפועל, ומאז שהה במעצר.

חקירת שב"כ העלתה כי כבהא ריצה בעבר כמה עונשי מאסר בגין פעילות טרור, ורצח אותה כנקמה לאחר שאסיר ביטחוני שהכיר, כמאל אבו ואער, מת בכלא ממחלה. כבהא קשר עצמו לרצח בחקירת שב"כ, ואיתו נעצרו כמה מקרובי משפחתו שסייעו לו להתחבא לאחר הרצח.

לאחר שקיבל את ההחלטה, כבהא הגיע לאזור דרך פרצה בגדר, ובחר במקום לאחר שזיהה כי התנועה בו דלילה. ביום הרצח שהה כבהא ביער לצורך הברחה של סיגריות, וכשזיהה את הורגן צועדת לבדה תקף ורצח אותה. בימים שלאחר מכן הסתתר בכפר דיר אל ע'וסון.

בנימין הורגן ובניו עקיבא ובצלאל בבית המשפט הצבאי בסאלם, הגשת כתב אישום | רוצח אסתר הורגן, מחמד מרוח כבהא. בית המשפט הצבאי, סאלם. שלומי גבאי
משפחתה של הורגן בהגיעה לבית המשפט הצבאי, היום/שלומי גבאי
רוצח אסתר הורגן ז״ל - מחמד מרוח כבהא, כן 40 תושב הכפר טורה אל ע'רביה הסמוך לג'נין. שב"כ
רצח כנקמה על מות אסיר ביטחוני. כבהא/שב"כ

גופתה של הורגן בת ה-52 אותרה ב-4 בינואר ביער הסמוך לביתה שבהתנחלות טל מנשה עם סימני אלימות קשים, בהם סימני תקיפה בראשה. הורגן הותירה אחריה שישה ילדים והייתה דמות בולטת ביישוב.

היא הוכרזה נעדרת יום קודם לכן, לאחר שמשפחתה הודיעה שיצאה לריצה בצהריים ולא חזרה. כוחות משטרה ומתנדבי יחידות חילוץ פתחו במהלך הלילה בסריקות אחריה, עד שנמצאה בשעת לילה. מאותו רגע ניהלו כוחות הביטחון מצוד אחר החשודים ברצח. לאחר שלושה ימים, לכדו כוחות הביטחון את כבהא כשהוא נמצא בביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully