וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט לבג"ץ: יש לחייב את נתניהו למלא אחר הסדר ניגוד העניינים

22.12.2020 / 14:21

היועמ"ש השיב לבג"ץ כי ההסדר בעניינו של ראש הממשלה מחייב ומונע ממנו לעסוק במינויי הבכירים. עם זאת ציין כי ההסדר אישי ואינו מחייב את השר אוחנה, וכי יש לפעול מיידית למינוי הבכירים

בווידאו: נאומו של דודי אמסלם בכנסת/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר היום (שלישי) לבג"ץ את עמדתו בנוגע לעתירות שעוסקות בהסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובהמנעות הממשלה ממינויים בכירים בגלל המשבר הפוליטי. הוא ציין כי ההסדר מחייב את נתניהו, ולא את השר לביטחון פנים אמיר אוחנה - וכי יש לפעול בהקדם למינוי בכירים.

לגבי מינויי הבכירים חזר מנדלבליט על עמדתו לפיה יש לפעול להוצאת המינויים לפועל בהקדם האפשרי, ללא קשר למחלוקות או אי הסכמות קואליציוניות.

התנועה לאיכות השלטון, שעתרה בנושא ניגוד העניינים של נתניהו, הגיבה לחוות הדעת של היועמ"ש וטענה כי מנדלבליט טועה כשהוא מאפשר לשר אוחנה, "שלוחו של נתניהו", למנות בכירים במערכת אכיפת החוק. "לא ייתכן מצב שבו נאשם בפלילים יהיה מעורב במינוי שופטים ואנשי חוק במדינת ישראל", מסרו מהתנועה, "צר לנו כי היועץ המשפטי אינו מבין כי הותרת המינוי בידיהם של עושי דברו של ראש הממשלה, כמותם כהשארתם בידו".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט במהלך טקס פרידה משי ניצן 18 בדצמבר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
מאפשר לאוחנה להיות מעורב במינויים. מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

מזה כמה חודשים ישנה מחלוקת חריפה בין היועמ"ש וראש הממשלה בנוגע להסדר ניגוד העניינים. מנדלבליט הבהיר כמה פעמים ואף הצהיר בפני בית המשפט כי נתניהו אינו מנוע מלכהן במקביל למשפטו הפלילי, כל עוד לא ישתמש במשרתו כדי לנסות להשפיע על ההליך - והדרך להבטיח זאת הייתה הסדר ניגוד עניינים שיבהיר באילו עניינים אסור לו לעסוק.

ראש הממשלה סירב לחתום על טיוטת ההסדר הראשונה והמרחיבה. הוא אף טען כי היועץ המשפטי לממשלה עצמו נמצא בניגוד עניינים, בשל תפקידו כראש התביעה, ולפיכך אין לו סמכות לעסוק בהסדר ניגוד העניינים שלו. במקביל הגישה התנועה לאיכות השלטון את העתירה לבג"ץ, בדרישה לחייב את נתניהו לחתום על ההסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully