וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה שתובא לאישור: חזרה ללימודים גם בערים כתומות עם שיעור מחוסנים גבוה

עודכן לאחרונה: 9.2.2021 / 17:11

קבינט הקורונה יתכנס לדון במתווה החדש לפתיחת מוסדות החינוך החל מיום חמישי. לפי ההצעה שגיבש משרד הבריאות, הלימודים יתחדשו בגני הילדים ובכיתות א'-ד' וי"א-י"ב בערים ירוקות וצהובות וכן ביישובים כתומים בהם אחוז המתחסנים מעל גיל 50 גבוה מ-70%

בווידאו: בעלי מעונות יום וגנים פרטיים דורשים מתווה ישים לפתיחת הגנים/צילום: רוני כנפו

קבינט הקורונה ידון הערב (שלישי) במתווה החדש לפתיחת מוסדות החינוך החל מיום חמישי. ההצעה שגיבש משרד הבריאות כוללת פתיחת גני ילדים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב ביישובים ירוקים וצהובים. כמו כן, יצביעו השרים על חידוש הלימודים גם ביישובים כתומים בהם שיעור המחוסנים מעל גיל 50 גבוה מ-70%.

שיעור המחוסנים של כל רשות ייקבע אחת לשבוע, ביחד עם ההחלטה על צבע העיר. צוות בין-משרדי ייקבע לגבי אזורים בתוך רשות מסוימת - שכונה או כמה שכונות מהעיר, יישוב בתוך מועצה אזורית - שיוגדרו כאזורים שבהם שיעור המחוסנים שונה מהשיעור ברשות כולה והלימודים יותרו בהם.

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
צריכים ללמוד לבגרויות. תלמידי תיכון בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בתום התייעצות שקיים אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השרים, הודיעה לשכתו כי ההצעה כוללת את פתיחת מערכת החינוך בגני הילדים ובכיתות א'-ד' בערים ירוקות וצהובות ביום חמישי. עם זאת, בהצעה לא הייתה התייחסות לתלמידי התיכון שצריכים להתכונן לבגרויות.

לפי גורם המעורה בפרטים, כיתות י"א-י"ב הוסרו מהמתווה בעקבות ההתעקשות של משרד הבריאות. כעת מסתמן שיוחזרו ככל הנראה בשל הביקורת הציבורית אותו עורר המתווה המתגבש.

מתן חיסון נגד קורונה במתחם חיסונים בירושלים. 7 בפברואר 2021. רויטרס
שיעור חיסונים גבוה יאפשר את פתיחת הלימודים. צעירה מתחסנת בירושלים/רויטרס

קבינט הקורונה הכריע אמש כי מערכת החינוך תישאר סגורה לפחות עד יום חמישי, ארבעה ימים לאחר סיום הסגר השלישי. נכון לשלב זה לא אושר מתווה לפתיחה מחודשת למערכת החינוך, כשגם לאחר שיינתן אישור כזה יזדקקו מנהלי מוסדות החינוך לזמן היערכות בן כמה ימים.

ההחלטה התקבלה בתום התייעצות של בכירים בממשלה. גורמים במשרד הבריאות הביעו התנגדות לפתיחת מערכת החינוך בערים אדומות וכתומות, המהוות כ-75% מכלל המערכת, בטענה שהמתווה אינו ישים.

השרים יתכנסו הערב שוב כדי לדון בהצעה לפתוח את גני הילדים וכיתות א'-ד' ביישובים ירוקים וצהובים החל מיום חמישי בבוקר. ההצעה שתובא לדיון תכלול גם מנגנון שיאפשר לפתוח את הלימודים בגילים הללו גם בערים כתומות, בכפוף לנתוני התחסנות.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

במקביל, במגן ישראל שוקדים בימים האחרונים על גיבוש מתווה חדש שיאפשר לפתוח את מערכת החינוך גם בערים כתומות החל מהשבוע הבא, על בסיס שיעור המחוסנים בכל יישוב. בתכנית הלאומית למאבק בקורונה בוחנים איזה אחוז מחוסנים ומאיזה גיל יהווה את הרף שיאפשר חזרה ללימודים.

המתווה החדש ינסה לתת פתרון לערים עם תחלואה בינונית עד קשה, המוגדרות כתומות. על פי נתוני משרד הבריאות, 50% מהערים והיישובים בארץ צבועים בכתום. בכל מקרה, המתווה אינו כולל ערים אדומות, ובמגן ישראל אף מזהירים כי פתיחה של עיר אדומה על פי מתווה של שיעור מתחסנים עלולה להיות מסוכנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully