וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים יידו אבנים לעבר שוטרים במחאה על מות אהוביה סנדק, 5 נעצרו

עשרות מפגינים התעמתו עם כוחות משטרה סמוך לגשר המיתרים בירושלים, חסמו כבישים וקראו לעבר השוטרים "רוצחים". הפגנות התקיימו גם בבת ים, רמת גן, קריית מוצקין, צומת קדומים וצומת מיתרים בהר חברון

בווידאו: מפקד סיירת גולני הותקף במהלך הפגנה על מות אהוביה סנדק/צילום: הלל מאיר/TPS

עשרות מפגינים התעמתו אמש (שבת) עם שוטרים סמוך לגשר המיתרים בירושלים, בהפגנה על מות הנער אהוביה סנדק. חלק מהמפגינים יידו אבנים לעבר השוטרים וחסמו כבישים באזור. המשטרה הודיעה כי עד כה נעצרו חמישה חשודים בהפרות סדר.

הפגנות התקיימו גם בבת ים, גשר בר אילן ברמת גן, קריית מוצקין, צומת תיתרים בהר חברון, צומת קדומים וכן במקומות נוספים.

אחת המפגינות בצומת קדומים אמרה כי "הגענו להפגין כי איבדנו את האמון במערכת אכיפת החוק. אני פה כי אני מפחדת על הילדים שלי. הרגו ילד וטייחו הכל".

מפגינים על מות אהוביה סנדק בגשר המיתרים בירושלים. 9 בינואר 2021. TPS
5 נעצרו. מפגינים בגשר המיתרים, 9 בינואר/TPS

מאז נהרג סנדק בדצמבר כשהרכב בו נסע התהפך בתום מרדף משטרתי, החלו מחאות נרחבות נגד המשטרה, ובנוסף חלה עלייה באירועי אלימות נגד פלסטינים. לפי ארגון "יש דין", מאז מותו של סנדק, יש בידיהם דיווחים על 51 מקרים בהם מתנחלים פגעו בפלסטינים בשטחים. ברוב המקרים מדובר בחסימת צמתים מרכזיים על ידי מתנחלים וביידוי אבנים לעבר רכבים פלסטינים.

כמו כן, הארגון מסר כי ידוע לו על לפחות 14 פצועים באירועים הללו, בהם שני ילדים. ב-11 מן המקרים דווח כי מתנחלים פלשו ליישובים פלסטינים ויידו אבנים לעבר תושבים ובתים. ב-3 מהמקרים מתנחלים, שהיו חמושים בנשק קר, תקפו חקלאים פלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully