וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצת קבינט המומחים: רק מורים שחוסנו לקורונה יוכלו ללמד באופן פרונטלי

3.2.2021 / 17:07

רופאים ואנשי בריאות בכירים המייעצים למשרד הבריאות הסבירו כי הילדים מגיעים לבתי הספר מתוך חובה חוקית, וכי לבני משפחתם אין בחירה אם לשלוח אותם ללימודים. לטענת המומחים, מסיבה זו יש לחייב את עובדי ההוראה להתחסן או להפעיל עליהם לחץ אם יסרבו לעשות זאת

בווידאו: פרופ' אש מתייחס לשתי התכניות ליציאה מדורגת מהסגר/צילום: לע"מ

בקבינט המומחים המייעץ למשרד הבריאות העלו היום (רביעי) הצעה לפיה עובדי חינוך מחוסנים או מחלימים יחזרו ללמד פרונטלית בבתי הספר, בעוד עובדי חינוך שבחרו שלא להתחסן ימשיכו ללמד בזום. בקבינט המומחים העלו את ההצעה לקראת ישיבת הממשלה הצפויה להתכנס היום, כדי לדון באסטרטגיית היציאה מהסגר. ישיבת הממשלה תוכננה לשעה 18:00, אך נדחתה למועד לא ידוע.

בצוות המומחים, המורכב מרופאים ועובדי מערכת הבריאות, הסבירו כי הילדים מגיעים לכיתות מתוך חובה חוקית, וכי לבני משפחתם אין בחירה האם להסתכן ולשלוח אותם ללימודים. לכן, ניתן לטענתם לחייב את המורים להתחסן, או להפעיל עליהם לחץ אם יסרבו לעשות כן.

נימוק זה מבדיל בין עובדי ההוראה לבין מקצועות אחרים העובדים עם קהל, כמו מוכרים בסופר או שוטרים. הצעה זו מיועדת להיכלל במתווה החזרה ללימודים, המתוכנן לצאת לפועל בימים הקרובים לפחות בכיתות הנמוכות בערים הירוקות.

חזרה ללימודים בית הספר יסוד המעלה, ראשון לציון 1 בנובמר 2020. ראובן קסטרו
רק מורים מחוסנים. כיתה בבית הספר יסוד המעלה בראשל"צ/ראובן קסטרו

עוד עלה בדיון כי בפעימה השנייה, בעוד שבועיים, יומלץ לפתוח מוסדות דת ותרבות. כל פתיחה תותנה באיזון בתחלואה ובמקדם ההדבקה. לפי הנאמר בדיון, המסעדות צפויות להיפתח מחדש בפעימה השלישית.

בדיון הבהירו כי היעד שאותו הציג אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו, לחיסון מהיר של כ-95% מבני ה-50 ומעלה, לא צפוי למנוע לבדו את חציית הסף של ספיקת בתי החולים. זאת כל עוד שיעורי ההדבקה היומית מוסיפים להיות גבוהים כמו היום.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

מעבר לכך, לפי קבינט המומחים צפוי גל תחלואה רביעי וגדול במהלך חודש מרץ. בקבינט הציגו שלוש אפשרויות להתמודדות עם העלייה הצפויה בתחלואה: הכלה (בדומה למצב הנוכחי), ספיגה ומיגור לאפס תחלואה. כמו כן, בדיון עלה כי נכון לעכשיו הסגר אינו מאפשר עוד הפחתה חדה בשיעורי ההדבקה והתחלואה הקשה, בשל שילוב בין התפשטות הזן בריטי, המדבק יותר, וחוסר היענות האוכלוסייה לסגר.

בקבינט המומחים משתתפים פרופ' רן בליצר (יו"ר), ראש שירות בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, פרופ' ארנון אפק, ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, פרופ' איתמר גרוטו, פרופ' נדב דוידוביץ', מר יורם חמו, ד"ר בעז לב, ד"ר עדי ניב יגודה, ד"ר דורית ניצן, פרופ' גליה רהב ופרופ' שוקי שמר.

אסטרטגיית היציאה מהסגר

מוקדם יותר הגיש משרד הבריאות לשרים את עמדתו בעניין הארכת הסגר לקראת ישיבת הממשלה, והציע את אסטרטגיית היציאה מהסגר והסרת ההגבלות. המשרד ביקש מהשרים לדחות את סיום הסגר משישי, כפי שקבעה הממשלה בתחילת השבוע, לראשון בחצות.

במסגרת אסטרטגיית היציאה, המשרד הציע כי מערכת החינוך תחזור לפעילות בערים ירוקות וצהובות בלבד, ורק בגני הילדים ובכיתות הנמוכות. לפי בקשת המשרד, הגנים וכיתות א'-ד' ישובו ללימודים בערים אלה, ובמקביל יחזרו גם כיתות י'-י"ב, כשבשונה מהכיתות הנמוכות חלק מהתלמידים כבר התחסנו או נמצאים בתהליך חיסון לקורונה.

הצעת משרד הבריאות לסיום הסגר

  • דחיית סיום הסגר מיום שישי לראשון בחצות
  • גני הילדים, הכיתות הנמוכות וכיתות י' עד י"ב יחזרו לפעילות בערים ירוקות וצהובות
  • המסחר ייפתח בערים ירוקות וצהובות לטייק-אווי
  • עסקים שיכולים לעבוד באופן של אחד על אחד ייפתחו בערים ירוקות וצהובות
  • הגבלת התקהלות לעד עשרה אנשים במרחב פתוח וחמישה בחלל סגור
מחלקת קורונה בבית החולים הלל יפה, חדרה, 26 בינואר 2021. ראובן קסטרו
טיפול בחולה במחלקת קורונה בבית החולים הלל יפה בחדרה/ראובן קסטרו

כמו כן, המשרד ביקש מהשרים כי המסחר ייפתח בערים הירוקות והצהובות לטייק-אווי ולעסקים שאופן העבודה בהן מאפשר את הימצאותם של שני אנשים באותו חלל, כמו מספרות ומכוני יופי. בנוסף, יימשכו ההגבלות על התקהלות עם עד עשרה אנשים במרחב פתוח וחמישה בחלל סגור.

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין צפויים להביע תמיכה בהארכת הסגר עד ראשון. לטענתם, הארכת הסגר בשלושה ימים נוספים תוסיף למעגל המתחסנים עוד כ-200 אלף איש, מתוכם 125 אלף איש מעל גיל 50. זאת, בשעה ש-97% מהתמותה היא מגיל 50 ומעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully