וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש למשרד החינוך: אל תקבלו החלטה על מנהל הריאלי בלי להתייעץ איתנו

27.1.2021 / 22:40

במכתב שנשלח מטעמו של רז נזרי לקראת השימוע שיתקיים מחר לראשי המוסד, בעקבות הרצאתו של מנכ"ל בצלם בפני תלמידים, הוא ביקש שלא תתקבל החלטה בעניינם "עד להשלמת ליבון הנושא עימנו". במשרד המשפטים ציינו כי "לא נעלמו מעינינו החששות לפגיעה האפשרית בחופש הביטוי"

בווידאו: מנכ"ל בצלם בכנס בבית הספר הריאלי בחיפה/מתוך זום

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, ביקש הערב (רביעי) ממשרד החינוך שלא תתקבל החלטה בעניין בית הספר הריאלי בחיפה ומנהליו "עד להשלמת ליבון הנושא עימנו". זאת, במענה לפניית האגודה לזכויות האזרח ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לקראת שימוע הצפוי מחר למנהל הכללי של בית הספר ולמנהל החטיבה העליונה שלו, לאחר שהמוסד הזמין את מנכ"ל עמותת בצלם להרצאה בפני תלמידים, בניגוד להנחיית שר החינוך יואב גלנט.

השימוע ייערך בלשכתו של מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי בתל אביב. "לא מצאנו בסיס משפטי להורות למנכ"ל משרד החינוך להימנע מלקיים את השימוע בהתאם לסמכותו", מסר עו"ד אורי שלומאי בשם נזרי. אולם, לצד דברים אלה מציינים במשרד המשפטים כי "לא נעלמו מעינינו החששות העולים בפנייתכם באשר לפגיעה האפשרית בחופש הביטוי, שהוא זכות יסוד בסיסית וחשובה ביותר במשטר דמוקרטי, וכן האפקט המצנן שעלול להיגרם כתוצאה מהזמנת מנהלי בית הספר לשימוע".

משרד החינוך מסרו אמש ליועמ"ש שמטרת השימועים היא "בירור סוגיות עובדתיות קונקרטיות הנוגעות לקיומו של הכנס בבית הספר הריאלי, וזאת על רקע החשש כי מנהלי בית הספר לא פעלו בהתאם לחוזרי המנכ"ל בנושא ובניגוד לעמדת מפקחת בית הספר ומנהל המחוז".

בית הספר הריאלי בחיפה. צילום: שלומי גבאי, שלומי גבאי
הסערה נמשכת. בית הספר הריאלי בחיפה/שלומי גבאי, צילום: שלומי גבאי

אדרי זימן את השניים לשימוע, בעקבות קיום הרצאתו של מנכ"ל בצלם חגי אלעד בפני תלמידי י"ב במוסד לפני כשבוע. זאת, בטענה כי ההחלטה, שעמדה בניגוד להנחיית גלנט, פגעה באמון הציבור במחנכים והפרה את נהלי הרישיון של בית הספר.

משרד החינוך ניסה למנוע את ההרצאה מראש. יום לפני שהתקיימה, הנחה שר החינוך לבטל אירועים מסוג זה. במכתב ששלח לאדרי ולמנהלי המחוזות, דרש גלנט לאסור על כניסתם לבתי הספר של ארגונים "הפועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי, ובכלל זה כינויה של מדינת ישראל בכינויי גנאי שקריים או אמירות נגד היותה של ישראל מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית או פעולה כנגד חינוך לשירות משמעותי בצה"ל או פעולות המיועדות לפגוע או לבזות את חיילי צה"ל בעת או לאחר שירותם".

עוד בוואלה!

גלנט על סערת בצלם בריאלי: המדינה לא צריכה לממן מוסדות כאלה, נלך עד הסוף

לכתבה המלאה

ארגוני ימין מתחו ביקורת על המוסד בשל קיום ההרצאה, בעוד בשמאל תקפו את עמדת משרד החינוך, והאשימו אותו בהשתקה.

בשיחה עם וואלה! NEWS הבהיר היום גלנט כי הוא לא יתפשר על עמדתו בנושא. "מי שלא שומר על הכללים - נטיל עליו סנקציות", אמר. "אנחנו נלך בעניין הזה עד הסוף. מה שנדרש. אנחנו לא נהיה מוכנים לתהליך הזה".

בעקבות הודעת המשנה ליועמ"ש, מארגון בצלמו מתחו ביקורת על עמדתו. "ראשית אנחנו מברכים על החלטת היועמ"ש לאשר את השימוע", מסרו בארגון, אך הדגישו כי "מצער מאוד שהיועמ"ש בוחר לגבות את הפרת החוק של מנהל בית הספר ולתמוך בבצלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully