וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות ב-15 דקות: הבדיקה המהירה שעשויה לאפשר חזרה לשגרה

2.2.2021 / 17:00

משרד הבריאות ואיכילוב פיתחו שיטה להיבדק לנגיף ולקבל תשובה מהירה שתסייע בפתיחת אירועים ומוסדות חינוך. במהלך הבדיקה מכניסים את המטוש לנחיר הנבדק ואת הדגימה מטפטפים על משטח - ובתוך דקות מתקבלת התוצאה בנייד. "כך אפשר לקטוע שרשראות הדבקה, במיוחד כשאין תסמינים"

בווידאו: אש מגנה את הפרת ההגבלות בהלוויות החרדיות ההמוניות/צילום: לע"מ

לקראת היציאה מהסגר השלישי החלו במשרד הבריאות ובבית החולים איכילוב בתל אביב בפיילוט משותף לבדיקות קורונה מהירות המנוהלות באופן מקוון. באופן זה, ניתן לערוך בדיקות לכמות גדולה של אנשים בפרק זמן קצר ביותר, ובצורה של סרט נע. הפיילוט רחב ההיקף של מיזם איכילוב well החל היום (שלישי) בדליית אל-כרמל.

הבדיקה המהירה, שנקראת "Movement GreenPass", פועלת בדומה לבדיקת היריון. הבדיקה נעשית באמצעות מטוש שנכנס לנחיר, ואת הדגימה מטפטפים על הבדיקה. בתוך רבע שעה מתקבלת התוצאה בטלפון הנייד של הנבדק - פס אדום עבור חיוביים לנגיף או פס ירוק לשליליים.

פעילות הבדיקות המהירות תאפשר בהמשך פתיחה מבוקרת של אירועי התרבות, מוסדות החינוך והעסקים השונים. מנהל הפעילות, תומר ניצן, הסביר לוואלה! NEWS כי עם קניית הכרטיס לאירוע, האורח יקבל קישור לבדיקה שבה צריך למלא פרטים אישיים ואז מתקבל זימון לבדיקה בפתח המקום שבו הוא נערך.

בדיקות קורונה מהירות של איכילוב-well. דוברות איכילוב, אתר רשמי
"הבדיקות המהירות יסייעו באיתור חולים סמויים"/אתר רשמי, דוברות איכילוב

האורח צריך להגיע כרבע שעה לפני תחילת האירוע, שם הוא יעבור זיהוי ראשוני ואז תיערך הבדיקה, כשכל בדיקה נבחנת פעמיים כדי להגיע לתוצאה הוודאית ביותר. אם הבדיקה יוצאת שלילית, האורח מקבל אישור לדואר האלקטרוני שלו או בהודעה לנייד. אם הוא חיובי, הוא יוכל לערוך במקום בדיקת PCR לאימות, וייאלץ להיכנס לבידוד מיד עם היוודע התוצאות.

ניצן טען כי הבדיקות המהירות יסייעו באיתור חולים סמויים. "התחלנו את הפיילוט בסופרים בלוד, שם מצאנו כי בין 10%-5% מהנבדקים יצאו חיוביים, גם ללא תסמינים", סיפר. "הרגישות של הבדיקה גבוהה מאוד. עד עכשיו בדקנו כ-5,000 איש באופן אקראי, מתוכם כל חולה שנמצא מאומת בבדיקה המהירה, נמצא חיובי גם בבדיקה הרגילה".

הוא הוסיף כי "במפעל מסוים שבדקנו את הפועלים בכניסה, 60% מהעובדים היו חיוביים ולא ידעו מזה. כך אפשר לקטוע שרשראות הדבקה, במיוחד כשאין תסמינים". הוא סייג והבהיר כי אמנם היו מקרים שבהם אנשים נמצאו שליליים בבדיקה המהירה, אך יצאו חיוביים בבדיקה הרגילה. "אבל המשמעות היא שהאדם הזה בעל עומס נגיפי נמוך ביותר ואינו מדביק יותר, כך שאין סכנה שהוא ייכנס לאירוע", הסביר ניצן.

בדקו את מגמת התחלואה במקום מגוריכם וביישובים הסמוכים

לטענת מנהל הפעילות, קרוב לוודאי שמחלימי קורונה יצאו חיוביים אחרי עשרה ימים בבדיקת קורונה רגילה, אך אינם נדרשים להישאר בבידוד משום שעל פי כל המחקרים אינם מדביקים יותר. בדיקות אלו יכולות לעזור גם בפתיחת מערכת החינוך, כשהתלמידים נדגמים אחת ל-72 שעות באופן קבוע.

כרגע, משרד הבריאות ומשרד הביטחון בוחנים יחד איך ובאיזה אופן ניתן להכניס את הבדיקות הללו, לאחר שהפיילוט יוכיח את היעילות והרגישות של הבדיקות.

בדיקות קורונה מהירות של איכילוב-well. דוברות איכילוב, אתר רשמי
"צריך לעבור הכשרה קצרה וכך כל אחד יכול לערוך את הבדיקה המהירה"/אתר רשמי, דוברות איכילוב

ניצן נשמע אופטימי למדי בקשר לתוצאות הבדיקה. "בבדיקות שעשינו, החולים מופיעים חיוביים בבדיקה תוך דקה אחת בלבד, אך הפרוטוקול אומר לחכות רבע שעה", הסביר. "הדבר אולי הטוב ביותר בבדיקות האלו הוא שלא צריך הכשרה רפואית כדי להפעיל אותן, בגלל שאין עוד מכשור שכוללת הבדיקה. צריך לעבור הכשרה קצרה וכך כל אחד יכול לערוך את הבדיקה המהירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully