וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נערכים ליציאה הדרגתית מהסגר במהלך השבוע הבא

עודכן לאחרונה: 2.2.2021 / 19:19

ראש הממשלה הבהיר כי "מבצע החיסונים הוא מפתח היציאה מהקורונה", וקרא להאריך את הסגר בשלושה ימים נוספים. לדבריו, "אם נצליח לחסן את האנשים בגילאי 50 ומעלה, אנחנו בדרך לנצח". שר הבריאות אמר כי לאחר היציאה מהסגר צבעי הערים יתחשבו גם באחוז המתחסנים

נתניהו: יש לחסן 90% מגילאי 50 ומעלה בתוך שבועיים/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין קיימו הערב (שלישי) תדרוך על מצב התחלואה בקורונה, והזהירו מפני פתיחה מוקדמת ולא זהירה של המשק ומערכת החינוך. ראש הממשלה הגדיר במהלך התדרוך יעד התחסנות חדש - לחסן בשבועיים הקרובים כ-90% מהאזרחים בגילאי 50 ומעלה.

"אנחנו בעיצמו של מרוץ בין מבצע החיסונים הענק שלנו לבין המוטציה", ציין נתניהו בתדרוך שהתקיים במשרד הבריאות. "מבצע החיסונים הוא מפתח היציאה מהקורונה, שמכה בכל העולם. הוא הסביר כי "כרגע כ-80% מסך הדגימות שלנו הן מהמוטציה הבריטית. 97% מהמתים נמצאים בקבוצת הגיל של 50 ומעלה, 93% מהחולים הקשים נמצאים בקבוצת הגיל הזו. זה מכה בצורה מאוד ברורה".

נתניהו הבהיר כי "אם הצלחנו לחסן ולהגן על האנשים שהם 50 ומעלה, במידה רבה אנחנו בדרך לנצח את הקורונה. זאת במידה ולא יגיעו עוד מוטציות שיכולות לעמוד בפני החיסון". בנוסף לכך, קרא נתניהו שלא להשיב במהירות את פעילות המשק. "כל יום קובע, כל יום של סגר הוא פשוט הצלת נפשות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו על החיסונים והיציאה מהסגר, 2 בפברואר 2021. ללא, צילום מסך
"מרחיקים אנשים ממוות". ראש הממשלה נתניהו בהצהרה במשרד הבריאות, הערב/צילום מסך, ללא

לדברי ראש הממשלה, "חיסון של בני 50 ומעלה יעזור לנו לקדם את פתיחת המשק. נפתח את המשק בצורה הדרגתית כבר בשבוע הבא, נביא את היעד הזה ואת תכנית היציאה לישיבת הממשלה". בהמשך, התייחס נתניהו לויכוח בממשלה סביב הארכת הסגר, ואמר: "אין מקום לפופוליזם. צריך ללמוד את הנתונים".

הוא הוסיף כי "המשמעות של שלושת הימים בין יום שישי ליום ראשון בסגר, זה עוד 200 אלף אנשים שיעברו שבוע אחרי החיסון השני, מתוכם 125 אלף מעל גיל 50". לדברי ראש הממשלה, "אתם יודעים מה יקרה אם נפתח בשישי ושבת, כולם יתערבבו בין המשפחות. בשלושת הימים האלה אנחנו מרחיקים אנשים ממוות".

נתניהו המשיך והזהיר כי "אם לא נהיה זהירים בפתיחה של המשק, זה יעלה בנפשות. אנחנו לא בתחרות של פופוליסטיקה. אני מבקש להתעלות מעל כל שיקול אחר". לדבריו, "אנחנו יכולים לעשות את זה כי יש לנו אספקת חיסונים, מערכת בריאות יעילה והיענות של הציבור. ככה ננצח". בתשובה לשאלות כתבים, התייחס נתניהו גם למה שיקרה באשר למשפטו אם יוארך הסגר. הוא הבהיר כי "הנושא של המשפט שלי לא עומד על הפרק, כי החלטנו שבתי המשפט נשארים פתוחים. המשפט יתנהל כסדרו".

עוד בוואלה!

תוצאות ב-15 דקות: הבדיקה המהירה שעשויה לאפשר חזרה לשגרה

לכתבה המלאה
שר הבריאות יולי אדלשטיין בביקור בקופת חולים מאוחדת, בית שמש, 18 בינואר 2021. אלי דסה, פול צלמים
"שוקלים להוריד את גיל המתחסנים". שר הבריאות אדלשטיין/פול צלמים, אלי דסה

לאחר נתניהו, דיבר גם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שפירט את ההכנות ליציאה מהסגר ואת הצעדים להארכתו. הוא חזר על דרישת נתניהו להאריך את הסגר עד ליום ראשון, והבהיר כי "אם נפתח ביום שישי, המסחר ימשוך אליו מיליוני אנשים - זה יקרא בהמשך יום שישי השחור".

הוא הוסיף כי "אם נעמוד ביעד של החיסון זה יאפשר לנו לצייר עוד גרף של הפתיחה במשק - אחד יעקוב אחרי השני". לדבריו, "יותר משלושה מיליון איש קיבלו חיסון, מתוך מיליון ושלוש מאות אלף זכאים לתעודת מתחסן. מספר הזריקות כבר מתקרב לחמישה מיליון". לדבריו, "היעד שלנו הוא 440 אלף מתחסנים בני 50 ומעלה. הנחנו את קופות החולים להמשיך את המאמץ".

מעבר לכך, הסביר שר הבריאות כי לאחר היציאה מהסגר בשלב החזרה לתכנית הרמזור, צבע העיר יושפע גם מכמות המתחסנים בעיר, ואחוז המתחסנים מכלל האוכלוסייה. "אנחנו שוקלים להוריד את גיל המתחסנים כבר בימים הקרובים כדי להראות את מלא העוצמה של המבצע", הוסיף אדלשטיין.

גנץ יציע מבצע ממוקד לחיסון, לצד פתיחה הדרגתית במשק

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ צפוי להציג מחר בישיבת הממשלה הצעה לפתיחה במבצע ממוקד לחיסון האוכלוסיות בסיכון שטרם חוסנו, לצד פתיחה הדרגתית של המשק. גנץ ושרי כחול לבן יציעו לקבוע מתווה ל"פתיחה ירוקה" של מגזרים, שתתבסס על תעודת מתחסן, בדיקה שלילית או תעודת מחלים, ותיצור תמריץ עבור אזרחים להתחסן.

בנוסף, יציע גנץ להקים צוות ממשלתי שיפעל לייעול העומס על בתי החולים, שעלול לעלות עם פתיחת המשק, למשל תוך רתימה של בתי חולים פרטיים לטיפול בחולי קורונה. עיקרון נוסף בהצעת גנץ יהיה הטלה של סגר מלא והרמטי על כלל הערים האדומות.

מלשכת גנץ נמסר כי שרי כחול לבן ידרשו בישיבת הממשלה שהחל מיום שישי תוסר מגבלת ה-1,000 מטרים, לצד המשך ההגבלות על התקהלויות. כמו כן, לפי הצעת גנץ ייפתחו שירותים לטיפולים במתכונת של אחד על אחד, יאושר שירות טייק אווי וייפתחו הצימרים, לאירוח משפחות גרעיניות בלבד.

מתן חיסוני קורונה במתחם בגבעתיים, 20 בינואר 2021. AP
חיסונים לצד פתיחת המשק. מתן חיסוני קורונה במתחם בגבעתיים, השבוע/AP

שרי כחול לבן ידרשו כי החל מיום ראשון יפתחו מקומות עבודה ללא קבלת קהל, יחודש הספורט המקצועני, ייפתחו שמורות הטבע והגנים הלאומיים לקבוצות גדולות ב"תו ירוק". כמו כן, ידרשו שרי כחול לבן את פתיחת החינוך לגיל הרך. לפי ההצעה, כשיוסכם על מתווה ההקלות למתחסנים ייפתחו ענפי הכלכלה עבור צרכנים שקיבלו תעודת מתחסן, בדיקה שלילית או מחלימים. במיוחד בתחומי מסחר, תיירות ותרבות.

כמו כן, תימשך פתיחת מערכת החינוך לפי מתווה שיסוכם על ידי משרד החינוך. שרי כחול לבן דורשים כי יוצג מתווה לפתיחת נתב"ג בהתאם לנתוני התחלואה והתגברות על המוטציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully