וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גני ילדים, מספרות ומכוני קוסמטיקה: אסטרטגיית היציאה המסתמנת מהסגר

1.2.2021 / 23:01

בכירי משרד הבריאות דנו בצעדי פתיחת המשק לכשיסתיים הסגר המהודק בשישי הקרוב או ביום ראשון. לפי הדיון, בשלב הראשון אחרי הסגר ייפתחו רק גני ילדים וחנויות רחוב שפועלים בהן במתכונת אחד על אחד. במשרד מתכוונים להגדיר סף מינימום בנתוני התחלואה, לבחינת פתיחה נוספת

בווידאו: אדלשטיין אומר שיציאה מהסגר עכשיו היא הפקרות/צילום: לע"מ

בכירי משרד הבריאות דנו הערב (שני) באסטרטגיית היציאה מהסגר הנוכחי. בתום ישיבת ההתייעצות, לא הגיעו הנוכחים להסכמות, אך נראה כי אנשי המשרד מוכנים לפתיחה מינימלית בלבד של המשק לאחר היציאה מהסגר - רק גני ילדים וחנויות רחוב שפועלים בהן במתכונת אחד על אחד, כמו מכוני קוסמטיקה ומספרות.

פתיחה משמעותית יותר של המשק, כמו פתיחה כוללת של המסחר או חזרה ללימודים של בתי הספר, ייבחנו בשנית בשלב מאוחר יותר, בהתאם לנתוני התחלואה. במשרד הבריאות יבחנו את האפשרות להאריך את הסגר עד ליום ראשון כפי שרצו מלכתחילה, ובמקביל להגדיר סף מינימום של תחלואה שיאפשר לפתוח מחדש את המשק.

את הישיבה ניהל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בה השתתפו שר הבריאות, יולי אדלשטיין, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, וסגנו פרופ' איתמר גרוטו, ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, וראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס.

שלב ב' מהיציאה מהסגר | פתיחת בית ספר לספרות יאיר ורות בפתח תקווה 1 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
פתיחת מספרות ביציאה מהסגר הקודם/ראובן קסטרו

מוקדם יותר הזהיר ממונה הקורונה, נחמן אש, כי אם מערכת החינוך תיפתח באופן לא מבוקר התחלואה במוטציה הבריטית עלולה להגיע ל-90%, לעומת כ-70% כיום, משום שהפצתה נרחבת יותר בקרב צעירים. "אנחנו מעריכים שיש לחיסונים יעילות גם בפני הדבקה, כרגע אנחנו לא בוחנים את השבת הבידוד במגע עם מאומת, אבל כן שוקלים לחייב את החוזרים מחו"ל בבידוד", הבהיר.

מתחם ביג קסטינה במהלך סגר נובמבר 2020. ראובן קסטרו
חנויות סגורות במתחם ביג קסטינה/ראובן קסטרו

הוא דיבר בזכות הארכת הסגר, שעליו החליטה הממשלה לפי דרישת משרד הבריאות. "החלטנו להאריך את הסגר, מבחינתי כל יום שמאריכים את הסגר יוריד את התחלואה". הוא העריך כי מספר המאומתים לא ישתנה באופן משמעותי, משום שמקדם ההדבקה קרוב ל-1. "כנראה נתקרב ל-6,500 מאומתים בממוצע שבועי. אני מצפה שבסוף השבוע נעמוד על כ-1,000 חולים קשים בבתי החולים", הבהיר פרופ' אש.

לטענת פרופ' אש, כ-70% מהבדיקות החיוביות בארץ כיום הן של המוטציה הבריטית. המוטציה הדרום אפריקנית לעומתה, הרבה פחות שכיחה כרגע. "מצאנו 80 מקרים, יכול להיות שיש עוד מקרים חדשים. אנחנו מנסים לאתר אותם גם מהחוזרים מחו"ל וגם מפה בארץ", הסביר אש. "התחלנו מיפוי שיעזור לנו להבין מה המספר המדויק של המוטציה בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully