וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרות הסגר נמשכות: תלמודי תורה נפתחו בביתר עילית

תלמידים תועדו נכנסים לגן ילדים ותלמוד תורה המזוהה עם הזרם החסידי הכללי, המקבל תקציב חלקי מהמדינה. גם הבוקר הגיעו שוטרים לישיבת גרודנא באשדוד, אולם היא נותרה ריקה. בירושלים רוססו כתובות נאצה נגד המפכ"ל: "קובי שבתאי היטלר"

בווידאו: תלמודי תורה נפתחו בניגוד לתקנות הסגר/צילום: יותם רונן ורוני כנפו

תלמודי תורה נפתחו היום (רביעי) פעם נוספת בביתר עילית - בניגוד לתקנות הסגר. תלמידים תועדו נכנסים לתלמודי התורה "מאה שערים" ו"באיאן" הפועלים בעיר. ב"מאה שערים" לומדים תלמידים מהזרם החסידי הכללי במגזר החרדי, והוא מקבל תקציב חלקי מהמדינה. חלק מהתלמידים בו הם ממשפחות המזוהות עם אגודת ישראל, הסיעה החסידית המרכיבה את יהדות התורה.

כמו כן, המשטרה הגיעה לגן ילדים בעיר שפעל בניגוד לתקנות. לאחר הגעת הכוחות, במקום החלו להתקהל עשרות ולהתעמת עם השוטרים. הכביש הסמוך נחסם והשוטרים הורו למפעיל הגן לפזר את הילדים ונרשם לו דוח. שני חשודים נעצרו. בביתר עילית ישנם נכון להיום 1,336 חולים פעילים בקורונה - עם 25% נבדקים חיוביים. העיר נמצאת במקום השלישי בישראל באחוז החיוביים לנגיף.

במקביל, כוחות משטרה הגיעו גם הבוקר לישיבת גרודנא באשדוד, שהם התבצעו לאחרונה הפרות שהתפתחו לעימותים, אולם היא נותרה ריקה מאדם. בכירים ב"פלג הירושלמי" אמרו כי התלמידים העתיקו את הלימודים למקומות אחרים. השוטרים שהו במקום במשך דקות בודדות ועזבו, וניידת משטרה תפטרל במקום לאורך היום.

לימודים בתלמוד תורה "מאה שערים" בביתר עילית, 27 בינואר 2021. מאיה הורודניצ'אנו
תלמידים מגיעים לתלמוד תורה "מאה שערים". היום/מאיה הורודניצ'אנו

בירושלים, בה נרשמו הפרות סגר נוספות בימים האחרונים, רוססה כתובת נצאה נגד מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שגינה את ההתפרעויות ופתיחת המוסדות בניגוד להנחיות. על אחד הקירות בשכונת זכרון משה רוססה הכתובת "קובי שבתאי היטלר 2021".

בווידאו: כתובת נאצה נגד המפכ"ל בירושלים/צילום: כיכר השבת

מאז הטלת הסגר המהודק במסגרתו נאסרו הלימודים במוסדות החינוך נרשמו הפרות רבות של התקנות בישיבות ותלמודי תורה ברחבי הארץ. רק אתמול נרשמו הפרות סדר אלימות בשכונת מאה שערים בירושלים לאחר ששוטרים הגיעו לשכונה כדי לאכוף את תקנות הקורונה.

עשרות תושבים השליכו אבנים וחפצים לעבר כלי רכב שחלפו במקום, וכביש נחסם לתנועה באמצעות פחים. אוטובוס שנחסם ניזוק במהלך הפרת הסדר. שמונה מהמפגינים נעצרו.

גם במודיעין עילית נרשמו הפרות סדר. המוחים חסמו בגופם את ניידת המשטרה והתעמתו עם השוטרים. שלושה נעצרו בתקרית זו.

לימודים בתלמוד תורה "באיאן" בביתר עילית, 27 בינואר 2021. רוני כנפו
תלמידים מגיעים לתלמוד תורה "באיאן". ביתר עילית, היום/רוני כנפו
פתיחת מוסד לימודי חרדי באשדוד 26 בינואר 2021. ניב אהרונסון
פתיחת מוסד לימודי חרדי באשדוד, אתמול/ניב אהרונסון

בראשון בלילה, מהומות ועימותים אלימים פרצו בירושלים ובבני ברק. ההפגנות התקיימו במסגרת מחאת פלגים במגזר החרדי, נגד המשטרה והתקנות האוסרות הפעלת מוסדות חינוך והתקהלויות. בבני ברק נעצרו ארבעה חשודים בהצתת אוטובוס בשכונת מגורים ובניסיון לפרוץ לתחנת כיבוי, בעוד בירושלים נעצרו שניים בחשד שמעורבות בהשלכת אבנים והשחתת רכוש.

ההפרות נמשכות ברקע הקרבות בין הליכוד לכחול לבן על הגדלת חוק הקנסות בשל הפרות של תקנות הקורונה, לאחר שישיבת ועדת החוקה של הכנסת ננעלה אמש ללא הסכמות. ביום שני מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק שנועדה להחמיר את הענישה על מפרי הנחיות. הסכום המרבי של הקנסות יעמוד על עשרת אלפים שקלים במקום 5,000 שקלים, והוא יוטל בין היתר על מנהלי מוסדות חינוך שייפתחו בניגוד להנחיות.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

בתוך כך, ארבעת חסידי ויז'ניץ שהסגירו עצמם למשטרה ונחקרו בחשד למעורבות בלינץ' בשוטר בבני ברק ביום חמישי האחרון שוחררו הלילה ממעצר. זאת, על אף החלטת בית משפט השלום בתל אביב מאתמול להאריך את מעצרם עד היום. הארבעה שוחררו למעצר בית בן חמישה ימים והורחקו למשך 15 ימים מהרחוב בו אירע הלינץ'. כמו כן, נאסר עליהם ליצור קשר עם מעורבים נוספים בהתפרעות.

עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, המייצגים את הארבעה, מסרו: "אנו מברכים על החלטת המשטרה. על אף הטענות הקשות שהציגה המשטרה בבית המשפט, במהלך הדיון בבקשה להארכת מעצרם, חלקם של מרשינו באירוע היה מינורי, ואנחנו שמחים שהמשטרה אימצה הערב את עמדתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully