וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחם חיסונים לאוכלוסייה הזרה הוקם בתל אביב: "מקווים שייפתח לכולם"

9.2.2021 / 18:18

בשכונת נווה שאנן נפתח מרכז עבור מבקשי המקלט ומהגרי העבודה בעיר, שלא היו זכאים להתחסן למרות הסרת התעדוף. המרכז הייעודי הוקם על אף שבמשרד הבריאות ובעירייה הבטיחו כי אוכלוסיות אלו ישולבו במתחמים הקיימים. "נותר לקוות שהמשרד יפיק את הלקחים הראויים מהמשבר"

בווידאו: המצבע לחיסון עובדים זרים בתל אביב/צילום: ספיר לוי

בשכונת נווה שאנן בדרום תל אביב נפתח הבוקר (שלישי) מתחם חיסונים ייעודי עבור מבקשי המקלט ומהגרי העבודה. זאת, לאחר הפרסום בוואלה! NEWS לפיו אוכלוסיות אלו לא זכאיות להתחסן נגד קורונה למרות הסרת התעדוף בשבוע שעבר.

בין המתחסנים הראשונים היה טהנו, בן 60 המתגורר בתל אביב. "אני חולה כבר תשע שנים, עברתי סוג של שבץ ונותרתי משותק חלקית", סיפר. "יש לי מעמד חוקי בארץ אבל אין לי ביטוח רפואי, אז עד עכשיו לא יכולתי להתחסן. עכשיו קיבלתי הודעה שאנחנו חייבים להגיע לקבל חיסון נגד קורונה".

"לא היה חיסון בחינם עד היום, לכן חיכינו עד שיהיה", אמרה היידי, מתחסנת נוספת במתחם.

טהנו, הגיע להתחסן לקורונה במרכז חיסונים לאוכלוסייה הזרה בנווה שאנן, תל אביב, 9 בפברואר 2021. ספיר לוי
לא יכול היה להתחסן עד היום בגלל היעדר ביטוח רפואי. טהנו/ספיר לוי

בעיריית תל אביב-יפו הכריזו כי נפתח "מרכז חיסונים לאוכלוסייה הזרה" בהנחיית משרד הבריאות, למרות שבמשרד הכחישו בעבר כי יוקמו מתחמי חיסונים נפרדים. "מתחמי החיסונים צפויים להיות אותם מתחמי חיסונים הקיימים כיום ולא נפרדים מהאוכלוסייה הכללית", אמרו בשבוע שעבר במשרד. בעירייה הבהירו היום כי בהמשך אוכלוסייה זו תוכל להתחסן גם במתחמים הכלליים.

ראש העיר רון חולדאי בירך על פתיחת המתחם. "אני גאה שהמאמצים שעשינו הביאו את ישראל להיות מהמדינות הראשונות שמחסנות חסרי מעמד ומבקשי מקלט. תודה לאנשי משרד הבריאות על שיתוף הפעולה, והערכה גדולה לצוות בית החולים העירוני איכילוב שמוציא אל הפועל את המהלך החשוב הזה".

לפי העירייה, הרישום לחיסונים במרכז בנווה שאנן פתוח לכלל האוכלוסייה הזרה בעיר מגיל 16 ומעלה. המרכז כולל 14 עמדות חיסון אותן מפעיל צוות בית החולים איכילוב, ויפעל בימים א'-ה' בשעות 18:00-10:00 וביום שישי בין 14:00-09:00. המתחסנים מתבקשים להגיע עם דרכון או ויזה.

מתחנם החיסונים שפתח על -ידי עיריית תל אביב ואיכילוב בנווה שאנן, תל אביב 9 בפברואר 2021. גיא יחיאלי, אתר רשמי
מתחם החיסונים בנווה שאנן, הבוקר/אתר רשמי, גיא יחיאלי
מתחנם החיסונים שפתח על -ידי עיריית תל אביב ואיכילוב בנווה שאנן, תל אביב 9 בפברואר 2021. גיא יחיאלי, אתר רשמי
מתחם החיסונים בנווה שאנן, הבוקר/אתר רשמי, גיא יחיאלי

מנהלת מחלקת חסרי מעמד בעמותת רופאים לזכויות אדם, זואי גוטצייט, אמרה כי בעמותה "מברכים על תחילתו של מבצע החיסונים ומקווים שאכן, כפי שמשרד הבריאות הבטיח, מתחם החיסונים יהיה פתוח לכלל חסרי המעמד ונעדרי הביטוח הרפואי, ללא הבדל דת צבע, מין, סוג אשרה או היעדרה".

"ידוע לנו כי מאמצים רבים הושקעו בהקמת המערך והמנגנונים שיאפשרו לחסרי המעמד לזכות בחיסון. מאמצים אלו היו נחסכים מכולם, אילו השכילו קובעי המדיניות לאפשר לחסרי המעמד להיות מבוטחים ולקבל שירותי בריאות דרך קופות החולים מלכתחילה", הוסיפה גוטצייט. "נותר לקוות שמשרד הבריאות יפיק את הלקחים הראויים מהמשבר הזה, גם בהקשר של חסרי המעמד שחיים בינינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully