וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים יידו אבנים על פלסטינים סמוך ליצהר בשומרון: חשוד אחד נעצר

24.1.2021 / 3:05

תושב גבעת רונן, בן 24, נעצר בחשד כי זרק אבנים ודחף חייל בעודו נושא אקדח. רכב המשטרה שאסף את החשוד נרגם גם הוא. בארגון יש דין טוענים כי בידיהם תיעוד המציג כיצד חיילי צה"ל לא מתערבים בעת התקיפה

בווידאו: נערים מיידים אבנים לעבר פלסטינים בסמוך לגבעת רונן/צילום: יש דין

מתנחלים יידו אבנים אמש (שבת) על פלסטינים סמוך ליצהר שבשומרון. כוחות צה"ל עצרו צעיר בן 24, תושב גבעת רונן, החשוד כי זרק אבנים ודחף חייל בעודו נושא אקדח.

ניידת המשטרה שהגיעה למקום על מנת לעצור את החשוד נרגמה באבנים על ידי המתנחלים, ונגרם לה נזק. החשוד נלקח לחקירה במשטרה.

לפי דיווח של ארגון יש דין, המתנחלים היו נערים שיידו אבנים לעבר בית של פלסטינים בכפר בורין. הארגון טוען כי בידיו תיעוד המדגים כיצד חיילי צה"ל שהגיעו למקום לא ניסו למנוע מהמתנחלים את המשך התקיפה. בתיעוד, נראים החיילים עומדים במקומם, כשמאחוריהם מיידים המתנחלים אבנים.

נערים מיידים אבנים לעבר פלסטינים בסמוך לגבעת רונן ליד יצהר 23 בינואר 2021. יש דין, אתר רשמי
בתיעוד נראים חיילי צה"ל עומדים ולא מונעים את יידוי האבנים. סמוך לגבעת רונן, אתמול/אתר רשמי, יש דין

לפי הארגון, מאז מותו של הנער אהוביה סנדק במרדף משטרתי, יש בידיהם דיווחים על 51 מקרים בהם מתנחלים פגעו בפלסטינים ביו"ש. ברוב המקרים מדובר בחסימת צמתים מרכזיים על ידי מתנחלים וביידוי אבנים לעבר רכבים פלסטינים.

כמו כן, הארגון מסר כי ידוע לו על לפחות 14 פצועים באירועים הללו, בהם שני ילדים. ב-11 מן המקרים דווח כי מתנחלים פלשו ליישובים פלסטינים ויידו אבנים לעבר תושבים ובתים. ב-3 מהמקרים מתנחלים, שהיו חמושים בנשק קר, תקפו חקלאים פלסטינים.

מיש דין נמסר כי "התיעוד מציג את שגרת האפרטהייד בגדה המערבית. מתנחלים זורקים אבנים על פלסטינים, ולצידם חיילים המאפשרים זאת בניגוד לחובה המוסרית והחוקית לספק לפלסטינים הגנה וביטחון ולעצור את הפורעים הישראלים. רק בשבועות האחרונים אנחנו מדווחים על עשרות מקרים של תקיפות של מתנחלים על פלסטינים. את התקיפות האלו מגבה המדינה. רשויות אכיפת החוק מאפשרים את המשך הפרעות והפוליטיקאים הישראלים שותקים. כך מתנהל אפרטהייד".

נערים מיידים אבנים לעבר פלסטינים בסמוך לגבעת רונן  ליד יצהר. יש דין, אתר רשמי
לפי יש דין, מאז מות אהוביה סנדק יש להם דיווחים על 51 מקרים בהם מתנחלים תקפו פלסטינים. האירוע סמוך ליצהר, אתמול/אתר רשמי, יש דין

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "מוקדם יותר היום, התקיים חיכוך בין מספר מתיישבים מהיישוב גבעת רונן למספר פלסטינים מהכפר בורין, שזרקו אבנים אחד על השני במרחב שבין היישוב לכפר. כוח צה"ל שקפץ לנקודה השתמש באמצעים לפיזור הפגנות לפיזור המתקהלים, ופעל להרחקת המתיישבים מהנקודה בחזרה אל היישוב. אחד המתיישבים נעצר והועבר להמשך טיפול משטרת ישראל".

משלום עכשיו נמסר כי "מזה מספר שבועות שהטרור המתנחלי שוטף את הארץ ואת השטחים בגיבוי פוליטי של ראשי הימין. שוב ושוב מדגימים המתנחלים שכשאין קו ירוק - אין קווים אדומים. לא ייתכן שבמקום לנקוט יד קשה ממשלת ישראל ממשיכה לחלק פרסים לעבריינים."

עו"ד נתי רום שהעניק לתושב סיוע משפטי מטעם ארגון חוננו תקף את משמר הגבול וטען כי החשוד נעצר ללא סיבה. "מאוד מצער ולא מובן מדוע מג"ב החליטו לצאת למסע יחסי ציבור על חשבון המתיישבים. מרשי נעצר בתוך שטח היישוב, ללא שעשה דבר וחצי דבר. הוא נשא עליו אקדח ברישיון ולא נחקר על שום עבירה הקשורה לאקדחו אישי. עם הגעתו לתחנה מסר כי נעצר על לא עוול בכפו ולאחר חקירה קצרה שוחרר".

עורך הדין הוסיף כי "שחרורו המהיר מדבר בעד עצמו. אני קורא למח"ט שומרון להרגיע את הרוחות, אני קורא לאלוף הפיקוד, ולשר לביטחון פנים לבדוק מדוע מג"ב עוסקים בהודעות דוברות שקריות במקום בביטחון השוטף. אנו נשקול תביעה בנושא".

מאות מתנחלים הפגינו בשישי שעבר ב-21 מוקדים ביו"ש לציון 30 יום למותו של סנדק, ותקפו פלסטינים ביישובים ובצמתים. הם חסמו צמתים, יידו אבנים על רכבים וניפצו חלונות ביישובים פלסטיניים. ילד פלסטיני בן חמש נפצע קל מזריקת אבנים על רכב בו נסעה משפחתו.

באוגדת יו"ש בצה"ל אמרו אז כי חמישה כלי רכב, בהם פלסטינים, נרגמו באבנים. הם הוסיפו כי מתנחלים נכנסו לעיריית היישוב ג'ינסאפוט בשומרון, ניפצו חלונות של בית פלסטיני וגרמו נזק לכמה רכבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully