וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט: "מנסים לפגוע במערכת אכיפת החוק באמצעות הסתה ושקרים"

28.1.2021 / 17:22

היועץ המשפטי לממשלה תקף את החלטת השר אוחנה שלא לחסן אסירים וסירובו של השר אמסלם למנות בעלי תפקידים בחברות ממשלתיות. "בחברה דמוקרטית, אין מקום לשיח הנאמנות ולשיח הסמכות המוחלטת", הבהיר מנדלבליט. "מטיחים מידע כוזב שלעיתים עולה כדי עלילת דם"

בווידאו: מנדלבליט: נתקלים בניסיונות לנצל את משבר הקורונה כדי לפגוע בגופי החוק והמשפט/מתוך: כנס העמותה למשפט ציבורי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט תקף הערב (חמישי) את החלטתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה שלא לחסן אסירים, בניגוד לעמדת משרד הבריאות וגורמי המקצוע, ואת סירובו של שר הדיגיטל והסייבר דוד אמסלם לחתום על מינוי בעלי תפקידים בחברות ממשלתיות, משום שלא הסכים עם חוות דעת משפטית. "בחברה דמוקרטית ששלטון החוק הוא ערך עליון בה, אין מקום לשיח הנאמנות ולשיח הסמכות המוחלטת", הבהיר מנדלבליט.

היועמ"ש אמר את הדברים בטקס העמותה למשפט ציבורי. "למרבה הצער אנו נתקלים בניסיונות לפגוע במערכת אכיפת החוק", הוסיף מנדלבליט. "הטחת מידע כוזב שלעיתים עולה כדי עלילת דם. זהו דבר מאוד חמור. ביקורת עניינית כן, אבל הסתה שקרים ודה לגיטימציה לא ולא". הוא ציין כי בעיה זו אף מתעצמת לנוכח המאבק בקורונה.

לדבריו, "שיח הסמכות המוחלטת איננו מתיימר להשפיע על נאמנותם של שומרי הסף, אלא פשוט מתעלם מהם ובמכוון פועל בניגוד לחוות הדעת המשפטית". עוד הוסיף היועמ"ש כי "מבחינת אותו גורם, די בכך שהוא ממלא תפקיד של חבר ממשלה כדי להעניק לו אישור לעשות כאוות נפשו, ללא קשר למצב החוקי".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בירושלים. 24 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
"מגמות מסוכנות מחליפות את שיח המשילות". היועמ"ש אביחי מנדלבליט בכנס/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"אני מזהה לאחרונה שתי מגמות מסוכנות שמחליפות את שיח המשילות. אני מכנה אותן 'שיח הנאמנות' ו'שיח הסמכות המוחלטת'", הסביר היועמ"ש. "לעתים שתיהן מתקבלות בטעות כחלק משיח המשילות - ולא היא. תכליתו של השיח הזה הוא לקדם כוח אבסולוטי לדרג הפוליטי".

הוא הוסיף כי "שיח הנאמנות מנסה להפוך את הדרג המקצועי ומשרתי הציבור למשרתי השר הממונה". לדבריו, "הדוגמה הבולטת לכך היא הצעת חוק שעלתה בשעתו ונועדה להפוך את היועמ"שים של המשרד למשרת אמון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully