וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: פתיחת הסגר - הפקרות; אש: נדון בהסרת התעדוף בחיסונים

פרופ' אש אמר כי בכוונת משרד הבריאות לפתוח את האפשרות להתחסן נגד קורונה לכלל האוכלוסייה, בצל המאמצים לבלימת התפשטות הנגיף. אדלשטיין הבהיר כי משרד הבריאות יעמוד על דרישתו מהממשלה להאריך את הסגר. אלרעי פרייס: מתוך כ-715 אלף מתחסנים, רק 0.04% חלו

בווידאו: אדלשטיין אומר שיציאה מהסגר עכשיו היא הפקרות/צילום: לע"מ

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר היום (חמישי) כי משרד הבריאות ידון בשבוע על הסרת התעדוף בחיסונים נגד קורונה. "זה ייפתח לכלל האוכלוסייה בקרוב מאוד. אני מרגיש שיש עדיין אווירה שדוחפת להתחסן", אמר אש. "אני מעריך שככל שנרד בגילאים יהיה קשה יותר לגרום לאנשים להתחסן, כי המחלה יותר קלה. חשוב להגיד שצריך להתחסן".

אש אמר את הדברים במהלך תדרוך בבית החולים ברזילי באשקלון, והוסיף כי הגל השלישי של הקורונה קשה במיוחד. "הממוצע השבועי הרבה יותר גבוה מהממוצע בגל השני. הירידה במקדם ההדבקה הגיעה עד 0.9 ונשארה שם. ככל הנראה בגלל המוטציה הבריטית אנחנו לא יורדים מעבר לזה. בבריטניה יש הערכה שהזן הזה גורם לתחלואה קשה יותר, יכול להיות שזה מה שאנחנו רואים בבתי החולים".

ממונה הקורונה הוסיף כי "כל עוד מספר החולים הקשים לא יורד בימים הקרובים, אנחנו לא יכולים לצאת מהסגר. שואלים אותנו למה אנחנו לא מביאים יעדים ברורים, אנחנו רוצים לראות מגמות ולפי זה לחשוב על אסטרטגיות יציאה. אנחנו רואים שכשעולים מעל 500 חולים קשים בבתי החולים אין אפשרות לקיים טיפול טוב".

פרוייקטור הקורונה נחמן אש בתדרוך, 17 בינואר 2021. לשכת העיתונות הממשלתית
"חשוב להגיד שצריך להתחסן". אש/לשכת העיתונות הממשלתית

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי עקב נתוני התחלואה הגבוהים, משרד הבריאות לא תומך בסיום הסגר. "לצאת מהסגר במצב התחלואה הנוכחי זו הפקרות. משרד הבריאות לא ישחק את משחק ה'כאילו סגר'. בממשלה יצטרכו לבחור, או המשך סגר או פתיחה מלאה", אמר.

"אמרו לי שהשותפות הקואליציוניות לא יסכימו להארת הסגר", המשיך. "בבתי החולים המצב מאוד קשה, לא היה כמותו מאז פרוץ המשבר. בלי ירידה משמעותית, לא נוכל להפסיק את הסגר. לדעתי צריך להמשיך את הסגר לפרק זמן לא ארוך".

אדלשטיין: אנחנו במצב שלא היה כמותו במגיפה - יציאה מהסגר עכשיו היא הפקרות
28.1.21. לשכת העיתונות הממשלתית
"המצב מאוד קשה בבתי החולים". אדלשטיין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

אדלשטיין הוסיף כי "יש תפוסה מלאה במחלקות קורונה, ייתכן שיצטרכו לפתוח מחלקות נוספות. גל התחלואה מסרב לרדת. כנראה הסיבה היא המוטציה שמשתוללת. אנחנו לא רואים את אותה ירידה שראינו אחרי שבועיים של סגר בפעמים הקודמות - יש בלימה אבל אין צניחה". לדבריו, "משרד הבריאות עושה הכל כדי למנוע את המשך התחלואה".

בנוגע למבצע החיסונים בקרב תלמידים התיכון, השר ציין כי במשרד הבריאות רואים היענות. לדבריו, "יש התלהבות בקרב הצעירים, אנחנו מקווים שנראה את זה בשאר הגילאים".

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה כי המוטציה הבריטית גורמת לעומס בבתי החולים. "אני רוצה לדבר על מה שמדאיג אותנו - אנחנו רואים את קצב ההדבקה ויש הערכות שהזן הזה יותר אלים ולכן אנחנו רואים את העומסים בבתי החולים", אמרה. "70% מכלל הדגימות הן של הזן האנגלי, בגלל זה הפעולה של הסגר לא עובדת. למרות שהיינו רוצים לראות ירידה של מקדם ההדבקה, יש משהו אחד שלא מצליח להוריד אותו וזה הזן האנגלי".

אלרעי פרייס אמרה כי התוצאות בעקבות ההתחסנות מעודדות. "מתוך למעלה מ-715 אלף אנשים שנמצאים שבוע אחרי המנה השנייה ויכולים לקבל תעודת מתחסן, עד כה חלו 317 אנשים, שזה אומר 0.4%, מתוכם אושפזו רק 16. זה אומר שהם בהחלט יותר מוגנים", אמרה. "כשאנחנו מסתכלים על החולים הקשים בבתי החולים, בקבוצת הגיל של 60 פלוס יש 322 חולים קשים, מתוכם 83% לא חוסנו, 16% חוסנו חלקית".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס למבצע החיסונים נגד הנגיף ואמר כי "הוא חסר תקדים. אנחנו רוצים לסיים עם המבצע כדי לחזור לשגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully