וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: אין מניעה לחסן נשים בכל שלבי ההיריון

1.2.2021 / 18:50

בשבוע שעבר המליצו במשרד הבריאות לנשים בהיריון שלא להתחסן בשליש הראשון להריונן, אולם לאחר הודעת ארגון הבריאות העולמי בנושא, ההמלצה שונתה. "אין הוכחה לנזק לעובר או למהלך ההיריון בעקבות החיסון"

בווידאו: פרופ' אש מתייחס לשתי התכניות ליציאה מדורגת מהסגר/צילום: לע"מ

משרד הבריאות מצטרף היום (שני) לעמדת ארגון הבריאות העולמי וקובע כי ניתן לתת חיסונים נגד נגיף הקורונה לנשים בהיריון, בכל שלביו. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הזהירו במשרד כי לנשים בהיריון עדיף שלא להתחסן במהלך השליש הראשון של ההיריון.

במשרד פרסמו את המלצותיהם לנשים ההרות, ברקע תוצאות המחקרים מהימים האחרונים. לפי ההמלצות, אין מניעה להתחסן בכל שלבי ההיריון. עמדה זו, התואמת הן את גישת ארגון הבריאות העולמי והן את עמדת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית, מתבססת על כך שאין כל הוכחה לנזק לעובר או למהלך ההיריון - לא כתוצאה מהחיסון ולא מוכר כמנגנון ביולוגי היכול להצביע על אפשרות כזו. כמו כן, ממליץ משרד הבריאות לנשים מניקות להתחסן.

במשרד הבהירו כי לנשים שמתכננות להיכנס להיריון, או כאלו שנמצאות בטיפולי פוריות, מומלץ להשלים את שתי מנות החיסון לפני ההיריון. לאישה שקיבלה את המנה הראשונה ואז גילתה כי הרתה, מומלץ להשלים את המנה השנייה של החיסון לפי לוח הזמנים המקובל.

מתן חיסונים בנתניה 11 בינואר 2021. ראובן קסטרו
אין מניעה להתחסן במהלך ההיריון. מתן חיסונים במרכז בנתניה/ראובן קסטרו

עוד המליצו במשרד הבריאות כי נשים הרות שנמצאות בקבוצת סיכון להידבקות בקורונה או בקבוצת סיכון לתחלואה קשה - להתחסן. במשרד הסבירו כי השליש הראשון של ההיריון מאופיין בשיעור גבוה יחסית של דימומים והפלות, וזו התקופה שבה מרבית המומים העובריים נוצרים. הם ציינו כי בשל היריון קיים סיכון בסיסי של 3-5% למומים מולדים בעובר ו-10-15% להפלות מוקדמות.

לכן, הבהירו במשרד הבריאות כי כדי למנוע חשד לקשר בין קבלת החיסון לתופעות אלו, עדיף לנשים שאינן שייכות לקבוצות סיכון להתחסן החל מהשליש השני של ההיריון. עם זאת, קיימת אפשרות שנגיף הקורונה עלול לגרום נזק שלייתי גם בתחילת ההיריון וכי האמצעי להפחתת הסיכונים מהמחל היא בהתחסנות מוקדמת.

במשרד הבריאות הבהירו כי אחת מתופעות הלוואי של החיסון היא חום, וכי יש לטפל בה תרופתית בהתאם בתאם לשבוע ההיריון. לגבי נשים המתכננות דיקור מי שפיר רצוי להימנע מביצוע החיסון סיב מועד הדיקור, על מנת להימנע מחום או תופעות לוואי אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully