וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות לקופות החולים: היערכו לפתיחת החיסונים לכלל הציבור החל ממחר

3.2.2021 / 10:51

ברקע ההאטה בקצב ההתחסנות, מנכ"ל המשרד פרופ' לוי הנחה את הקופות להיערך להסרת התעדופים למתחסנים, וממחר יוכלו להתחסן בני 18 ומעלה. הודעת המשרד מגיעה לקראת הדיון המכריע בממשלה על אסטרטגיית היציאה מהסגר, ובצל נתוני התחלואה הגבוהים

נתניהו: יש לחסן 90% מגילאי 50 ומעלה בתוך שבועיים/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) לקופות החולים כי עליהן להיערך לפתיחת החיסונים לקורונה לכלל הציבור, החל ממחר. במשרד ציינו כי ממחר, בני 18 ומעלה יוכלו להזמין תור בפנייה לקופות החולים בהן הם מבוטחים, ובכך יוסר התעדוף שנקבע לבני 35 ומעלה.

הסרת התעדוף מגיעה לאחר שבשבוע האחרון הורגשה האטה בקצב החיסונים, ובכירים בקופות החולים טענו כי הסיבה לירידה היא התעקשות משרד הבריאות שלא להסיר את שיטת התעדוף ולאפשר לכלל האכלוסייה להתחסן.

לדברי קופות החולים, ההתעקשות להותיר את החיסונים רק לבני 35 ומעלה מורידה את ההיענות להתחסן, וזאת למרות שגילים אלה מהווים את רוב האוכלוסייה בשוק העבודה ונוכחים יותר קרוב לילדים הנחשבים למפיצים את הווירוס בשיעור גבוה יותר. לפי נתוני משרד הבריאות, יותר משלושה מיליון בני אדם כבר התחסנו מתוך תשעה מיליון אזרחים ישראלים, כולל ילדים שאינם יכולים להתחסן.

סינמה סיטי בבאר שבע, שהפכה למרכז חיסונים נגד נגיף הקורונה. 31 בינואר 2021. AP
בני 18 ומעלה יורשו להתחסן ממחר. מתחם החיסונים בסינמה סיטי, באר שבע/AP

הודעת משרד הבריאות מגיעה ברקע נתוני התחלואה הגבוהים הנרשמים בישראל מדי יום, אחרי כחודש בו ישראל נמצאת תחת הגבלות הסגר המהודק. בהמשך היום הממשלה תקיים ישיבה מכרעת לגבי הארכת הסגר או עצירתו לפני סוף השבוע, ובאסטרטגיית הפתיחה לכשיוחלט על סיומו.

הישיבה תיערך בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ומשרד הבריאות מבקשים להאריך אותו עד ליום ראשון. לטענתם, הארכת הסגר בשלושה ימים נוספים תוסיף למעגל המתחסנים עוד כ-200 אלף איש, מתוכם 125 אלף איש מעל גיל 50. זאת, בשעה ש-97% מהתמותה היא מגיל 50 ומעלה.

מנגד, בכחול לבן ילחצו על נתניהו ומשרד הבריאות לפתוח באופן חלקי ומדורג את המשק, ויסבירו כי הסגר לא עובד ושיש צורך בחשיבה על אסטרטגיה שונה. על פי הנתונים, לאחר חודש של סגר מהודק מקדם ההדבקה (R) ירד, אולם מסוף השבוע האחרון הוא חזר לעלות. כרגע עומד מקדם ההדבקה על 0.97 בכלל המגזרים. במגזר הכללי הוא הגיע כבר ל-1.02, במגזר החרדי ל-0.87 ובמגזר הערבי ל-0.95.

גבר חרדי מקבל חיסון נגד קורונה בהתנחלות גבעת זאב, סמוך לירושלים. 1 בפברואר 2021. AP
התעדוף יוסר החל ממחר. חרדי מקבל חיסון בגבעת זאב/AP

הבוקר עדכן משרד הבריאות על 7,919 איש שאובחנו עם קורונה ביממה האחרונה, מה שהביא את מניין הנדבקים בארץ ל-663,665 . אתמול התקבלו תוצאות עבור 88,503 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף נותר גבוה עם 9.3%.

עם זאת, ניתן לראות ירידה בחולים הקשים בטווח זמן זה. בבתי החולים מאושפזים 1,789 חולים, ומספר החולים הקשים ירד ב-22 איש מאז אתמול והגיע ל-1,074. מניין המונשמים ירד ב-24 וכעת הוא עומד על 292. נכון להיום מתו בישראל 4,888 חולים מאז פרוץ המגיפה - 72 מהם ביממה החולפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully