וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסתר הורגן, שנרצחה בשומרון, הובאה למנוחות: "היית אדם של אהבה"

22.12.2020 / 9:35

הורגן בת ה-52 ואם לשישה ילדים נקברה בבית העלמין שקד בהתנחלות טל מנשה בה מתגוררת משפחתה. הורגן, דמות מוכרת ואהובה על שכניה, יצאה ביום ראשון לריצה ואותרה לאחר שעות ארוכות ביער סמוך כשעליה סימני אלימות. מצוד מתנהל אחר החשודים במעשה

בווידאו: אסתר הורגן נרצחה ביער בשומרון, נבדק רקע לאומני/תיעוד מבצעי מד"א, אהוד אמיתון TPS

אסתר הורגן, בת ה-52 שגופתה אותרה אתמול ביער בשומרון, הובאה היום (שלישי) למנוחות בבית העלמין שקד שבהתנחלות טל מנשה בה מתגוררת משפחתה. הורגן, אמנית ויועצת זוגית, שהייתה דמות מוכרת ואהובה על שכניה, יצאה ביום ראשון לריצה ואותרה לאחר שעות ארוכות ביער סמוך כשעליה סימני אלימות. בחקירת המשטרה בה מעורב שב"כ בודקים עדיין האם המעשה התבצע על רקע לאומני, כשמצוד מתנהל אחר החשודים במעשה.

ההלוויה נערכה בהשתתפות עשרות בני אדם, בשל הגבלות הקורונה, ונוכחים בה ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה), ח"כ ניר ברקת (הליכוד) ושר ההתיישבות צחי הנגבי. רב הישוב, ראובן עוזאיל, ספד ראשון להורגן. "כמעט יומיים שנעלמת לנו. נעלמת לבנימין, לישוב, למשפחה ולחברים. למדנו ממך את המושג של הטוב והחסד. זה הדבר הקשה ביותר, היית צעירה, אני לא זוכר אותך אחרת. היינו יחד בסעודת שבת. לשנייה לא חשבנו שזאת הפעם האחרונה שנראה אותך. אמרנו שבת שלום ואין שלום. היה לך כשרון שלא ראיתי אצל אף אחד, תמיד צוחקת ותמיד בקלילות. היית אישה של שמחה וחיוך. תמיד. הגורל אכזר".

הלוויה של אסתר הורגן הנרצחת מהשומרון. בית העלמין, שקד, טל מנשה, 22 בדצמבר 2020. שלומי גבאי
הלווייתה של אסתר הורגן. טל מנשה, היום/שלומי גבאי

אחרי רב היישוב ספד לה ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. "אשת חסד, נפש טהורה, מלאת שמחה. איך נקטפת מאיתנו ביד כל כך אכזרית, רק בגלל שאת יהודיה", אמר דגן בפתח דבריו. "אנחנו בוכים ושבורים אבל לא מיואשים. זהו רגע של בחירה, הרוצחים בחרו במוות, אנחנו בוחרים בחיים. הברברים הביאו חושך, ואנחנו נביא אור", הוסיף.

דגן פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו. "על ממשלת ישראל לתת תגובה ציונית לפשע הנוראי הזה ולהקים ישוב חדש בשומרון לזכרה, הכפל את הישוב טל מנשה. אדוני ראש הממשלה, עזרו לנו להמשיך בדרכה של אסתר בהוספת אור. אנחנו מבטיחים להיות עם המשפחה לתמיד, לרוצחים הברברים אני אומר לעולם לא נישבר, עם ישראל חזק מימכם".

אחרי דגן נאם השר צחי הנגבי. "הרוע, השפלות והאכזריות של אויבינו, אין בזה חדש. אבל כשהרוע האכזרי והמפלצתי שלח את ידו אל אסתר - לא די בכך שנספיק לעמוד איתן, צריך להעמיק את השורשים במקומות אלו, ולנקוט במעשה שירחיב את ישוב זה".

הלוויה של אסתר הורגן הנרצחת מהשומרון. בית העלמין, שקד, טל מנשה, 22 בדצמבר 2020. שלומי גבאי
הלווייתה של אסתר הורגן. טל מנשה, היום/שלומי גבאי

גופתה של הורגן התגלתה עם סימני אלימות קשים, בהם סימני תקיפה בראשה. היא הוכרזה כנעדרת ביום ראשון לאחר שמשפחתה הודיעה שיצאה לריצה בצהריים ולא חזרה. כוחות משטרה ומתנדבי יחידות חילוץ פתחו במהלך הלילה בסריקות אחריה, עד שנמצאה בשעת לילה.

אסתר הורגן היא מוותיקות הישוב והתגוררה במקום כעשרים שנה. שכניה סיפרו כי הייתה מעורבת בחיי הקהילה. בעלה של הנרצחת, בנימין הורגן, סיפר אתמול כי היא "יצאה אתמול כמו שהיא נהגה, לטייל בטבע שהיא כל כך אהבה פה בסביבות היישוב - לא מעשים הרפתקניים, שביל הליכה כמו שיש בכל מקום נורמלי בארץ, והיא לא חזרה. זה לא מתאים לה".

צחי הנגבי וניר ברקת בהלוויה של אסתר הורגן הנרצחת מהשומרון. בית העלמין, שקד, טל מנשה, 22 בדצמבר 2020. שלומי גבאי
הנגבי, סמוטריץ' וברקת בהלווייה, היום/שלומי גבאי

הורגן תיאר אותה כאישה "כל כך מלאת חיים ואור ואהבה לכולם, וכל זה נגדע ברגע. אי אפשר לתאר בכלל במילים, מי יכול לעשות כזה מעשה". הוא אמר כי "אסתר גידלה משפחה לתפארת, אהבה את הנכדים ועכשיו לא תהיה להם לא אמא, לא סבתא. אסתר תחסר לכולנו, למשפחה ובכלל לכל מי שהכיר אותה". בנוסף, הוא קרא ל"תשובה ציונית הולמת למעשים של הרס והרג - יותר חיים, יותר בנייה, יותר יצירה, יותר עשייה על הקרקע למען ילדינו וכל עם ישראל".

אסתר הורגן. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
אסתר הורגן/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח אתמול תנחומים למשפחת הנרצחת. "אסתר הורגן נרצחה באכזריות כשיצאה לריצה ליד ביתה. כוחות הביטחון ישימו ידם על המרצח במהירות האפשרית ונבוא עמו חשבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully