וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הנחיית גלנט, מנכ"ל בצלם הרצה בריאלי בחיפה: "דוגלים בפלורליזם"

עודכן לאחרונה: 18.1.2021 / 16:19

חגי אלעד קיים הרצאה בזום במסגרת יום עיון למען זכויות אדם בבית הספר, על אף הוראת שר החינוך לאסור על כניסת הארגון למערכת החינוך. בבית הספר הבהירו: "גאים במעורבותם הגבוהה של תלמידינו בסוגיות הנמצאות בליבת סדר היום". מנהל בית הספר זומן לשימוע במשרד החינוך

בווידאו: מנכ"ל בצלם בכנס בבית הספר הריאלי בחיפה/מתוך זום

בבית הספר הריאלי בחיפה התקיימה הבוקר (שני) הרצאתו של מנכ"ל עמותת בצלם חגי אלעד, למרות הנחייתו של שר החינוך יואב גלנט לבטלה. מנהל בית הספר בן דב זומן לשימוע אצל מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, ד"ר סער הראל. בתגובה, האגודה לזכויות האזרח פנתה אל מנהל המחוז ואמרה כי "בית הספר לא נענה להוראתך בהעדר מקור סמכות חוקי לה. קוראים לך לחזור בך לאלתר ממהלך חסר סמכות ובלתי חינוכי זה".

"בית הספר הריאלי בחיפה דוגל בפלורליזם, חופש הביטוי וחופש הדעה", הבהירו במוסד החינוכי. "במסגרת זו כבר שנים ארוכות אנו חושפים את תלמידינו למגוון רחב של דעות מכל קצוות הקשת בחברה הישראלית, ויחד עם זאת מכבדים את זכותם של התלמידים להביע את דעתם".

עוד הוסיפו בריאלי כי "אנו גאים - ללא קשר לדעותיהם הפוליטיות - במעורבותם הגבוהה של תלמידינו בסוגיות הנמצאות בליבת סדר היום של החברה הישראלית, תוך קיום שיח מכובד ומכבד ובכוונתנו להמשיך במסורת זו, שאת תוצאותיה ניתן לראות במיקומם של בוגרינו בקדמת העשייה בישראל, גם בשנים הבאות".

מנכ"ל בצלם חגי אלעד בכנס זום בית ספר ריאלי חיפה. מתוך ההרצה בבית ספר הריאלי בחיפה, אתר רשמי
"גיס חמישי נכנס לבית הספר". חגי אלעד בכנס בזום, היום/אתר רשמי, מתוך ההרצה בבית ספר הריאלי בחיפה

"רגשית, לנו קשה מאוד עם זה", אמר לוואלה! NEWS יוסי צור, אביו השכול של אסף צור, שנהרג בפיגוע בקו 37 בחיפה ב-2003 ושבנו הצעיר איתן הינו תלמיד כיתה י' בחטיבה העליונה של בית הספר. "בפיגוע בחיפה השתתף גיס חמישי של מחבלים, אז אנחנו יודעים היטב מה הסכנה מכוחות כאלה והנה עכשיו גיס חמישי נכנס לבית הספר הריאלי בדלת הקדמית בתירוץ של חופש דיבור ודמוקרטיה", הוסיף.

עוד הוא אמר כי "יום אחד הם יושבים בבג"ץ לצד מחבלים ומדברים בשמם, למחרת הם מדברים לתלמידים כאן. למנהל החטיבה מנדי רבינוביץ' אני אומר: 'אתה לא מבין את הנזק שמפגשים כאלה עושים לתלמידים שעוד לא יודעים את ההבדל בין אמת לבין פייק'".

שי גליק מנכ"ל ארגון בצלמו מסר כי "מדובר במנהל שכבר נתפס משקר. סותם פיות ומפר חוקים. איזו דוגמה אישית מהווה מנהל שקורא בפומבי לצפצף על החוק ועל הנחיות מפקחי משרד החינוך? אנחנו נדאג שהאיש לא יישב במקום של מנהל בית ספר".

תלמיד י"ב שהשתתף בהרצאה וביקש להשאר בעילום שם אמר כי "מבלי התייחסות לדעתי הפוליטית, ההרצאה הייתה בעלת אג'נדה פוליטית מובהקת וכמעט לא דובר בה על זכויות האדם כפי שהוגדר היום הזה". לדבריו, "צר לי שאדם כמו חגי אלעד בחר להטמיע בנו את האג'נדה הפוליטית של ארגון 'בצלם', ולא לספר לנו על פועלו ועבודתו במרוצת השנים בתחום זכויות האדם".

עוד בוואלה!

גלנט הורה על ביטול הרצאה של מנכ"ל בצלם: "לאסור כניסה למערכת החינוך"

לכתבה המלאה
תוכנית כנס בצלם של בית הספר הריאלי בחיפה. הריאלי, חיפה, אתר רשמי
ההזמנה ליום זכויות האדם בבית הספר הריאלי/אתר רשמי, הריאלי, חיפה

בניגוד אליו, הדס אונגר בת ה-17, תלמידת כיתה י"ב בבית הספר, יצאה נגד החלטתו של גלנט. "אני חושבת שזו הקטנת ראש ואטימות ושכל מי שהתנגד לקיום ההרצאה הזו מסרב לפתוח את הראש ולהקשיב", אמרה. "אני רחוקה מלהסכים עם הדעות והפעולות של ארגון 'בצלם', אבל אני חושבת שההרצאה הביאה לשיח הרבה דברים שנוער ישראלי לא מודע אליהם ולא מכיר".

בארגון אמנסטי אינטרנשיונל תקפו את שר החינוך. "מה כל כך חשוב לך להסתיר מהתלמידים, השר גלנט? מי שחושש מדיון או ויכוח בוחר בהשתקה ובאנטי-חינוך", אמרו. "ההחלטה למנוע מארגונים שחושבים שונה משר החינוך היא מבזה כלפי תלמידי ומורי ישראל, מערכת החינוך ככלל ובית הספר הריאלי בפרט, אבל היא עומדת בעקביות עם הנטייה הכושלת והמסוכנת של ממשלות ישראל לדחות כל ביקורת כלפיהן".

בתנועת "אם תרצו" הביעו תמיכה בהחלטתו של גלנט. "טוב עשה שר החינוך שהנחה את בית הספר לא לתת במה לארגון המתפרנס מהפצת שקרים ועידוד לחץ בינלאומי על ישראל. ההבדל בין ארגון ביקורת, לבין ארגון תעמולה שקרי, הוא כהבדל בין מזרח ומערב ואם מנהל בית הספר הריאלי לא מבדיל ביניהם, אז הבעיה אצלו ולא אצל אף אחד אחר"

שר החינוך יואב גלנט במרכז השליטה של משרד החינוך, 29 בנובמבר 2020. עודד קרני, אתר רשמי
"לא נאפשר לארגונים המכנים את מדינת ישראל 'מדינת אפרטהייד' להרצות". גלנט/אתר רשמי, עודד קרני

גלנט הנחה לבטל אירוע מסוג זה במסגרת מכתב ששלח אתמול למנכ"ל משרדו, עמית אדרי, ולמנהלי המחוזות, בו דרש לאסור על כניסתם לבתי הספר של ארגונים "הפועלים בסתירה למטרות החינוך הממלכתי, ובכלל זה כינויה של מדינת ישראל בכינויי גנאי שקריים או אמירות נגד היותה של ישראל מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית או פעולה כנגד חינוך לשירות משמעותי בצה"ל או פעולות המיועדות לפגוע או לבזות את חיילי צה"ל בעת או לאחר שירותם".

במכתב ששיגר למנכ"ל הוא כתב כי "לא נאפשר לארגונים המכנים את מדינת ישראל 'מדינת אפרטהייד' להרצות בפני תלמידים העומדים בפני גיוס לצה"ל. הנחיתי את מנכ"ל המשרד ומנהלי המחוזות והאגפים לאסור על כניסתם של ארגונים אלו למערכת החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully