וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: אין בסיס לבקשת נתניהו לבטל את כתב האישום נגדו

27.1.2021 / 17:20

בפרקליטות דחו טענותיו של ראש הממשלה, לפיהן יש לפסול אישומים נגדו מפני שחלק מהחקירות נפתחו כביכול ללא אישור היועמ"ש ומפני שלא נחקר על כל פנייה להטיית הסיקור בוואלה! NEWS המופיעה בכתב האישום. הפרקליטות: "הוא טען בחקירתו שוב ושוב שאינו זוכר מקרים פרטניים"

בווידאו: בג"ץ דן בעתירות בפרשת הצוללות ובפרשת המניות/צילום: רוני כנפו

הפרקליטות הגיבה היום (רביעי) לבקשותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את כתב האישום נגדו משום שלטענתו חלק מהחקירות נפתחו ללא אישור היועמ"ש, וכן לבטל חלק מסעיפי כתב האישום בתיק 4000, משום שלא נחקר על כל פנייה להטיית הסיקור שהועברה לאתר וואלה! NEWS. בפרקליטות ביקשו מבית המשפט לדחות את שתי הבקשות.

אנשי פרקליטות מיסוי וכלכלה דחו את הטענות לפיהן המשטרה חרגה מהאישורים של היועץ המשפטי לממשלה. לדבריהם, בהתאם לחוק ולהחלטת בית המשפט, נמסרו להגנה רק האישורים הראשוניים לפתיחה בחקירה בכל תיק, ובהמשך ניתנו אישורים מתאימים גם לכל אחד ממהלכי החקירה שבוצעו בפועל.

באשר לטענות הנוגעות לתיק 4000 נכתב בתשובת פרקליטות מיסוי וכלכלה כי "במהלך חקירותיו האמורות הוצגו לו (לנתניהו) החשדות המיוחסים לו, ובכלל זאת החשד שהיה מעורב בפניות מרובות שעניינן אופן הסיקור באתר וואלה, תוך שהוא מודע שהיענותו של נאשם 2 (שאול אלוביץ') לפניות אלה קשורה לסמכויותיו השלטוניות, ונועדה לכך שהוא יפעל לטובת נאשם 2".

עוד אמרו בפרקליטות כי "נוכח טיבו של האישום ונוכח תשובותיו של הנאשם במהלך חקירותיו, לא היה מקום לחקור אותו ביחס לכל אחד ואחד מלמעלה מ-300 הפריטים המפורטים כיום בנספח א'... כאשר מדובר בחשד לדפוס פעולה המורכב מפריטים רבים, וכאשר תשובותיו של החשוד ניתנות באופן כללי, תוך טענה חוזרת ונשנית, שהוא אינו זוכר אירועים פרטניים, וממילא אין לו היכולת להתייחס אליהם - אין חובה להציג לחשוד כל פריט ופריט שעולה מחומר החקירה. די בהצגת דפוס הפעולה ובהצגת דוגמאות לדפוס זה".

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | נתניהו בעת הגעתו לאולם הדיונים 24 במאי 2020. רויטרס
נתניהו בפתח משפטו, מאי 2020/רויטרס

כדי להמחיש את טענותיה, כללה הפרקליטות בתשובתה אף מצוטט קטע מאחת מחקירותיו של ראש הממשלה:

החוקר יריב עמיעד: "אתה יכול בבקשה לפרט על פניות ישירות שלך לשאול אלוביץ' בנוגע לפרסומים בוואלה. לא כתבות, פניות ישירות שאתה פונה אליו אם זה להעלות אייטם, לשנות אייטם, להוריד אייטם".
הנחקר נתניהו: "קודם כל אני מניח שהיו דברים כאלה אף על פי שזה במוקד השיחות".
עמיעד: "אתה מניח או שאתה זוכר?".
נתניהו: "אני מניח. היו המון. בדיוק כמו אחרים".
החוקר יורם נעמן: "אז בוא דבר".
נתניהו: "היו המון".
נעמן: "תספר לנו".
נתניהו: "אני לא יכול לזכור באופן פרטני".

עוד בוואלה!

תשאלו את בנט ושקד: מה נתניהו שכח לספר לבית המשפט

לכתבה המלאה
שאול אלוביץ' בסיום פתיחת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
שאול אלוביץ' בפתח משפטו, מאי 2020/ראובן קסטרו

במה נאשם נתניהו?

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully