וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד החינוך: "מנהל הריאלי בחיפה פגע באמון הציבור במחנכים"

עמית אדרי זימן לשימוע את המנהל יוסי בן דב ומנכ"ל הבעלות על בית הספר בחיפה, בעקבות הרצאת מנכ"ל בצלם שעמדה בניגוד להנחיותיו של גלנט. במכתב ששלח ציין כי הפרו את תנאי הרישיון שקיבלו ושהיה עליהם לזמן גם גופים עם דעות נגדיות. "פעלו בניגוד למטרות החינוך"

בווידאו: מנכ"ל בצלם בכנס בבית הספר הריאלי בחיפה/מתוך זום

מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי זימן היום (רביעי) את מנהל בית הספר הריאלי בחיפה יוסי בן דב ואת מנכ"ל הבעלות על בית הספר לשימוע, בעקבות קיום הרצאתו של מנכ"ל בצלם חגי אלעד. הוא ציין כי ההחלטה, שעמדה בניגוד להנחיית שר החינוך יואב גלנט, פגעה באמון הציבור והפרה את נהלי הרישיון של בית הספר.

"בית הספר והבעלות פעלו בניגוד למטרות החינוך שבחוק החינוך הממלכתי, לחוק הפיקוח על בתי הספר ולהוראות חוזר מנכ"ל העוסק בשיח השנוי במחלוקת", כתב במכתב ששלח להם. "בהתאם לנוהל זה, במקרים בהם בתי ספר מזמנים גופים חיצוניים שעוסקים בשיח פוליטי, ובוודאי שבתקופת בחירות, עליהם לאזן את השיח באמצעות הצגת קשת העמדות בכל נושא".

אורן נהרי חוזר לבית הספר הריאלי, חיפה 
(יוסי בן דב מנהלת בית הספר). שלומי גבאי
"פעל בניגוד למטרות החינוך". בן דב בבית הספר הריאלי/שלומי גבאי

לטענתו של אדרי, "התנהלותו של מנהל בית הספר אפשר את קיום הכנס, תוך התעלמות והפרת הנחיית שר החינוך ומנהל מחוז חיפה שניתנו כדין, ויש בזה כדי לפגוע, בוודאות קרובה, באמון הציבור ובמעמדם של אנשי חינוך, לאור מעמדו כעובד ציבור האמון על חינוכם של תלמידי ישראל".

בהמשך, כתב כי ההחלטה הפרה את התחייבות בית הספר למדינה. "מוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים, וכזה הוא בית הספר הריאלי, מתוקצבים על ידי המדינה, כפוף לעמידתם בקבוע בחוק ובתנאים שנקבעו על ידי המדינה", הסביר. "במסגרת הליך הרישוי חתמה הבעלות על מסמך ובו טופס התחייבות, לפיו היא מתחייבת במפורש לפעול לפי כל הכללים והנהלים שנקבעו על ידי משרד החינוך. מהמצטבר עולה, שבית הספר הפר את התנאים וההתחייבות שבגינם ניתן לבית הספר רישיון ובגינם ניתן לבית הספר תקצוב".

עמית אדרי, מנכ"ל משרד החינוך. דוברות משרד החינוך, אתר רשמי
"בית הספר הפר את התנאים וההתחייבות שבגינם ניתן לו רישיון". אדרי/אתר רשמי, דוברות משרד החינוך

ארגון החזית להגנת הדמוקרטיה מסר בתגובה כי "יואב גלנט שהפקיר את מערכת החינוך לקורונה מנסה לחפות על כשלונו על ידי הפקרתה לשי גליק ואם תרצו. על גלנט להבין סוף סוף שמערכת החינוך איננה קורס מ"כים אלא מערכת במדינה דמוקרטית, בה נערות ונערים מקבלים מידע פלורליסטי על מגוון הדעות בחברה הישראלית. מי שצריך לעלות לברור הוא השר הכושל גלנט, ולא אף אחד אחר"

יום לפני ההרצאה, גלנט הנחה לבטל אירועים מסוג זה במכתב ששלח לאדרי, ולמנהלי המחוזות, בו דרש לאסור על כניסתם לבתי הספר של ארגונים "הפועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי, ובכלל זה כינויה של מדינת ישראל בכינויי גנאי שקריים או אמירות נגד היותה של ישראל מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית או פעולה כנגד חינוך לשירות משמעותי בצה"ל או פעולות המיועדות לפגוע או לבזות את חיילי צה"ל בעת או לאחר שירותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully