וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר שהורשע בתקיפת אשתו איים עליה מהכלא: ארצח אותך ואאנוס את אחיותייך

עודכן לאחרונה: 22.1.2021 / 11:23

כתב אישום הוגש לבית משפט השלום בעכו נגד האסיר, תושב סכנין בשנות ה-20 לחייו, לאחר שהתקשר לאשתו מהכלא ואיים אף לפגוע בילדיהם הקטנים ובהוריה כשישתחרר. הוא מרצה כיום עונש מאסר לאחר שהורשע כבר בתקיפתה

בווידאו: הנשיא קורא להעביר במהירות תקציב לתכנית למאבק באלימות נגד נשים/צילום: לע"מ

אסיר כבן 20, תושב הצפון, נאשם שאיים להרוג את אשתו ובני משפחתה ולפגוע בילדיהם הקטנים - כך נודע הבוקר (שישי). אתמול הוגש כתב האישום נגד האסיר, במקור מסכנין, המרצה כיום עונש מאסר לאחר שהורשע כבר בתקיפת אשתו.

הפרשה החלה לפני כשבועיים, אז התלוננה האישה במשטרה כי בעלה התקשר אליה מהכלא, ואיים לרצוח אותה בדקירות לכשישתחרר. עוד איים לפגוע בהוריה, לאנוס את אחיותיה ולפגוע בילדיהם המשותפים. בעקבות זאת, נחקר האסיר בתחנת משגב ואתמול הוגש נגדו כתב אישום בגין איומים על ידי מחלקת התביעות של המשטרה.

סוהרים מיחידת נחשון של שירות בתי הסוהר בכלא צלמון, אפריל 2017 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
האסיר איים לרצוח את אשתו בדקירות/ראובן קסטרו

נתוני משרד המשפטים לשנת 2020 מראים עלייה של עשרות אחוזים בבקשות להוצאת צו הגנה בשל אלימות במשפחה, ברקע ההשפעות החברתיות של הסגרים והגבלות הקורונה.

הדוח מציג עלייה של כ-22% בפניות לסיוע המשפטי בבקשות לצווי הגנה בגלל אלימות במשפחה - 2,056 פניות בשנת הקורונה, לעומת מעט פחות מ-1,700 פניות בשנה שלפני כן. בעוד במחוז תל אביב הייתה עלייה זניחה של אחוזים בודדים בבקשות אלו, במחוזות באר שבע, מרכז והצפון נרשמה עלייה של כ-50%.

עוד בוואלה!

הסיוע המשפטי בשנת הקורונה: עלייה של 22% בבקשות הקשורות לאלימות במשפחה

לכתבה המלאה

נתון זה מצטרף לנתון דומה שפורסם לפני חודש, התלונות במשטרה על אלימות במשפחה עלו ב-10% בתקופת הקורונה. לפי הנתונים, מחודש ינואר, מעט לפני שפרצה המגיפה בישראל, נפתחו 23,274 תיקים על אלימות בין בני זוג, לעומת 21,036 תיקים בתקופה המקבילה בשנה שעברה - עלייה של 10%.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully