וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק בן חודשיים שחלה בקורונה וסבל ממחלת רקע מת בביה"ח

30.1.2021 / 22:00

התינוק היה מונשם ומורדם במשך כשלושה שבועות במחלקה לטיפול נמרץ קורונה לילדים ותינוקות בהדסה עין כרם, כשמצבו הוגדר קשה מאוד. הוא סבל ממחלת רקע ואף עבר ניתוח מורכב עם לידתו. "משתתפים עמוקות בצער המשפחה", נמסר מביה"ח

נתניהו: "אבקש להוסיף לפחות שבועיים לסגר הגבולות"/צילום: שי מכלוף

תינוק בן חודשיים מת היום (שבת) במחלקה לטיפול נמרץ קורונה לילדים ותינוקות בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. התינוק היה מונשם ומורדם במשך כשלושה שבועות, כשמצבו הוגדר קשה מאוד. הוא סבל ממחלת רקע ואף עבר ניתוח מורכב עם לידתו.

צוות היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים נלחם על חיי התינוק בשבועות האחרונים, אך מחלת הקורונה שהשפיעה על ריאותיו ומצבו הרגיש והמורכב גרמו למחלה קשה. "אנו משתתפים עמוקות בצער המשפחה, אותה ליווינו ממושכות בתקופה זו", נמסר מבית החולים.

במשרד הבריאות הבהירו כי למוטציה הבריטית נטייה להגדלת התחלואה בקרב ילדים ותינוקות, יותר מהזן הראשון של הקורונה. לפי המשרד, המוטציה גרמה לעלייה מהירה בתחלואה והפכה את הגל הנוכחי לקשה ביותר עד כה.

מנתוני המשרד עולה כי 35% מהחולים הפעילים הם ילדים עד גיל 17, בעוד בגל הקודם השיעור עמד על 25% ובגל הראשון על אחוזים בודדים בלבד. למרות שהקורונה הפכה מדבקת יותר בגלל הזן הבריטי, הוא ככל הנראה לא קטלני יותר לילדים. לפי שעה, מספר הילדים המאושפזים בבתי החולים בארץ עומד על פחות מ-25 חולים, רובם במצב קל.

רופאים ממוגנים במחלקת קורונה בביה"ח שערי צדק 16 בנובמבר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
טיפול בחולה במחלקת הקורונה בבית החולים שערי צדק/פלאש 90, אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שני ילדים בלבד מאושפזים כעת, ושוהים במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים במצב קשה מאוד עם פגיעה ריאתית. הם מונשמים ומורדמים, והצוותים הרפואיים נלחמים על חייהם.

בצל התחלואה, משרד הבריאות פרסם בשבוע שעבר הנחיה לפיה ניתן לחסן נגד נגיף הקורונה ילדים עד גיל 16 הנמצאים בסיכון לתחלואה קשה. עוד לא מדובר בהחלטה שאושרה באופן מוחלט, ועליה לעבור דרך ד"ר בעז לב, יו"ר ועדת התעדופים. בהנחיה, קבעו במשרד כי ההחלטה לחסן את טווח הגילאים עדיפה על אי-נקיטת פעולה, גם במסגרת הסיכונים הקיימים בחיסון בגילאים לגביהם אין מידע מספק על מינון, יעילות ובטיחות.

עוד בוואלה!

שליש מחולי הקורונה - ילדים: "לא יודעים אם יהיו השפעות לטווח ארוך"

לכתבה המלאה

הערב נודע כי עשרה אנשי צוות של בית החולים איכילוב בתל אביב נדבקו בקורונה, לאחר שקיבלו את מנת החיסון השנייה. לפי בית החולים, מצבם של כל העשרה טוב והם לא סובלים מתסמיני הנגיף. אנשי הצוות, כולם ממחלקת הפתלוגיה בבית החולים, אובחנו דרך בדיקות סקר שביצעו למרות היותם א-סימפטומטיים.

הידבקות אנשי הצוות אומרת מצד אחד שהחיסון עובד וגורם לכך שהם לא יסבלו מסימפטומים, אך מצד שני נראה שהחיסון לא מוריד את האפשרות להדביק ולהידבק, ואנשי איכילוב היו אחד ליד השני ללא מסכה וריחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully