וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת נתב"ג: אלו המקרים החריגים בהם תתאפשר כניסה לישראל

1.2.2021 / 18:02

ועדת החריגים לכניסת אזרחים לישראל התכנסה היום לראשונה, לאחר ההחלטה על סגירת נמל התעופה עד ליום ראשון הקרוב לפחות. לפי הוועדה, הכניסה לישראל תותר במקרים חריגים, ובהם טיפול רפואי, הלוויה של בן משפחה קרוב או עבודה חיונית

בווידאו: נתניהו אומר שיפעל להארכת הסגר ולסגירת הגבולות/מערכת וואלה! NEWS

ועדת החריגים לכניסת ישראלים לארץ בתקופת הסגר קיימה היום (שני) את ישיבתה הראשונה בהשתתפות נציגים ממשרדי הממשלה השונים. הוועדה, בראשות השר יובל שטייניץ, גיבשה רשימת קריטריונים שתאפשר מתן אישורי כניסה חריגים לתושבים ואזרחים ישראלים במהלך הסגר האווירי. נכון להחלטת הממשלה הנוכחית, נתב"ג יהיה סגור עד יום ראשון הקרוב.

לפי הקריטריונים שגיבשה הוועדה, אישורי הכניסה החריגים יינתנו למטרות טיפול רפואי חיוני ביותר שאינו סובל דיחוי, על-פי הצגת זימון ממוסד רפואי. תתאפשר כניסה של מקבל הטיפול הרפואי, ובמקרה של קטין, תינתן אפשרות למבוגר מלווה.

כמו כן,יינתן אישור כניסה לארץ למטרת הגעה ללוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, או במקרים של תאונה או פציעה פתאומית של קרוב משפחה מדרגה ראשונה, המאושפז במוסד רפואי בארץ, בהתאם להצגת מסמכים.

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
אולם הכניסה לנתב"ג, עם כניסתו של סגר השמיים לתוקף בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

המקרים בהם תותר טיסה לישראל:

  • למטרות טיפול רפואי חיוני שאינו סובל דיחוי על פי הצגת זימון ממוסד רפואי
  • הלוויה של בן משפחה ממדרגה ראשונה
  • במקרים של תאונה או פציעה פתאומית של קרוב משפחה מדרגה ראשונה המאושפז במוסד רפואי בארץ
  • עבודה של עובד חיוני במערכת החיונית לתפקוד המדינה, ובתנאי שלא ניתן לדחותה או לבצעה מרחוק
  • חזרה לארץ של משלחות ממשלתיות
  • הוועדה תוכל לשקול מקרים נוספים המשיקים לקריטריונים 1, 2 ו-3 ומקרים דומים להם

כמו כן, תתאפשר כניסה של ישראלים לארץ למטרת עבודה של עובד חיוני במערכת שהינה חיונית לתפקוד המדינה, ובתנאי שלא ניתן לדחותה או לבצעה מרחוק. עוד תתאפשר כניסה לשם חזרתן לארץ של משלחות ממשלתיות, כולל מחברות ממשלתיות, שיצאו לשהות קצרה בחו"ל ושל שליחים רשמיים מטעם המדינה שיצאו למטרות ייצוג המדינה באופן רשמי.

עוד הוחלט כי הוועדה לבחינת מקרים הומניטריים תוכל לשקול מקרים נוספים המשיקים לסעיפים 1, 2 ו-3 ומקרים דומים להם מבחינת מהותם, דחיפותם, וחומרתם מבחינה הומניטרית. על המבקש יהיה לפרט הנימוקים ההומניטריים בהתאם לקריטריונים, ולצרף אסמכתאות לאימות הנטען.

בנוסף, נקבע שחזרה לארץ תותנה בעריכת בדיקת קורונה בחו"ל החל מ-72 שעות לפני העלייה למטוס ובארץ על פי דרישות משרד הבריאות, וכן התחייבות מראש לשהות של לפחות עשרה ימים במלונית בידוד ממשלתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully