וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תעביר חיסונים לכאלף אנשי רפואה ברשות הפלסטינית

28.1.2021 / 18:45

החיסונים יועברו בשתי פעימות ברקע העלייה בתחלואה בגדה המערבית, בניסיון למנוע קריסה של בתי חולים. קצינים באוגדת יו"ש הביעו חשש כי עליית התחלואה בקרב הפלסטינים תפגע במאמץ לצמצם את התפשטות המחלה בישראל

בווידאו: עימותים בהפגנה בנצרת נגד ביקור נתניהו/צילום: יואב איתיאל

ישראל תעביר חיסונים עבור כאלף עובדים של צוותי הרפואה ביהודה ושומרון - כך נודע היום (חמישי) לוואלה! NEWS. לפני ימים אחדים פנה שר הביטחון בני גנץ למשרד הבריאות ולמטה לביטחון לאומי כדי לבחון העברה מדורגת של מנות חיסון, שיאפשרו לחסן את הצוותים הרפואיים ברשות הפלסטינית, זאת כדי למנוע את קריסת מערכת הבריאות.

הצורך בחיסונים הועבר בבהילות מהפלסטינים למשרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון. בחודש החולף הועברו 200 חיסונים בשתי מנות (מאה מנות לפני שלושה שבועות ומאה נוספות השבוע) לסגלי הרפואה הפלסטינים ביהודה ושומרון.

קצינים באוגדת יהודה ושומרון הבהירו הבוקר שקיים חשש כי העלייה בתחלואה בקרב הפלסטינים תפגע במאמץ הרפואי לצמצם את התפשטות הנגיף בישראל, בשל החיכוך הגבוה במרכזי הקניות ומקומות העבודה בין ישראלים לפלסטינים. כמו כן, יותר ממאה אלף פועלים פלסטינים יוצאים מדי שבוע לעבודה בישראל.

אישה חולפת ליד ציור קיר המעודד חבישת מסיכות בשל מגיפת הקורונה, על כביש ראשי של מחנה הפליטים נוסיירת, במרכז רצועת עזה. 24 בנובמבר 2020. AP
אישה חולפת ליד ציור קיר המעודד עטיית מסיכות במחנה הפליטים נוסיירת שברצועה/AP

גורמי צבא העריכו כי כאלף חיסונים יועברו בהקדם, בשתי פעימות, לאחריות הרשות הפלסטינית שתקיים הערכת מצב משל עצמה כדי לחסן את סגלי הרפואה. הרשות לא ביקשה בשלב הזה לחסן את סגלי הרפואה ברצועת עזה.

כמו כן, הצליחה הרשות הפלסטינית להשיג התחייבויות להעברת חיסונים מארגון הבריאות העולמי, תרומה מרוסיה של חיסוני ספוטניק 5, ורכש של שני מיליון חיסונים באופן עצמאי, אך עד כה המשלוחים לא הגיעו והתחלואה בגדה המערבית וברצועת עזה ממשיכה לעלות.

בתוך כך, פנתה היום הרשות הפלסטינית לישראל בבקשה רשמית לתאם עקרונית במרוצת הזמן כניסת משלוחים עבור חיסוני ספוטניק, אסטרהזניקה, פייזר והחיסון הסיני. כמו כן, פנתה הרשות לישראל בבקשה לתאם כניסת משלוח של עשרת אלפים מנות חיסון המיועדות ל-5,000 מתחסנים - אשר נרכשו על ידה מחברת ספוטניק הרוסית, לשטחה. טרם נקבע מועד להעברת החיסונים.

רחוב ראשי שומם ברצועת עזה במהלך סגר סוף השבוע שמתקיים שם מידי שבוע. 28 בינואר 2021. AP
רחוב ראשי שומם ברצועת עזה במהלך סגר סוף השבוע/AP

ב-24 השעות האחרונות דיווחו הפלסטינים על 3,571 חולים חדשים, כשממוצע בדיקות הקורונה השבועי הוא בסביבות כ-1,800. עד כה מתו ביהודה ושומרון 1,293 פלסטינים, כשיותר ממאה אלף החלימו מהנגיף. סך הכול אובחנו 106,602 מקרים מאומתים בגדה המערבית מתחילת המגיפה.

הריכוז הגבוה ביותר של חולים ומתים מקורונה הוא סביב הערים רמאללה ושכם. במקום השלישי גזרת החטיבה המרחבית אפרים, ואחריהן ג'נין, חברון ובית לחם, עם ממוצע של כ-300 חולים.

גם ברצועת עזה התחלואה עולה. נכון להיום יש 50,392 חולים מאומתים, ומשרד הבריאות הפלסטיני מדווח על 4,695 חולים שאומתו ביממה האחרונה. עד כה מתו מקורונה 519 אזרחים ברצועה, ו-45,178 החלימו. בירת הקורונה ברצועה היא העיר עזה עם 21,091 חולים, אחריה מחנה הפליטים ג'בליה עם 9,271 חולים ובמקום השלישי חאן יונס עם 8,502 חולים.

הרשות: נקבל כ-100 אלף חיסונים מרוסיה בתקופה הקרובה

בשבוע שעבר הודיעה הרשות הפלסטינית כי היא תקבל בתקופה הקרובה כ-100 אלף חיסוני קורונה מרוסיה, עבור כ-50 אלף מתחסנים. חיסונים אלו אמורים להגיע כבר בשבוע הקרוב דרך נתב"ג ולא דרך ירדן ומעבר אלנבי, כדי להקל על תהליך השינוע במינוס 18 מעלות. התהליך יתואם עם מערכת הביטחון, מאחר וממשלת ישראל החליטה על סגירת נתב"ג.

בנוסף לכך, הודיעו גורמי הרפואה ברשות הפלסטינית על תיאום מול ארגון הבריאות העולמי לקבלת חיסונים עבור 20% מהאוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון (3.2 מיליון פלסטינים) וברצועת עזה (2.2 מיליון פלסטינים). גורמים ברשות אף עובדים על הסכם רכש מול חברת אסטרהזניקה בהיקף של שני מיליון חיסונים, עבור כמיליון מתחסנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully