וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בבני ברק: נער בן 15 נאשם בהצתה במהלך ההתפרעות

1.2.2021 / 16:49

נגד הנער הוגש כתב אישום בגין הצתה, שתי עבירות של מעשי פזיזות ורשלנות באש, שיבוש מהלכי משפט ושתי עבירות של גרימת נזק בזדון, שביצע במהלך המהומות בשבוע שעבר. בנוסף, הוא התכוון לפגוע באישה שתיעדה את ההתפרעויות, ואף ניסה לתאם זאת עם אחד משותפיו

בווידאו: אוטובוס הועלה באש בבני ברק/צילום: דוד קשת ושמעון ברוך-ידיעות מהשטח בטלגרם

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד נער בן 15 בגין הצתה, שתי עבירות של מעשי פזיזות ורשלנות באש, שיבוש מהלכי משפט ושתי עבירות של גרימת נזק בזדון, שביצע במהלך ההתפרעויות שאירעו בבני ברק בשבוע שעבר.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד צופיה טייץ, ניסיונות האכיפה של משטרת ישראל לתקנות הסגר בבני ברק גררו הפגנות רבות משתתפים בעיר, שכללו התפרעויות, הצתות רכוש, ועימותים אלימים בין אזרחים לשוטרים. לנאשם מיוחס מעבר בין כמה מוקדי התפרעות, ונטילת חלק פעיל בהם.

בין היתר, הצית הנער לפי כתב האישום פח אשפה, הדליק זיקוקים לכיוון הרחוב, תלש מטף כיבוי אש של אוטובוס שנחסם על ידי מתקהלים, וריסס בעזרתו את פנים האוטובוס.

עו"ד דן נתיב, שמייצג את הנער, מסר בתגובה כי "בית המשפט, באומץ ובאחריות, קיבל את כל טענות ההגנה במלואן, כי למרות האמור בכתב האישום, המדובר בנער צעיר, אשר בודד מתוך מאות אם לא אלפים, שלא צריך לשאת לבדו על גבו את הקונפליקט בין תושבי העיר למשטרת ישראל והורה על שחרורו של הנער לאלתר. מוטב היה לפרקליטות להימנע מניפוח עובדות לא רלוונטיות רק כדי לרצות את דעת הקהל".

הצתת אוטובוס במהלך עימותים בבני ברק, 25 בינואר 2021. ב.ג, אתר רשמי
האוטובוס שהוצת בבני ברק, בשבוע שעבר/אתר רשמי, ב.ג

בנוסף לכך, לאחר שפורסם סרטון בו מתועדים מעשי ההצתה, שלח הנאשם הקלטה קולית לחברו שהיה עימו במעשי ההצתה, ובה תיאם עימו כי יגיעו למחרת לבית האישה שצילמה את הסרטון בכדי "לרסס לה על הבית". בין היתר, אמר הנאשם: "נשבור לה את הדלת. באמא שלי, אני הולך לעשות לה כזה בלאגן, ואתה בא איתי מחר".

ההתפרעויות המדוברות אירעו בלילה שבין ראשון לשני בשבוע שעבר, ובאותו יום פרצו עימותים רבים בין חרדים לכוחות המשטרה, בבני ברק וגם בירושלים. בבירה נעצרו שני חשודים במעורבות בהשלכת אבנים והשחתת רכוש.

באותו יום ראשון, נעצרו ארבעה תושבי בני ברק בחשד למעורבות בתקיפת שוטרים שהתרחשה בעיר ביום חמישי שלפני כן. חוקרי תחנת בני ברק ניהלו חקירה שהובילה לאיתור זהותם של ארבעה מהחשודים, שהסגירו את עצמם לתחנת המשטרה בעיר ונעצרו מיד לחקירה.

הצתות בבני ברק, 25 בינואר 2021. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הצתת פחי אשפה ועימותים בבני ברק, בשבוע שעבר/אתר רשמי, דוברות המשטרה

המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת הדיווח על התקיפה ברחוב שלמה המלך בעיר, במהלכה התגודדו קבוצת חסידי ויז'ניץ-מרכז סביב רכבם של השוטרים מיחידת הרישוי, שעסקו בפעילות אכיפה בעיר. החסידים השליכו אבנים וקרשים לעבר השוטרים וניפצו את שמשות הרכב שבו הם נסעו, באופן שגרם לפציעת שוטרת באורח קל. בראשותה של חסידות ויז'ניץ עומד האדמו"ר, רבי מנחם מנדל הגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully