וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות דוחה את דרישת בתיה"ח שלא לקבל חולים

עודכן לאחרונה: 21.1.2021 / 17:52

פרופ' חזי לוי לא אישר את בקשת מנהלי ששת בתי החולים הציבוריים, שהודיעו כי החל מיום ראשון לא יקבלו אמבולנסים וחולים שאינם מוגדרים לזקוקים לטיפול מציל חיים, בשל "מחסור חמור בציוד". אנשי רפואה הפגינו מול משרד האוצר ורה"מ בדרישה למנוע את קריסת בתיה"ח

בווידאו: עובדי ביה"ח הציבוריים מפגינים במחאה על אפליה תקציבית/מערכת וואלה! NEWS

חזי לוי הודיע הערב (חמישי) כי הוא דוחה את דרישת מנהלי בתי החולים הציבוריים ממד"א שלא לשלוח אליהם חולים מיום ראשון הקרוב. זאת לאחר שמוקדם יותר הודיעו מנהלי בתי החולים למנכ"ל מד"א שלא להפנות אליהם אמבולנסים וחולים שלא זקוקים לטיפול מציל חיים, כולל חולי קורונה.

במקביל, מאות רופאים, אחיות ואנשי צוות רפואה מפגינים מול משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה שבירושלים על מצבם הכלכלי ודורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו כמו גם משר האוצר ישראל כץ להתערב ולמנוע את קריסת בתי החולים.

בפנייה למנכ"ל מד"א, אלי בין, כתבו כי "בעקבות מחסור חמור בציוד ותרופות, הרינו להודיעך כי החל מיום ראשון בשעה 06:00, לא ניתן יהיה להפנות אלינו כלל אמבולנסים וחולים שאינם מוגדרים כזקוקים לטיפול מציל חיים, לרבות מקרי קורונה".

הפגנת בתי החולים הציבוריים, ירושלים. יוני ריקנר, אתר רשמי
"שר אוצר אטום נותן לשבע בתי חולים להירקב". הפגנת בתי החולים בי-ם, היום/אתר רשמי, יוני ריקנר

"הציוד שלנו הולך ואוזל, התרופות הולכות ונגמרות, ולאט לאט אנחנו מפסיקים לעשות יותר ויותר פעולות, גם ביחידות הקורונה. הצוות מחזיקים בציפורניים חלק מהחולים בחיים. בושה גדולה למי שלא מונע את זה", מסרו שבעת בתי החולים: הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת והוסיפו: "שר אוצר אטום נותן לשבע בתי חולים להירקב. תהיה חתום על סגירת שבעה בתי חולים".

שישה מבתי החולים הציבוריים הודיעו אמש כי הם עברו לעבודה בצוות מצומצם ועובדים במתכונת חירום. זאת, לאחר שלטענתם שהאוצר פוצץ את המשא ומתן עם מנהלי בתי החולים. מהנהלת בית חולים הדסה נמסר כי החליטו לא להצטרף לעיצומים של שאר בתי החולים הציבוריים.

"בישראל יש למעלה מ-10,000 מאומתים ליממה, ואנו מבינים ששיעור החולים הקשים מביניהם יגיע לטיפולינו", אמרו. "יחד עם זאת, בלי לעשות עיצומים ושביתות, המחסור הקשה בתרופות ובציוד מתכלה שאיננו יכולים להשלימו בשל חוסר תזרים מזומנים".

מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין בהפגנת מנהלי בתי החולים הציבוריים, ירושלים. יוני ריקנר, אתר רשמי
"תנו לנו לחזור לבתי החולים". מנכ"ל בית החולים הדסה בהפגנה, היום/אתר רשמי, יוני ריקנר

מנכ"ל בית החולים לניאדו, נדב חן, אמר שלא מתייחסים אליהם וכי מפלים אותם ביחס לבית החולים הממשלתיים: כל מי שנמצא פה הגיע לפני משמרת או אחרי משמרת, בשיא משבר הקורונה. זו בושה שהגענו ליום הזה. מציעים לנו פלסתרים, רוצים לטאטא אותנו מתחת לשטיח. אנחנו מופלים לרעה". הוא חתם את דבריו ואמר כי הם "דורשים מראש הממשלה ושר האוצר להתערב במשבר באופן מיידי, בושה שאתם לא פה איתנו".

"את השיעור בבית ספר לרפואה של להוציא אנשים להפגנה כנראה פספסתי", אמר מנכ"ל שערי צדק, פרופ' עופר מרין, והוסיף כי הוא חש בושה גדולה. "שבעה בתי חולים מתחננים פה כדי לשרוד. מה ביקשנו בסך הכל? חלוקה שיוויונית של התקציב".

מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין הצטרף אליהם, והלין כי במקום לעשות את עבודתם הם צריכים למחות. "תנו לנו לחזור למקום הטבעי שלנו, לבתי החולים, שהם מרכזי הקורונה של מדינת ישראל". הוא גם סיפר כי המצב פוגע ביכולתם של בתי החולים לספק טיפול.

בתי החולים הציבוריים והממשלתיים סובלים מגרעונות מבניים, אך בעוד שהמדינה משלימה בכל שנה את הגרעון של בתי החולים הממשלתיים, בתי החולים הציבוריים צריכים להשלים את החוסרים מתיירות רפואית ומשירותים פרטיים.

בשנה האחרונה, בה אירע משבר הקורונה, ביקשה המדינה מבתי החולים להסב את כל הפעילויות לטובת טיפול בחולי קורונה, כך שגרעונות בתי החולים הפכו עמוקים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully