וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה אלים ביו"ש: מתנחלים יידו אבנים על רכבים פלסטינים, בן 5 נפצע קל

המחאות ביו"ש הסלימו ביום ה-30 למותו של אהוביה סנדק, עם תקיפת פלסטינים במוקדים שונים וחסימת צמתים על ידי מאות מתנחלים. בין היתר, חלונות בתים נופצו ושני נוסעי רכבים נפצעו מזריקת אבנים. יש דין: האלימות נמשכת כבר שבועות, הצבא והמשטרה מאפשרים זאת

בווידאו: רעולי הפנים מיידים אבנים לעבר לוחמי מג"ב ביצהר/דוברות משטרת ישראל

מאות מתנחלים הפגינו הלילה (שישי) ב-21 מוקדים ביהודה ושומרון לציון 30 יום למותו של אהוביה סנדק, ותקפו פלסטינים ביישובים ובצמתים. בין היתר, חסמו צמתים, יידו אבנים על רכבים וניפצו חלונות ביישובים פלסטיניים. ילד פלסטיני בן חמש נפצע קל מזריקת אבנים על רכב בו נסעה משפחתו.

באוגדת יו"ש בצה"ל אמרו כי חמישה כלי רכב ובהם פלסטינים נרגמו באבנים, והוסיפו כי מתנחלים נכנסו לעיריית היישוב ג'ינסאפוט בשומרון, ניפצו חלונות של בית פלסטיני וגרמו נזק לכמה רכבים.

ילד פלסטיני בן חמש שנפצע מזריקת אבנים של מתנחלים, 22 בינואר 2021. -, אתר רשמי
רכבים נרגמו באבנים. הילד בן החמש שנפגע בפניו/אתר רשמי, -
רכב פלסטיני שנפגע מזריקת אבנים של מתנחלים בשומרון, 22 בינואר 2021. יש דין, אתר רשמי
פלסטיני נוסף נפצע קל. הרכב שנפגע/אתר רשמי, יש דין

לפי ארגון יש דין, באזור השעה 22:00 קבוצת מתנחלים זרקה אבנים על רכב בו נסעה משפחה פלסטינית בצומת גבעת אסף, וילד בן חמש נפגע בפניו. לדבריהם, המתנחלים חסמו את התנועה והשליכו אבנים על רכבים נוספים באותה צומת, וכך גם בצמתים עציון, תפוח, שילה, בית אל, קדומים וג'ת סרה.

"כבר שבועות שמתנחלים תוקפים פלסטינים בדרכים וליד הבתים שלהם, והצבא והמשטרה מאפשרים זאת", מסר ליאור עמיחי, מנכ"ל יש דין. "כך גם את הפרעות האלימות הערב ניתן היה למנוע אם מישהו מגורמי אכיפת החוק היה עושה את המוטל עליו. במקום זאת, ממשיכים לאפשר למתנחלים אלימים להשתולל בפרעות. זאת מציאות האפרטהייד".

רכב פלסטיני שנפגע מזריקת אבנים של מתנחלים בשומרון, 22 בינואר 2021. תושב חווארה, אתר רשמי
רכב שנפגע מזריקת אבנים בצומת יצהר/אתר רשמי, תושב חווארה
רכב פלסטיני שנפגע מזריקת אבנים של מתנחלים בשומרון, 22 בינואר 2021. תושב חווארה, אתר רשמי
אבן שנרקה על רכב בצומת יצהר/אתר רשמי, תושב חווארה

האירועים מגיעים לאחר שבועות של מהומות ואלימות כלפי פלסטינים, שהחלו עם מותו של סנדק. בראשון ילדה בת 11 נפצעה בראשה מיידוי אבנים על ביתה בכפר מאדאמא שדרומית לשכם, כך לפי יש דין. בארגון ייחסו את זריקת האבנים למתנחלים, וציינו כי הילדה, חלא קוט, הועברה לקבלת טיפול רפואי. במחוז ש"י של המשטרה התקבל הדיווח ונפתחה חקירה.

בסוף החודש שעבר, אבנים הושלכו לעבר בתי פלסטינים בכפר חווארה שבאזור שכם. לפי יש דין נזק נגרם לכמה בתים בכפר, וגם לכמה מכוניות. התושבים דיווחו כי האחראים הם מתנחלים. במשטרה בדקו את הדיווחים, שהגיעו לכוחות צבא באזור.

בנוסף לכך, באותו יום דיווחו תושבים על חסימות וזריקות אבנים מצד אזרחים ישראלים כלפי פלסטינים במוקדים שונים לאורך כביש 60, ביניהם בצומת יצהר, שילה וליד חומש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully