וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לחמוק ממשפט, "נתניהו המאחד" מכניס בחגיגיות גזען מוצהר לכנסת

5.2.2021 / 7:51

ימים בודדים החזיקה התדמית המזויפת של ראש הממשלה של מסרי השלום, שהוחלפה עתה בדחיפת בן גביר, ממשיכו של הרב כהנא, לבית הנבחרים. גם סרטוני הבחירות מאחזי העיניים לא יסתירו את האמת: נתניהו הוא גדול המשסים במנהיגי ישראל. סמוטריץ', הציונות הדתית ההיסטורית בזה לך

בווידאו: הגשת הרשימות לבחירות לכנסת ה-24/צילום: ערוץ הכנסת
אותו נתניהו שהפיץ סרטוני הסכמי שלום עם מדינות ערב, דחף במו ידיו אל תוככי הכנסת אדם גזען

יש כבר סימנים רבים לכך שהתפנית התקשורתית של ראש הממשלה בנימין נתניהו לא החזיקה מעמד ושנתניהו החדש, ככל הנראה, הגיע אלינו רק לימים ספורים ומיד יפנה את מקומו לנתניהו הישן. נתניהו החדש, שהציע לנו מסרי אחדות ושלום, חוזר לעצמו מהר. הנה בימים האחרונים הוא כבר ניסה להסיט את האש שמופנית אליו על טיפולו בקורונה, לעבר, איך לא חשב על זה קודם, התקשורת. נתניהו טען כי התקשורת מסכנת את חיי האזרחים בכך שלא משדרת את דבריו על הקורונה.

אבל מה שבאמת מדהים הוא שבזמן שבכל זאת ניסה להתחפש לנתניהו חדש, היה עסוק, כמו בבחירות מועד א', לחבר בין הימין הקיצוני, אך הלגיטימי, לימין הגזעני, ממשיך תורתו של הרב כהנא. כן, אותו נתניהו, שהפיץ סרטוני הסכמי שלום עם מדינות ערב, דחף במו ידיו אל תוככי הכנסת אדם גזען, שעד לאחרונה עיטר את סלונו בתמונתו של רוצח המונים מתועב, ועד היום הוא גאה בכך שהוא תלמידו של הרב הגזען, מאיר כהנא.

אותו כהנא כתב במצעו הפוליטי: "כדי להרתיע את אלה הבאים לפתות את בנות ישראל... אנו מציעים מאסר חובה בפועל של חמש שנים בלי אפשרות של המתקת גזר הדין או הורדת תקופת המאסר לכל לא-יהודי המקיים יחסי מין עם יהודיה". הצעת החוק הזאת, יש לומר, דומה להפליא לחוק הגנת הדם הגרמני והכבוד הגרמני מתקופת הרייך השלישי, שאסר על יחסים בין יהודים לבעלי דם גרמני. האם כשראש הממשלה פעל במרץ לשדך בין יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, הוא שאל את האחרון אם הוא מסתייג מהמצע הזה של מורו ורבו? או שזה עניין שולי בהתחשב בכך שהישרדותו שלו, של נתניהו, עומדת על הפרק.

בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) ואיתמר בן גביר (עוצמה יהודית), חותמים על הסכם לריצה משותפת בבחירות. עוצמה יהודית, אתר רשמי
נתניהו פעל לחבר בין הימין הקיצוני, אך הלגיטימי, לימין הגזעני. סמוטריץ' ובן גביר, אתמול/אתר רשמי, עוצמה יהודית
בבתי הספר הדתיים ובתנועת הצופים הדתיים כהנא נתפס כמחזיק תורת גזע, כמחזיק אידיאולוגיה לא לגיטימית

כילד ירושלמי בשנות ה-70 וה-80, הייתי הולך ברגל בשבתות ברחובות עזה-בן מימון וראיתי לא פעם איך כהנא מאגד סביבו עוברים ושבים ליד בית ראש הממשלה (בגין, שמיר, וקצת פרס), מדבר על גירושם המתחייב של ערביי ישראל, על העבדתם הרצויה בפרך, על כך שצריך להפריד אותם בחופי הרחצה. בבתי הספר הדתיים שבהם גדלתי, בתנועת הצופים הדתיים שבה התחנכתי, כהנא נתפס כמחזיק תורת גזע, כמחזיק אידיאולוגיה לא לגיטימית.

גם חבריי בתנועת בני עקיבא הירושלמית חונכו על שלילת הכהניזם, שבינה ובין יהדות אין דבר. מצביעי הליכוד והמפד"ל ההיסטורית החרימו את כהנא ומשנתו. כשהצליח להיכנס לכנסת ב-1984, שאר נציגי הימין החרימו את נאומיו. נתניהו, לעומת זאת, האיש שבקליפ המגוחך, ובהמשך אסביר מדוע הוא מגוחך, הציג עצמו כאיש שלום ואחדות, החליט להכניס בכל מחיר את התועבה הזאת אל כנסת ישראל רק מסיבה אחת - הישרדותו האישית.

עוד בוואלה!

ההתרפסות בפני ההנהגה החרדית החלה אצל בן גוריון. נתניהו שכלל אותה כרב אומן

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה על בקשת החסינות, אוריינט ירושלים\ 1 בינואר 2020. יהונתן ולצר, TPS
יעשה הכל להישרדותו האישית. נתניהו/TPS, יהונתן ולצר
אמונים על שיטוי הציבור, לעתים בשקרים ממש, לעתים בפיזור ערפל, הם בעיקר מחזיקי המיקרופון של נתניהו במדיה הישראלית

בעולם שבו האמת מביכה ומבזה מנהיגים, הדרך היחידה שלהם להיאבק באמת הזאת היא בהפצת שקר נגדי במיומנות ובביטחון, גם אם הוא הכי לא הגיוני בעולם. הניסיון של השנים האחרונות מוכיח שכל מה שאתה צריך לעשות כדי לשכנע בשקר הוא לחזור עליו ושוב ושוב בלי למצמץ - לצאת ביום גשם החוצה, ולהגיד לכולם בביטחון כמה חם ויבש בחוץ. האמונים על שיטוי הציבור, לעתים בשקרים ממש, לעתים בפיזור ערפל, לעתים ביצירת ספינים, הם בעיקר מחזיקי המיקרופון של נתניהו במדיה הישראלית.

כך, למשל, מחזיק המיקרופון בגלי צה"ל, יעקב ברדוגו, זה שמיילל דרך קבע על הנדוס התודעה על ידי התקשורת, אמר אתמול על בן גביר: "לא ראיתי אותו תומך בכהנא". ככה בפשטות - יבש בחוץ, אין גשם. ובכן, ברדוגו, אנחנו פה לעזור לך: בן גביר מגיל 16 בתנועת "כך". נסכים שזאת התנועה של כהנא, נכון? או שבחוץ יבש? הוא התחנך בישיבת "הרעיון היהודי" של הרב כהנא, ריכז את תנועת הנוער "כך", הוא לא גויס לצה"ל, לדבריו בשל חברותו בתנועה, וכאמור עד לפני כמה חודשים את סלונו עיטרה תמונתו של רוצח מתועב, שרצח מתפללים. ברדוגו, בשליחות נתניהו, באמת חושב שכולכם מטומטמים. אבל בתרבות שבה מזמינים גזענים מוצהרים אל תוך שערי הכנסת, רק כדי להביא להישרדותו של מנהיג נאשם בפלילים, אז כמעט הכל מקדש את המטרה.

וניתן גם להשוות זאת לכנופיות טראמפ בקפיטול ומפיצי תיאוריות הקונספירציה. קחו דוגמה מאתמול: בעוד ברדוגו מדבר בתחנת גלי נתניהו-1, תאומו הסיאמי, אבי רצון, מדבר בתחנת גלי נתניהו-2. אחרי חודשים של עיסוק חולני-פסיכוזי בבדיה על בנה של התובעת בתיקי נתניהו, ליאת בן ארי; אחרי שהוכיחו לו שהפיץ שקר, פשוטו כמשמעו, על עימות שלא היה לו עם שוטר, רצון לא נרגע, ואתמול פצח בתוכניתו, בהתלהבות וכמעט ללא נשימה, עם הסקופ הבא: "תומר שוויקי (בנה של התובעת ליאת בן ארי - ב"ק) לא התגייס לצבא הגנה לישראל". וואו, ואז הוא ממשיך: "כן, בני גילו, 99.9%, התגייסו", ויש גם מקור לנתונים: "זו ההגדרה של דובר צה"ל".

ואז הוא ממשיך: "הנה ההגדרה של דובר צה"ל למצבו של תומר שוויקי. הוא מוגדר היום כמלש"ב". פה זה כבר נהיה באמת מצחיק, והאמת, מעט מעורר רחמים. רצון חשב אולי שהמציאו מעמד מיוחד לשוויקי, וסינן למיקרופון: "בפעם הראשונה בחיי שמעתי את ההגדרה הזאת". נראה שרצון אף פעם לא הציץ בצווי גיוס שקיבלו ילדיו, או שהוא עצמו קיבל. מילא, ואז הוא מסביר ששוויקי לא יתגייס השנה, אלא רק, אבוי, בשנה הבאה, ו"לא כל אחד זוכה לפריווילגיה הזו, זו דחייה די מביכה ומוזרה". קשה להחליט, אם את המיקרופון הזה ברדיו גלי נתניהו מחזיק בור ועם הארץ, או שמא הוא חושב שאתם בורים ועמי ארצות. למי שלא ברור עד עכשיו, שוויקי כמובן דוחה את גיוסו בשנה, כדי להשתתף במכינה, כמו אלפי בני נוער איכותיים ומצוינים, שבדרך כלל גם מגיעים אחרי המכינה ליחידות מצוינות ומובחרות.

אבי רצון. עומר מירון
שדרן בגלי נתניהו. אבי רצון/עומר מירון
סמוטריץ', המורשת שלך היא הכתמת המותג המפואר שנקרא "הציונות הדתית".

מגיעים ליחידות מובחרות, אמרנו. בשונה קצת מבן גביר, שאמנם בראיונות הרבים שהוא מעניק הוא מדבר על החשיבות בתמיכה בחיילי צה"ל, אך מצד שני מדובר בארגון שלא שירת בו יום בחייו, אלא להיפך, כל חייו הפריע לפעילות שירות הביטחון, שאותו הציג בפני חניכיו שטופי המוח כארגון מרושע, עוין ואכזרי. בן גביר, יחד עם חברו הגזען, נעם פדרמן, קיימו קייטנה לבני נוער ובהם הסבירו להם איך להתמודד עם חקירות שב"כ. ואותו נתניהו וסמוטריץ' שולחים בגאון לכנסת.

ומה עם בצלאל סמוטריץ' שקרא למפלגתו מפלגת "הציונות הדתית". ובכן סמוטריץ', הציונות הדתית ההיסטורית בזה לך. כשחתמת אתמול עם בן גביר חשבתי לרגע על הרב ריינס, על ברית החלוצים הדתיים (בח"ד), שהקימו את הקיבוץ הדתי, וגם על הרב קוק. מה להם ולך? המורשת שלך היא הכתמת המותג המפואר שנקרא "הציונות הדתית".

איתמר בן גביר באירוע אזכרה לרב כהנא בירושלים, נובמבר 2011. עומר מירון
בינה ובין יהדות אין דבר. בן גביר באירוע לזכר הרב כהנא/עומר מירון

ובחזרה לנתניהו שהעמיד בשבועות האחרונים ללא הצלחה פני מפייס-מפויס. ביטוי סמלי ומופלא לאחיזת העיניים הזאת היה בקליפ שהפיץ: "רק יחד ננצח". בקליפ רצות תמונות שלו לוחץ את ידי המנהיגים הערביים, מסייר בבסיס צה"ל, נואם באו"ם, מתחסן, ואז אופס, בדקה ושמונה שניות של הקליפ רואים אותו במעין נאום בלי סאונד בשוק מחנה יהודה. נתניהו נראה בנאום עממי וקרוב אל העם, וכאמור המסרים בקליפ הם של אחדות העם.

אלא שאם תצפו בחומר הגלם, ותקשיבו לסאונד המקורי, תשמעו את המלים שיצאו מפיו באותו נאום מאולתר במערכת הבחירות השלישית: "אם לא תצאו להצביע תקבלו ממשלה שתהיה תלויה לחלוטין באחמד טיבי והרשימה המשותפת", ואז הוסיף את תוצר ההקלטה שהצליחו להפיק החוקרים הפרטיים ששכר נתניהו בכספיכם: "שמעתם מה אמר יועצו הבכיר של בני גנץ, ישראל בכר. הוא אמר: 'גנץ לא יתקוף באיראן, הוא מפחד. הוא סכנה למדינת ישראל'". כמה סימבולי שהמוזיקה על הקליפ הזה שדימה מנהיג מפויס, העלימה את חומר הגלם, את האמת המרה: נתניהו הוא גדול המפלגים והמשסים במנהיגי מדינת ישראל.

בשבוע הבא יתייצב נתניהו בביהמ"ש. מי יקיף אותו?

בתחילת שבוע הבא יתייצב נתניהו שוב בבית המשפט המחוזי בירושלים כדי להשיב על האישומים נגדו. האם נחזה שוב בשורת מלחכי הפנכה מתייצבים עם מסיכות מאחוריו בבית המשפט? אלה שקשרו את גורלה של ישראל עם גורלו של נתניהו? אלה ששבו את ישראל כבת ערובה כנגד תוצאות הליכיו המשפטיים? אלה שבתקופה הקשה ביותר בתולדות מדינת ישראל אפשרו לה להתנהל ללא תקציב, רק כדי לאפשר לנתניהו נקודות יציאה מהרוטציה? למה בעצם שלא יעמדו שם, שוב מאחוריו. אם אף לא אחד מהם הביע הסתייגות, או אפילו פצה פה, על יוזמת נתניהו להכניס גזענות אפלה אל תוך כנסת ישראל, אין סיבה שמישהו מהם יפסיק לתמוך בשאר פעולות הישרדותו של נתניהו, בזויות ככל שיהיו.

ברוך קרא הוא הפרשן המשפטי של חדשות 13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully