וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שקיבלו את החיסון השני: עשרה אנשי צוות מאיכילוב נדבקו בקורונה

לפי בית החולים, מצבם של כל העשרה טוב והם לא סובלים מתסמיני הנגיף. אנשי הצוות אובחנו כנדבקים בנגיף דרך בדיקות סקר. הם נדבקו חמישה ימים עד שבוע לאחר קבלת החיסון השני

נתניהו: "אבקש להוסיף לפחות שבועיים לסגר הגבולות"/צילום: שי מכלוף

עשרה אנשי צוות של בית החולים איכילוב בתל אביב נדבקו בקורונה, לאחר שקיבלו את מנת החיסון השנייה. לפי בית החולים, מצבם של כל העשרה טוב והם לא סובלים מתסמיני הנגיף. אנשי הצוות, כולם ממחלקת הפתלוגיה בבית החולים, אובחנו דרך בדיקות סקר שביצעו למרות היותם א-סימפטומטיים.

הידבקות אנשי הצוות אומרת מצד אחד שהחיסון עובד וגורם לכך שהם לא יסבלו מסימפטומים, אך מצד שני נראה שהחיסון לא מוריד את האפשרות להדביק ולהידבק, ואנשי איכילוב היו אחד ליד השני ללא מסכה וריחוק.

אמש שינה ארגון הבריאות העולמי את עמדותיו, והחליט להמליץ לנשים בהיריון להתחסן נגד נגיף הקורונה. הארגון קבע כי נשים בהיריון יכולות לקבל את החיסונים של חברות פייזר ומודרנה, פרט לנשים הנמצאות בסיכון גבוה. "בהתחשב במה שאנחנו יודעים על החיסון, אין לנו סיבה ספציפית להאמין שישנם סיכונים העולים על היתרונות שבחיסון נשים בהיריון", מסר הארגון.

תור לחיסוני הקורונה, איכילוב, 20 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
מתן חיסוני קורונה לצוותי הרפואה באיכילוב, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

מדובר בשינוי ביחס לעמדה שהציג הארגון בשבוע האחרון, בו ציין כי הוא לא ממליץ לנשים בהיריון להתחסן בחיסוני החברות, שעוד לא נבדקו באופן מקיף על קבוצת היעד. מומחים התאכזבו מהעמדה המקורית של הארגון, טענו כי היא לא ברורה מספיק ומבלבלת נשים בהיריון המתלבטות אם להתחסן.

נשים הרות כמעט ולא נבדקו בניסויים הקליניים של חברות התרופות, וקיים מחסור בנתונים על בטיחות החיסונים עבורן. פייזר כבר הודיעה כי תבדוק את החיסון שלה בנשים בהיריון במהלך החודשים הקרובים, בעוד מודרנה עדכנה כי היא מתכננת להקים מאגר רישום לתופעות לוואי בנשים הרות שיתחסנו בחיסון שלהם.

אתמול הודיעה חברת התרופות האמריקנית ג'ונסון אנד ג'ונסון כי החיסון שהיא מפתחת נגד קורונה, בו נדרשת מנה אחת בלבד, נמצא יעיל ב-66% מהמקרים. היעילות נבחנה במחקר עולמי נרחב בהשתתפות 44 אלף מתנדבים, ובמהלכו נבדקה גם עמידותו בפני מוטציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully