וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לניסיון פיגוע בחוות שדה אפרים: פלסטיני ניסה לחדור לבית ונורה למוות

עודכן לאחרונה: 5.2.2021 / 10:15

מצה"ל נמסר כי החשוד הגיע ברכבו להתנחלות שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים, וניסה לחדור לביתו של אחד העובדים במקום. בין השניים התפתח ככל הנראה עימות פיזי, ועובד נוסף ששהה שם פתח בירי לעבר המחבל - שמת במקום. כוחות צה"ל מבצעים סריקות במרחב

בווידאו: צה"ל סיכל פיגוע מטעני נפץ סמוך לכפר אל-מועייר בבנימין/עריכה: ניר חן

פלסטיני שניסה לחדור לבית בחוות שדה אפרים נורה למוות על ידי אחד העובדים ששהה במקום - כך נמסר הבוקר (שישי) מדובר צה"ל. מתחקיר ראשוני של הצבא עולה כי בשעה 3:45 לפנות בוקר הגיע החשוד עם רכבו במהירות לשטח חוות שדה אפרים, חצה את כל שטח החווה ועצר עם רכבו סמוך למפתן הדלת של בעל החווה. הוא יצא מרכבו ורץ לעבר בעל החווה בקריאות "אללה אכבר", תוך שהוא מנסה לפרוץ את דלת הבית שהייתה נעולה.

שומר החווה הבחין בפלסטיני והחל לצעוק לשאר השומרים שהיו במבנה סמוך. החשוד המשיך לרוץ לעבר שומר החווה שלא היה חמוש והחל מאבק בין השניים. שומר נוסף הגיע למקום, נטרל את החשוד מנשקו וירה בו למוות יחד עם בעל החווה שהגיע לסייע לו.

ח'אלד מאהר נופל מהכפר ראס כרכר, נהרג בניסיון פיגוע בחוות שדה אפריים. ללא, צילום מסך
ח'אלד מאהר מכפר ראס כרכר שנורה למוות בניסיון פיגוע בחוות שדה אפרים/צילום מסך, ללא

בעקבות ניסיון הפיגוע, לוחמי צה"ל החלו לבצע סריקות בכפר ראס כרכר הסמוך לראמאללה ממנו הגיע הפלסטיני שנורה למוות. גופתו ומכוניתו נמצאו בזירת האירוע ולא נמצא עליו נשק. הכוחות ממשיכים בסריקות במרחב.

בתחילת השבוע סוכל פיגוע דקירה, כשחשוד פלסטיני ניסה לדקור חיילים בצומת גוש עציון שביהודה ושומרון, ונורה למוות. לא היו נפגעים מכוחות צה"ל. צוותי מד"א קבעו את מותו של החשוד במקום. בתיעוד האירוע, נראה החשוד מתקרב לעבר חייל ששמר בסמוך לתחנת אוטובוס בצומת ושולף סכין, ובתגובה החייל מכוון עליו את נשקו - ויורה.

לפני קצת יותר מחודש נרצחה אסתר הורגן, תושבת ההתנחלות טל מנשה שבשומרון. היא אותרה ביער ריחן שבצפון השומרון, כשהיא ללא הכרה ועם סימני אלימות. מותה של הורגן בת ה-52 נקבע במקום. גופתה התגלתה עם סימני אלימות קשים, בהם סימנים לתקיפה בראשה.

רכב באמצעותו הגיע מחבל שהסתנן לחוות שדה אפריים, 5 בפברואר 2021. TPS
הרכב באמצעותו הגיע המחבל לחוות שדה אפרים, לפנות בוקר/TPS

בסוף אותו שבוע עצרו שב"כ, המשטרה וצה"ל חשוד במעורבות ברצח. החשוד הוא מוחמד קבהא, פלסטיני מאזור ג'נין, שהודה במיוחס לו וקשר את עצמו למעשה בחקירת שב"כ. השבוע אישר בג"ץ לצה"ל להרוס את הקומה השנייה והשלישית בביתו של קבהא.

עם זאת, אירועים כמו זה שקרה לפנות בוקר, הוא נדיר למדי בשנה האחרונה. לפי סיכום השנה החולפת שפרסם שב"כ, 430 פיגועים משמעותיים באוגדת יהודה ושומרון וירושלים סוכלו בשנה החולפת, מהם 283 פיגועי ירי, 70 פיגועי דקירה, עשרה פיגועי דריסה, 62 מטעני חבלה, וחמישה אירועי חטיפה. מדובר בירידה לעומת 564 פיגועים שסוכלו ב-2019, 581 בשנת 2018, ו-418 בשנת 2017.

2020 הייתה נמוכה גם במספר ההרוגים והפצועים. שלושה ישראלים נהרגו כתוצאה מפיגועים "תוצרת" יהודה ושומרון בשנה זו. כמו בעבר, גם בשנה החולפת בוצעו מרבית הפיגועים המשמעותיים בידי מפגעים בודדים וחוליות מקומיות. בשנת 2019 נהרגו 10 בני אדם, ב-2018 נהרגו 16 בני אדם. היקף הפצועים בשנה החולפת היה 46, לעומת 66 פצועים בשנת 2019, ו-83 בשנת 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully