וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מאלף חולים במצב קשה: המדד של משרד הבריאות בדרך ליציאה מהסגר

31.1.2021 / 6:30

הממשלה צפויה להצביע על הארכת הסגר, ובמשרד הבריאות מבינים כי הוא לא יימשך מעבר לשבוע נוסף. לכן, במשרד מקווים להתייצב על מניין אלף חולים במצב קשה, שיעיד על השפעת החיסונים. כמו כן, במשרד שוקלים להחזיר את חובת הבידוד למחוסנים או מחלימים לאחר מגע עם חולה

נתניהו: "אבקש להוסיף לפחות שבועיים לסגר הגבולות"/צילום: שי מכלוף

הממשלה תתכנס היום (ראשון) לישיבה מכריעה כדי לדון בהמלצת משרד הבריאות להאריך את הסגר בשבוע נוסף. עמדת המשרד מגיעה משום שכמות המאומתים עדיין גדולה, ומספר החולים באורח קשה וקריטי לא יורד מ-1,200 מאושפזים, מתוכם 300 מחוברים למכונת לב-ריאה (אקמו).

בשבוע שיתווסף לסגר, מקווים במשרד הבריאות לראות ירידה ניכרת בכמות הנדבקים, אך לאחר יותר משבוע שבו מקדם ההדבקה ירד והתקבע על 0.9, בסוף השבוע הוא חזר לעלות והגיע ל-0.94.

לפי התחזיות החדשות של משרד הבריאות, כמות המאומתים תרד בהדרגתיות ובאיטיות שאינה מוכרת מהגלים הקודמים. לכן בכירי המשרד מצפים, לכל הפחות, לראות את ההשפעה של החיסונים בשבוע הבא כך שכמות החולים הקשים תרד מתחת לאלף.

בדיקת כלי רכב במחסום משטרתי לאכיפת הסגר, מחלףנחשונים, 15 בינואר 2020. ראובן קסטרו
התקווה: לרדת לפחות מאלף חולים קשים. בדיקת כלי רכב במחסום משטרתי לאכיפת הסגר/ראובן קסטרו

במקביל, מבצע החיסונים מגיע לשיא של שלושה מיליון מתחסנים, לפחות במנה הראשונה. במשרד יוסיפו באיסוף חומרים ונתונים על יעילות החיסונים, אולם כבר כעת ניתן לראות שישנה ירידה במספר החולים הקשים, שהשלימו את תהליך החיסון, ועבר יותר משבוע לאחר קבלת המנה השנייה.

לפי נתוני המשרד, 1,592 מחוסנים חלו לאחר שקיבלו את המנה הראשונה, מתוכם 102 אושפזו בבתי החולים. שבוע לאחר קבלת המנה השנייה נדבקו 348 מחוסנים, מתוכם 29 אושפזו בבתי החולים.

במשרד הבריאות מעודדים מהמספרים האלו ויסתמכו עליהם בבקשתם להאריך את הסגר. מבחינתם צריך עוד כמה ימים כדי לבחון את ההימור המושכל שלקחה ישראל כשסמכה על החיסונים, ולראות האם הסיכוי לחזור לשגרת קורונה קרוב.

בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת ממשלה, 28 ביולי 2020. מרק ישראל סלם/פלאש 90, אתר רשמי
במשרד הבריאות יבקשו מהשרים להאריך את הסגר. נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה/אתר רשמי, מרק ישראל סלם/פלאש 90

בתוך כך, בכירי המשרד שוקלים להסיר את ההטבה של ביטול הבידוד למחוסנים או מחלימים לאחר מגע עם מאומת, מאחר וטרם ברורה ההשפעה של החיסונים על ההדבקה. לכן במשרד החלה דאגה רבה בעקבות הידיעה על עשרת אנשי הצוות המחוסנים באיכילוב, שנדבקו בנגיף.

לישיבת הממשלה יגיעו בכירי משרד הבריאות עם נתונים מעודדים על ההשפעה הצפויה של החיסונים על התחלואה הקשה, מה שעשוי להוריד את העומס על בתי החולים ולהקדים את הצפי לחזרה לשגרה. מצד שני, הם יגיעו גם עם נתוני ההדבקה וכמות המאומתים שלא יורדת, כשברקע המוטציה הבריטית שטרם ברור אם גורמת להדבקות יותר מהירות או שמא היא גם קטלנית יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully