וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: פתיחת לימודים לצד חזרה מינימלית של המשק - רק מיום שני

3.2.2021 / 15:00

לקראת ישיבת הממשלה, המשרד ביקש מהשרים לדחות את סיום הסגר משישי ליום ראשון בחצות בשבוע הבא. במסגרת אסטרטגיית היציאה, הציעו כי החינוך יחזור בערים ירוקות וצהובות בגני הילדים ובכיתות הנמוכות. כמו כן, המסחר ייפתח בערים אלה לטייק-אווי וחנויות "אחד על אחד"

נתניהו: "אבקש להוסיף לפחות שבועיים לסגר הגבולות"/צילום: שי מכלוף

משרד הבריאות הגיש היום (רביעי) לשרים את עמדתו בעניין הארכת הסגר לקראת ישיבת הממשלה, והציע את אסטרטגיית היציאה מהסגר והסרת ההגבלות. המשרד ביקש מהשרים לדחות את סיום הסגר משישי, כפי שקבעה הממשלה בתחלית השבוע, לראשון בחצות בשבוע הבא.

במסגרת אסטרטגיית היציאה, המשרד הציע כי מערכת החינוך תחזור לפעילות בערים ירוקות וצהובות בלבד, ורק בגני הילדים ובכיתות הנמוכות. לפי בקשת המשרד, הגנים וכיתות א'-ד' ישובו ללימודים בערים אלה, ובמקביל יחזרו גם כיתות י' עד י"ב, כשבשונה מהכיתות הנמוכות חלק מהתלמידים כבר התחסנו או נמצאים בתהליך חיסון לקורונה.

כמו כן, המשרד ביקש מהשרים כי המסחר ייפתח בערים הירוקות והצהובות לטייק-אווי ולעסקים שאופן העבודה בהן מאפשר את הימצאותם של שני אנשים באותו חלל, כמו מספרות ומכוני יופי. בנוסף, יימשכו ההגבלות על התקהלות עם עד עשרה אנשים במרחב פתוח וחמישה בחלל סגור.

הצעת משרד הבריאות

  • דחיית סיום הסגר מיום שישי לראשון בחצות
  • גני הילדים, הכיתות הנמוכות וכיתות י' עד י"ב יחזרו לפעילות בערים ירוקות וצהובות
  • המסחר ייפתח בערים ירוקות וצהובות לטייק-אווי
  • עסקים שיכולים לעבוד באופן של אחד על אחד ייפתחו בערים ירוקות וצהובות
  • הגבלת התקהלות לעד עשרה אנשים במרחב פתוח וחמישה בחלל סגור

עוד בוואלה

אחרי חודש של סגר מהודק: הממשלה תכריע על מועד פתיחת המשק

לכתבה המלאה
לקראת החזרה ללימודים בגן כלנית, ראש העין, 8 במאי 2020. ראובן קסטרו
החינוך ייפתח בערים הירוקות והצהובות. כיתה ריקה/ראובן קסטרו

ישיבת הממשלה תחל ב-18:00, וראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין צפויים להביע תמיכה בהארכת הסגר עד ראשון. לטענתם, הארכת הסגר בשלושה ימים נוספים תוסיף למעגל המתחסנים עוד כ-200 אלף איש, מתוכם 125 אלף איש מעל גיל 50. זאת, בשעה ש-97% מהתמותה היא מגיל 50 ומעלה.

מנגד, בכחול לבן ילחצו על נתניהו ומשרד הבריאות לפתוח באופן חלקי ומדורג את המשק, ויסבירו כי הסגר לא עובד ושיש צורך בחשיבה על אסטרטגיה שונה. על פי הנתונים, לאחר חודש של סגר מהודק מקדם ההדבקה (R) ירד, אולם מסוף השבוע האחרון הוא חזר לעלות. כרגע עומד מקדם ההדבקה על 0.97 בכלל המגזרים. במגזר הכללי הוא הגיע כבר ל-1.02, במגזר החרדי ל-0.87 ובמגזר הערבי ל-0.95.

ישיבת ממשלה 19 ביולי 2020. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
עמדתו תואמת למשרד הבריאות. נתניהו בישיבת ממשלה דרך הזום/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

ישיבת הממשלה בנוגע לאסטרטגיית היציאה נקבעה בתחילת השבוע, אז הוחלט כי הסגר יסתיים ביום שישי בבוקר, וכי היום השרים ידונו כיצד תתבצע החזרה לשגרה. עם זאת, כבר הבוקר התריע ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש כי ירידת התחלואה דווקא נבלמה, וכי משרד הבריאות ישוב לדרישה להארכת הסגר עד ליום ראשון. "ברור שהמצב לא ישתפר אחרי הפתיחה", אמר אש בריאיון. "אם נפתח את המשק בצורה לא אחראית, יש מצב שנצטרך אחר כך עוד סגר".

בקשת המשרד מגיעה ברקע נתוני התחלואה הגבוהים הנרשמים בישראל מדי יום, למרות תנאי הסגר המהודק. הבוקר עדכן משרד הבריאות על 7,919 איש שאובחנו עם קורונה ביממה האחרונה, מה שהביא את מניין הנדבקים בארץ ל-663,665 . אתמול התקבלו תוצאות עבור 88,503 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף נותר גבוה עם 9.3%.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

עם זאת, ניתן לראות ירידה בחולים הקשים בטווח זמן זה. בבתי החולים מאושפזים 1,789 חולים, ומספר החולים הקשים ירד ב-22 איש מאז אתמול והגיע ל-1,074. מניין המונשמים ירד ב-24 וכעת הוא עומד על 292. נכון להיום מתו בישראל 4,888 חולים מאז פרוץ המגיפה - 72 מהם ביממה החולפת.

בד בבד, מנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, הנחה את קופות החולים כי עליהן להיערך לפתיחת החיסונים לקורונה לכלל הציבור, החל ממחר. במשרד ציינו כי ממחר, בני 18 ומעלה יוכלו להזמין תור בפנייה לקופות החולים בהן הם מבוטחים, ובכך יוסר התעדוף שנקבע לבני 35 ומעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully