וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים ראייתיים: הפרקליטות חזרה מכתב אישום על ניהול הימורים בעשרות מיליונים

27.1.2021 / 20:27

החזרה מהאישום נגד תשעת הנאשמים נעשתה לאחר גישור, בו הוצפו סדקים בתשתית הראייתית של התיק. הקשיים עוררו בפרקליטות ספק בנוגע לסיכויים להשיג הרשעה. הנאשמים התחייבו לא לתבוע את המדינה

חשיפת רשת מאורגנת לעסקי הימורים בלתי חוקיים שפעלה בירושלים. פברואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
בפרקליטות טענו כי הנאשמים נהגו להשתמש בשמות קוד/חטיבת דובר המשטרה

הפרקליטות הודיעה היום (רביעי) כי חזרה בה מכתב אישום נגד תשעה נאשמים שהואשמו בניהול הימורים ברשת בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. החזרה מכתב האישום נעשתה לאחר גישור, שהציף קשיים ראייתיים בתיק. במסגרת החזרה מהאישום, התחייבו הנאשמים לא לתבוע את המדינה.

האישום הוגש באוגוסט האחרון על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. על פי כתב האישום, בראש ארגון ההימורים עמד דודי קחלון, והיו חברים בו בין היתר גם העבריין הבכיר יעקב שמעון ("אכא") ואדם המכונה א"א - עד מדינה בפרשת מלחמת הכנופיות והחיסולים בראשון לציון (פרשה "1131"). אף ש"אכא" ועד המדינה הוזכרו בכתב האישום, הם לא היו נאשמים בתיק.

בפרקליטות טענו כי על מנת להסתיר את פעילות ארגון ההימורים, הנאשמים נהגו להשתמש בשמות קוד, ואת הרווחים חילקו ביניהם בחדרי מלון שונים בהתראה קצרה. בבתים של חלק מהנאשמים נמצאו מיליוני שקלים במזומן, ועל פי האישום ראש הארגון קחלון הסתיר מאות אלפי שקלים בכך שרכש רכב פורשה ולא רשם אותו על שמו.

עוד בוואלה!

פורשה ואנשי קש: 9 מואשמים בהקמת ארגון הימורים שגלגל עשרות מיליונים

לכתבה המלאה

התיק הופנה לגישור אצל סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט בני שגיא. במהלך הגישור, כאמור, הוצפו סדקים בתשתית הראייתית, בעיקר בנוגע לראיות שונות שהיו אמורות לסייע לעדותו של עד המדינה. הקשיים עוררו בפרקליטות ספק בנוגע לסיכויים להשיג הרשעה, והיום הודיעה סגן מנהל המחלקה הכלכלית, ד"ר מאור אבן-חן, על חזרה מהאישום.

עורכי הדין תמיר סננס, שילה ענבר ושחר חצרוני ממשרד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני, שייצגו שלושה מהנאשמים בתיק כולל הנאשם העיקרי קחלון, בירכו על ההחלטה. "לאחר מאמצים רבים, עלה בידינו לשכנע את הפרקליטות, במסגרת הליך גישור, שאין בסיס ראייתי לכתב האישום שהוגש. אנו מודים לפרקליטות על ההקשבה בלב פתוח ועל החלטתה ההוגנת לחזור מכתב האישום", מסרו עורכי הדין.

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום מורכב שמבוסס על עד מדינה וראיות סיוע. לאחר הליך גישור שנערך בפני כבוד השופט בני שגיא, ושימוע נוסף שנערך לנאשמים בעקבות טיעוני הסנגורים בגישור, הגענו למסקנה כי קיימים קשיים עם ראיות הסיוע ועל כן הוחלט בשלב זה על ביטול כתב האישום. כפי שהצהרנו לא אחת, הפרקליטות בוחנת את עצמה כל העת, פתוחה לשמוע ביקורת והערות, ובוודאי קשובה לעצותיו של שופט מגשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully