וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי החולים הציבוריים עומדים על סף קריסה כלכלית: "מתנהלים מהיד לפה"

11.1.2021 / 16:50

שבעה מבתי החולים קיימו אסיפות חירום בשל מצבם הכלכלי שהוחמר בין היתר בשל משבר הקורונה. הם פנו לשר האוצר ומחו על כך שהבטחות שניתנו לא קויימו וכי קיימת אפליה בינם ובין בתי החולים הממשלתיים. "שעון החול אזל, אנחנו יוצאים למאבק"

בווידאו: מנהלי המחלקות הפנימיות בביה"ח מוחים על מחסור בכ"א/מערכת וואלה! NEWS

שבעה בתי חולים ציבוריים כינסו היום (שני) את הצוותים הרפואיים לאסיפות חירום בשל מצבם הכלכלי. לדברי מנהלי בתי החולים הם עומדים על סף קריסה כלכלית בשל אפליה תקציבית אל מול בתי החולים הממשלתיים. ישיבות החירום התקיימו בבתי החולים הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת - האנגלי, הצרפתי והמשפחה הקדושה.

בפנייה ששלחו בתי החולים לשר האוצר ישראל כץ נכתב כי הם זקוקים לסיוע כלכלי, בין היתר בשל משבר הקורונה. "בתי החולים הציבוריים סובלים מזה שנים רבות משחיקה מתמשכת של מקורותיהם ומאפליה תקציבית מול בתי החולים הממשלתיים, ואינם זוכים לתמיכה תקציבית משמעותית בפעילותם. משבר הקורונה החריף את המצב והוביל את בתי החולים הציבוריים להתמודד שוב לבד עם הפגיעה החמורה בהכנסות", כתבו.

מחלקה לטיפול בחולי קורונה בבית חולים השרון בפתח תקווה 4 במאי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"משבר הקורונה החמיר את המצב". צוות רפואי במחלקת קורונה/ראובן קסטרו

בתי החולים הלינו בפני השר כי "המערכת במשרד האוצר מסרבת להציע פתרונות. לא נוכל להסתכל בעיני משפחות המטופלים ולהגיד שלא עשינו דבר כדי להציל את בתי החולים".

"לצערנו נדחקנו למקום בו האחריות הציבורית והערכית שלנו כמנהלי בתי החולים הציבוריים מחייבת אותנו לצאת למאבק ולצעדים ארגוניים שטרם נראו בבתי החולים הציבוריים בישראל", הוסיפו והדגישו כי "זהו מאבק שאנחנו לא רוצים בו, אלו הם צעדים שעשינו הכל על מנת להימנע מהם, אך לצערנו הבטחות שניתנו לא קויימו, מנגנונים מקצועיים עם אנשי האוצר לא הוקמו ושעון החול שלנו אזל".

עוד בוואלה!

מספר החולים הקשים נוסק, ובבתי החולים בונים על הסגר: "הסוף לא קרוב"

לכתבה המלאה
בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. 22 בפברואר 2020.. עומר מרון, אתר רשמי
"בית החולים חי מהיד לפה". ביה"ח הדסה עין כרם/אתר רשמי, עומר מרון

מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, אמר כי "אנחנו יוצאים למחאה אחרי שנה שאנחנו עומדים בחזית המאבק בקורונה, הצוות נותן את נשמתו למטופלים. בית החולים חי מהיד לפה, ובחודש הבא תהיה לנו בעיה לעמוד בתשלום המשכורות לאנשי הצוות ולספקים. פניתי בעניין לצמרת משרד האוצר ועדיין לא נעניתי".

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק פרופ' עופר מרין הצטרף אליו וטען כי "המקום היחידי שלא מבין את גודל השעה ואת הצורך בהנשמת בתי החולים - זה משרד האוצר. הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים. אנחנו דורשים הסכם ולא דיבורים".

"פנינו לכל גורם אפשרי, כולל שתי פגישות עם שר האוצר עצמו", ציין מנכ"ל לניאדו, נדב חן. לדבריו "הובטח לנו שנושא סגירת שנת 2020 ותשלום לספקים יבוצע עד סוף השנה, והכספים לא הגיעו. אנחנו פועלים באותו מגרש משחקים של כלל בתי החולים, מטפלים באותם חולים אבל לא זוכים לתקצוב שוויוני, כמו בתי החולים הממשלתיים. אנחנו מבקשים דבר אחד פשוט - שוויון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully