וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונסון אנד ג'ונסון: החיסון הניסיוני שלנו נגד קורונה יעיל ב-66%

29.1.2021 / 17:14

חברת התרופות האמריקנית פרסמה את ממצאי יעילות החיסון שהיא מפתחת, שניתן במנה אחת בלבד. בניסוי השתתפו 44 אלף מתנדבים ברחבי העולם, ובמהלכו נבדקו גם עמידותו בפני מוטציות. במחקר נמצאה יעילות של 72% בארה"ב ו-57% בדרום אפריקה

חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון: החיסון שפיתחנו נגד קורונה יעיל ב-66%/צילום: רויטרס

חברת התרופות האמריקנית ג'ונסון אנד ג'ונסון הודיעה היום (שישי) כי החיסון שהיא מפתחת נגד קורונה, בו נדרשת מנה אחת בלבד, נמצא יעיל ב-66% מהמקרים. היעילות נבחנה במחקר עולמי נרחב בהשתתפות 44 אלף מתנדבים, ובמהלכו נבדקה גם עמידותו בפני מוטציות.

תוצאות המחקר נעו בין 72% יעילות בארצות הברית, 66% באמריקה הדרומית ו-57% בדרום אפריקה, שם התפתחה מוטציה שהתפשטה ברחבי העולם. לשם השוואה, בחיסונים של חברות פייזר ומודרנה, הניתנים בשתי מנות, שיעור היעילות נע סביב 95%. אולם הניסויים שערכו שתי החברות התמקדו בעיקר בארצות הברית טרם התפשטות המוטציות.

חיסון נגד קורונה שמפתחת חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון, 18 בינואר 2021. רויטרס
מנה אחת בלבד. חיסון הקורונה של ג'ונסון אנד ג'ונסון/רויטרס

המומחה הבכיר למחלות זיהומיות בארצות הברית, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר כי השוני בתוצאות היעילות ברחבי העולם מדגיש את הצורך לחסן כמה שיותר אנשים בהקדם האפשרי כדי למנוע הופעת מוטציות נוספות. "זו ממש קריאת השכמה עבור כולנו לפעול ולהסתגל במהירות, בעוד הווירוס ממשיך להתפתח באופן ודאי", הדגיש פאוצ'י.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה המוביל למגיפות בארצות הברית. 20 באוקטובר 2020. אי-פי, AP
"קריאת השכמה עבור כולנו". פאוצ'י/AP, אי-פי

חברת התרופות תגיש למינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) בקשה לאישור חירום של החיסון. החברה מתכננת לספק מיליארד מנות עוד השנה, ותייצר את החיסון בארצות הברית, אירופה, דרום אפריקה והודו.

מומחי בריאות הציבור מקווים שהחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון יספק את הביקוש לאספקה בארצות הברית, שחתמה על עסקה לרכישת מאה מיליון מנות חיסון של החברה עם אפשרות לתוספת של 200 מיליון מנות.

החברה מסרה כי החיסון יהיה מוכן באופן מידי לאחר קבלת אישור החירום. עם זאת, סגן נשיא החברה, פול סטופלס, סירב למסור בכמה מנות חיסון מדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully