וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למאבק: בתי החולים הציבוריים יקבלו תוספות תקציב בסך 960 מיליון שקלים

משרד האוצר הגיע להסכם עם שבעת המוסדות הרפואיים, שניצבו על סף קריסה כלכלית וטענו למחסור חמור בציוד ותרופות. לצד תוספת התקציב, הוחלט על הקמת ועדה בהשתתפות נציגי בתי החולים ומשרדי האוצר והבריאות, שתגבש המלצות בנושא לקראת הכנת תקציב המדינה

בווידאו: מנהלי בתי החולים במחאה מול משרד האוצר/מערכת וואלה! NEWS

שבעת בתי החולים הציבוריים, שטענו לקריסה כלכלית ומחסור חמור בציוד ותרופות, הגיעו היום (רביעי) להסכם עם משרד האוצר, המסדיר את תקצובם לאורך שנת 2021.

במסגרת ההסכמות יקבלו בתי החולים - שערי צדק, הדסה, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת (המשפחה הקדושה, האנגלי וסנט וינסנט) - תוספת תקציבית לשנה זו בסך כ-960 מיליון שקלים. בנוסף, הוחלט על הקמת ועדת ובה נציגי בתי החולים וגורמים ממשרדי האוצר והבריאות, שימליצו לממשלה בנושא לקראת אישור תקציב המדינה, לכשהדבר יתממש.

משרד האוצר הוציא מוקדם יותר הודעה על פריצת דרך בהסכם, אך בבתי החולים הכחישו זאת, ואיימו להחריף את מאבקם, הנמשך זה כמה שבועות. לבסוף, כעבור שעתיים, הוכרזו ההסכמות.

מפגן מחאה של מנהלי בתי החולים הציבוריים. מול משרד האוצר, ירושלים 13 בינואר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
מיצג מחאה של בתי החולים הציבוריים מול משרד האוצר, לפני שבועיים/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

בתי החולים הציבוריים והממשלתיים סובלים מגרעונות מבניים, אך בעוד שהמדינה משלימה בכל שנה את הגרעון של בתי החולים הממשלתיים, בתי החולים הציבוריים צריכים להשלים את החוסרים מתיירות רפואית ומשירותים פרטיים. בשנה האחרונה, בה אירע משבר הקורונה, ביקשה המדינה מבתי החולים להסב את כל הפעילויות לטובת טיפול בחולי קורונה, כך שגרעונות בתי החולים הפכו עמוקים יותר.

בעקבות זאת, יצאו בתי החולים למאבק, ובמסגרתו אף איימו שלא שלא לקבל חולים חדשים שאינם דחופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully