וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקטור הקורונה: נמליץ להאריך את הסגר עד ליום ראשון

פרופ' נחמן אש התריע כי הירידה בתחלואה נעצרה, וכי משרד הבריאות צפוי לבקש היום בישיבת הממשלה לסיים את הסגר בתחילת השבוע הבא, ולא ביום שישי בבוקר כפי שנקבע בתחילת השבוע. "המצב לא ישתפר לאחר הפתיחה"

נתניהו: יש לחסן 90% מגילאי 50 ומעלה בתוך שבועיים/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הבהיר היום (רביעי) כי משרד הבריאות מעוניין בהארכת הסגר עד ליום ראשון. בריאיון לכאן ב' אמר הפרויקטור כי משרד הבריאות צפוי לחזור לבקשתו המקורית בישיבת הממשלה שתתקיים במהלך היום בנוגע לאסטרטגיית היציאה מהסגר.

ישיבת הממשלה בנוגע לאסטרטגיית היציאה נקבעה בתחילת השבוע, אז הוחלט כי הסגר יסתיים ביום שישי בבוקר, וכי היום השרים ידונו כיצד תתבצע החזרה לשגרה. עם זאת, הבוקר אש התריע כי ירידת התחלואה דווקא נבלמה וכי משרד הבריאות ישוב לדרישה להארכת הסגר עד ליום ראשון.

"ברור שהמצב לא ישתפר אחרי הפתיחה", אמר אש בריאיון. "אם נפתח את המשק בצורה לא אחראית, יש מצב שנצטרך אחר כך עוד סגר". אש התייחס בדבריו להחלטה עליה צפויים להודיע היום משרד הבריאות ומנכ"לי קופות החולים, לגבי הסרת התעדוף ופתיחת המבצע לכולם. "מעריך שההחלטה על פתיחת החיסונים לכל הגילים תתקבל היום. זה שאין לך נוגדנים בבדיקה סרולוגית לא אומר שאתה לא חסין", אמר אש.

מחסום קורונה צומת גהה מבני ברק למזרח, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
במשרד הבריאות יבקשו לדחות את הפתיחה. מחסום קורונה בזמן הסגר/ראובן קסטרו

דבריו של אש מגיעים ברקע נתוני התחלואה הגבוהים בישראל הנמשכים גם אחרי כחודש בו ישראל נמצאת תחת הגבלות הסגר המהודק. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין צפויים להביע תמיכה בהארכת הסגר עד ראשון. לטענתם, הארכת הסגר בשלושה ימים נוספים תוסיף למעגל המתחסנים עוד כ-200 אלף איש, מתוכם 125 אלף איש מעל גיל 50. זאת, בשעה ש-97% מהתמותה היא מגיל 50 ומעלה.

מנגד, בכחול לבן ילחצו על נתניהו ומשרד הבריאות לפתוח באופן חלקי ומדורג את המשק, ויסבירו כי הסגר לא עובד ושיש צורך בחשיבה על אסטרטגיה שונה. על פי הנתונים, לאחר חודש של סגר מהודק מקדם ההדבקה (R) ירד, אולם מסוף השבוע האחרון הוא חזר לעלות. כרגע עומד מקדם ההדבקה על 0.97 בכלל המגזרים. במגזר הכללי הוא הגיע כבר ל-1.02, במגזר החרדי ל-0.87 ובמגזר הערבי ל-0.95.

נחמן אש בדיור המוגן משען ביום התחסנות נגד קורונה, 14 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"ברור שהמצב לא ישתפר אחרי הפתיחה". פרופ' אש/ראובן קסטרו

הבוקר עדכן משרד הבריאות על 7,919 איש שאובחנו עם קורונה ביממה האחרונה, מה שהביא את מניין הנדבקים בארץ ל-663,665 . אתמול התקבלו תוצאות עבור 88,503 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף נותר גבוה עם 9.3%.

עם זאת, ניתן לראות ירידה בחולים הקשים בטווח זמן זה. בבתי החולים מאושפזים 1,789 חולים, ומספר החולים הקשים ירד ב-22 איש מאז אתמול והגיע ל-1,074. מניין המונשמים ירד ב-24 וכעת הוא עומד על 292. נכון להיום מתו בישראל 4,888 חולים מאז פרוץ המגיפה - 72 מהם ביממה החולפת.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

עד כה ניתנו בישראל כ-5.1 מיליון מנות חיסון נגד קורונה - ל-3.2 מיליון מתחסנים. כ-1.5 מיליון איש זכאים לפי משרד הבריאות לתעודת מתחסן, לאחר שקיבלו את מנת החיסון השנייה. 30 אלף איש קיבלו אתמול את מנת החיסון השנייה במסגרת מבצע "חוזרים לחיים", מתוך מאה אלף המנות שניתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully