וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יביא לאישור הממשלה: עצירת הטיסות לישראל וממנה למשך שבועיים

לאחר התייעצויות שקיים בסוף השבוע, ראש הממשלה יציע לעצור את הטיסות כדי למנוע כניסת מוטציות קורונה נוספות. רק במקרים חריגים יתאפשר לאנשים להגיע לנתב"ג. המוטציה הבריטית התגלתה בארץ אצל שש נשים בהריון, ומשרד הבריאות יקדם אותן בתעדוף קבלת החיסונים

בווידאו: השרה רגב מתייחסת לקושי המשפטי בחיוב בדיקת קורונה לנוחתים בנתב"ג/מערכת וואלה! NEWS

ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא מחר (ראשון) הצעה לממשלה על עצירת הטיסות לישראל וממנה למשך שבועיים, כדי למנוע כניסת מוטציות נוספות של נגיף הקורונה. זאת לאחר שקיים בסוף השבוע דיונים בנושא, עם בכירים במשרד הבריאות והתחבורה.

בדיונים סוכם באופן עקרוני, בכפוף לאישור הממשלה, כי ייאסר על כניסה ויציאה של טיסות נוסעים זרות וישראליות. צמצום היתר ההגעה לנתב"ג, כך שיתאפשר רק במקרים חריגים שיאושרו על ידי ועדה בראשות מנכ"לי משרדי הבריאות והתחבורה. עוד סוכם על גיבוש מתווה נפרד למקרים הומניטריים שיצריכו טיסות מיוחדות, וכי ההגבלות יחולו על טיסות נוסעים למשך 14 ימים וייכנסו לתוקף לאחר אישור הממשלה.

בדיונים השתתפו שר הבריאות יולי אדלשטיין, שרת התחבורה מירי רגב, ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה, ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש רשות התעופה האזרחית יואל פלדשו, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובכירים נוספים.

שדה התעופה בן גוריון 10 במרץ 2020. ראובן קסטרו
שדה התעופה בן גוריון השומם, במהלך הסגר הראשון במרץ/ראובן קסטרו

בתוך כך, דוח אמן שפורסם הערב ממליץ לשקול את החזרת חובת הבידוד לחוזרים מחו"ל, מחוסנים או מחלימים. "יש לבחון להתייחס למחוסנים או מחלימים באופן דומה בעת הגעתם לישראל, לכל הפחות בהיבטי בדיקתם וייתכן אף בידוד מקוצר, כיוון שאם ידבקו במוטציה בעייתית הם עלולים להפיץ אותה בקהילה", נכתב בדוח.

במקביל, באמ"ן הזהירו כי מבצע החיסונים במקביל להתפרצות התחלואה בארץ, עלול להוביל להתפתחות של מוטציה ישראלית שתהיה עמידה לחיסון. לכן, הם המליצו להאיץ את מבצע החיסונים, ולהימנע מפתיחה לא מבוקרת של הסגר הנוכחי לנוכח המוטציה הבריטית, וכן לפעול באופן מאומץ לצמצום התחלואה ולזיהוי מוקדם של מוטציות מקומיות חדשות.

בדוח נכתב כי "החיסון יאפשר לישראל לחזור לשגרה, רק אם תשתמש ביתרונות שהוא מעניק בהיבט הורדת התחלואה והתמותה מהזנים המוכרים לנו כיום". על מנת לשמור על ההישג שיתקבל במבצע החיסונים, הבהירו באמ"ן כי יש "להמשיך להקפיד על הנחיות הריחוק, בידוד והיגיינה עד לחיסון אחוזים ניכרים באוכלוסייה, ולהימנע מיציאה בלתי מבוקרת מהסגר".

מתחם חיסוני קורונה של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
אחות במתחם חיסוני קורונה של קופת חולים כללית בפתח תקווה, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

לאור העלייה בשבועות האחרונים בתחלואה קשה וקריטית של נשים הרות, יזם משרד הבריאות דיגום לצורך ריצוף של הנשים ההרות המאושפזות כרגע. למעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות הגיעו עד כה עשר דגימות, כשבשש מתוך שבע שבהם הסתיים תהליך הריצוף, אותרה המוטצייה האנגלית. לאור ממצאי התחלואה האחרונים, קודמו נשים בהיריון בתעדוף קבלת החיסונים.

החל מהערב יחלו לחסן בקופות החולים ובנקודות החיסון שהוקמו לצורך מבצע "לתת כתף" גם תלמידים בגילאי 16-18. צוותי המקצוע של משרדי הבריאות והחינוך מגבשים, יחד עם קופות החולים, תכנית לוגיסטית לקידום מבצע החיסון לתלמידים, כשחלקם נקרא להתחסן כבר מהערב. מדובר בכ-300 אלף תלמידי כיתות י"א-י"ב, שחלקם צפויים להבחן בחודש הקרוב בבגרויות חורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully