וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסעים האחרונים יצאו מנתב"ג לפני סגירת השמיים: "מקווים לחזור עוד חודש"

עודכן לאחרונה: 26.1.2021 / 6:56

לוח הטיסות מתרוקן, דלפקי הבידוק סגורים ופניהם של הנוסעים הנכנסים לשדה התעופה לא מראים את ההתרגשות השגרתית לקראת החופשה. הטיסות לישראל וממנה עצרו הלילה בחצות למשך חודש, אך החשש מהארכת המועד הסופי ניכר בביקור בשדה התעופה. "ברגע ששמענו מיהרנו לקנות כרטיס"

בווידאו: נתב"ג נסגר לטיסות בניסיון לבלום כניסת מוטציות/צילום: רויטרס וערוץ הכנסת

נמל התעופה בן גוריון נסגר הלילה (שלישי) בחצות וכל הטיסות לישראל וממנה נעצרו עד לסוף החודש, אך כלל לא בטוח שהמועד הסופי יישמר. ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, העריכה כי שדה התעופה יישאר סגור לפחות לחודש, וההחלטה הסופית תהיה תלויה במצב חדירת מוטציות הקורונה לישראל.

האווירה בנתב"ג הייתה אתמול תמונת מראה של חגיגות פתיחת השמיים באוגוסט. לוח הטיסות ריק, דלפקי הבידוק סגורים ופני הנוסעים שנכנסו לטרמינל לא הראו את ההתרגשות השגרתית לקראת נסיעה לחופשה.

"ברגע ששמענו על הסגירה, מיהרנו לקנות כרטיס ולעשות בדיקת קורונה", סיפר שמואל כהן, שהיה בדרכו לטיסה לפריז עם אשתו נלי. זו אינה נסיעה חריגה עבורם - ילדיהם גרים בעיר, והם מחלקים את זמנם בין פריז לישראל, שלושה חודשים שם ושלושה פה. הפעם הייתה דחיפות מיוחדת.

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
תמונת מראה של חגיגות פתיחת השמיים. נתב"ג, היום/ראובן קסטרו

בתשובה לשאלה אם ההחלטה הפתאומית גרמה לו לכעס, הוא משיב בפשטות: "אני מסכים עם כל מה שעושים להתמודד עם המחלה הנוראה הזו. חבר שלי נפטר, אנשים שאנחנו מכירים מבית הכנסת בפריז נפטרו".

"אין מה לעשות, ואני לא מבין את מי שמעביר ביקורת כל הזמן על הממשלה", הוסיף, "הם עושים מה שהם יכולים". אחרי שתי מנות החיסון השניים סיפרו כי הם פחות מודאגים מהתחלואה הגבוהה באירופה, אבל יקפידו עוד יותר מבעבר שלא לסכן אחרים שם.

עוד בוואלה!

"פועלים בהיסטריה": החורים בהחלטה המאוחרת לסגור את נתב"ג

לכתבה המלאה
לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג | שמואל ונלי  25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"לא מבין את הביקורת". שמואל ונלי כהן/ראובן קסטרו

גם ג'ק, עולה חדש מסקוטלנד, היה בדרכו לשוב לשהות עם הוריו. הטיסה המקורית הייתה אמורה להיות מחרתיים, אולם בעקבות הסגירה היא הוקדמה, ולאחר שקיבל את ההודעה מיהר לעשות בדיקה בבית החולים איכילוב בתל אביב. עם קבלת התוצאה הגיע לשדה. למרות חוסר הוודאות, הוא הביע את תקוותו לחזור בתוך חודש.

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג | ג'ק עם נחיתתו בנתב"ג  25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
הטיסה הוקדמה. ג'ק/ראובן קסטרו
לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
לוח הטיסות התרוקן. נתב"ג, היום/ראובן קסטרו

נוסע נוסף שמחלק את חייו בין ישראל לחו"ל הוא יובל אפל, שמיהר לחזור למשפחתו בוולנסיה שבספרד לאחר שחגג יום הולדת 88 לאביו. הוא הזדרז לעשות בדיקה עם קבלת ההודעה על עצירת הטיסות אתמול בצהריים, ובמקביל מצא כרטיס טיסה לוולנסיה דרך פריז. אפל העדיף לא לסמוך על הפרסומים הראשונים שאמרו כי לאזרחים ישראלים יותר לצאת - שהוכחו כלא נכונים - ומכיוון שאינו מאמין שהמצב ישתנה עד סוף החודש העדיף למהר ולצאת.

גם הוא, כמו הזוג כהן, לא התרעם על השינויים הפתאומיים. לדבריו, הוא רואה את ההתמודדות של מדינות אירופה, שכלל לא התחילו לחסן חולים ונעות בין גלי תחלואה גבוהים ללא פתרון באופק, ומברך על הצעדים הפרקטיים להתמודדות עם הנגיף.

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג | יובל אפל עם נחיתתו בנתב"ג  25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
לא מאמין שהמצב ישתנה עד סוף החודש. אפל/ראובן קסטרו

אלרעי פרייס הבהירה בדיון ועדת החוקה בכנסת כי טרם ידוע כמה זמן יישארו השמיים סגורים. "עוד לא החלטנו מה יהיה הסף לסיום. סגירת השמיים תהיה להערכתי לפחות לחודש כדי שנהיה עם כשלושה מיליון מחוסנים", אמרה. "אנחנו כבר חמישה שבועות בסגר ורק עכשיו מצליחים להוריד את מקדם ההדבקה. יש לווריאנט הבריטי תרומה להדבקות הללו של עשרות אנשים במוסדות חינוך".

בדיון שהתקיים בממשלה השרים הצביעו בעד את ההחלטה על סגירת נתב"ג באופן הרמטי, למעט שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, במחאה על עיכוב בהטסת עולים לישראל. "בניגוד למה שאומרים אנחנו מקדימים את כל העולם", אמר נתניהו בישיבה. "אף מדינה לא עשתה את מה שאנחנו הולכים לעשות. אנחנו סוגרים את המדינה הרמטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully