וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורשים תוספת תקציב: שישה בתי חולים ציבוריים יעברו למתכנות חירום

20.1.2021 / 8:18

מנהלי בתי החולים טענו כי האוצר פוצץ את המשא ומתן עמם, ובתגובה הם הקימו מאהל מחאה מול המשרד. הם מסרו כי ישהו במקום עד שיימצא פתרון ארוך טווח לבעיה התקציבית. בית חולים הדסה הודיע כי לא יצטרף לעיצומים בגלל שיעור החולים הגבוה. "שולחים אותנו לקושש תרומות"

בווידאו: מנהלי בתי החולים במחאה מול משרד האוצר/מערכת וואלה! NEWS

שישה מתוך שבעת בתי החולים הציבוריים יעברו החל מהיום (רביעי) לעבודה בצוות מצומצם ויעבדו במתכונת חירום, זאת לאחר שהאוצר פוצץ את המשא ומתן עם מנהלי בתי החולים, לטענתם.

מנהלי בתי החולים הקימו מאהל מחאה מול משרד האוצר בירושלים, שם הם שוהים עד שיימצא פתרון ארוך טווח לבעיה התקציבית שלהם. לאחר התייעצויות פנימיות, החליטו מנהלי בתי החולים הציבוריים להישאר באוהל המחאה עד להשגת הסכם חתום עם משרד האוצר.

מהנהלת בית חולים הדסה נמסר כי החליטו לא להצטרף לעיצומים של שאר בתי החולים הציבוריים. "בישראל יש למעלה מ-10,000 מאומתים ליממה, ואנו מבינים ששיעור החולים הקשים מביניהם יגיע לטיפולינו", אמרו. "יחד עם זאת, בלי לעשות עיצומים ושביתות, המחסור הקשה בתרופות ובציוד מתכלה שאיננו יכולים להשלימו בשל חוסר תזרים מזומנים, ואי יכולת תשלום לספקים פוגע קשה כבר היום בטיפול בחולי הקורונה ומונע מאיתנו טיפולים לא דחופים בחולים אחרים הזקוקים לטיפולינו".

מחאת בתי החולים הציבוריים-הקמת בית חולים שדה בו ישהו המנהלים עד שיוסדר הנושא התקציבי, משרד האוצר, 17 בינואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מנהלי בתי החולים במאהל המחאה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

בתי החולים הציבוריים והממשלתיים סובלים מגרעונות מבניים, אך בעוד שהמדינה משלימה בכל שנה את הגרעון של בתי החולים הממשלתיים, בתי החולים הציבוריים צריכים להשלים את החוסרים 'מתיירות רפואית' ומשירותי שר"פ.

בשנה האחרונה, בה אירע משבר הקורונה, ביקשה המדינה מבתי החולים להסב את כל הפעילויות לטובת טיפול בחולי קורונה, כך שגרעונות בתי החולים הפכו עמוקים יותר.

עוד בוואלה!

בית חולים ציבורי חדש נפתח לראשונה מאז 1980

לכתבה המלאה

ממטה מאבק מנהלי בתי החולים נמסר כי "נציגי האוצר מסרבים לדון איתנו בהסדר קבוע לתקצוב בתי החולים, ושולחים אותנו לקושש תרומות כדי לממן את פעילות בתי החולים, בעיצומו של המשבר הרפואי החמור ביותר מקום המדינה".

"אנו קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר ישראל כץ להתערב באופן מידי במשבר, לפני קריסתם המוחלטת של בתי החולים הציבוריים", הוסיפו במטה המאבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully