וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא עמד עם פטיש ביד מחוץ לשירותים. היא נמלטה מהבית לאחר שהוכתה

15.1.2021 / 17:06

מדי שבוע נפרסם את מספר עבירות האלימות במשפחה שהגיעו לבית המשפט, במטרה לחשוף את ממדי התופעה הקשה. 89 גברים נחשדו השבוע באלימות כלפי בנות זוגם. במקרה אחד גבר כלא את אשתו, ובאירוע אחר החשוד איים כי "אם יראה שגבר אחר שלח לה הודעה הוא יפוצץ אותה"

בווידאו: מעצר צעיר שחשוד ברצח אמו ברחובות/צילום: דוברות משטרת ישראל

"המשיב חשוד באירוע של אלימות כנגד בת זוגו כאשר המשיב גם כלא אותה בביתם. המתלוננת הצליחה לברוח ממנו לאחר שקיבלה מהמשיב מכות, אגרופים, סטירות, המשיב המשיך ויצא אחריה מהבית כאשר הוא מנסה ככל הנראה לדרוס אותה", תיארה רס"ר קורל מזרחי בפני שופט בית משפט השלום בירושלים אורן סילברמן, את מה שעברה אישה שאזרה אומץ והתלוננה במשטרה. הדיון התקיים ביום שני השבוע.

סנגורו של החשוד אמר להגנתו של החשוד: "אפשר להסתפק בעניין של הרחקה מהבית לתקופה מסוימת ואי יצירת קשר. המשיב טוען כי יש איזה ויכוח ביניהם לעניין האם להמשיך את הקשר. ומכחיש את עניין הדריסה". השופט, שחשוף לחומר הראיות קבע, "בשלב זה של חקירה אין די בהרחקה ויש להציג חלופה קונקרטית בפיקוח במקום מרוחק", והאריך את מעצרו של הגבר ביומיים.

ביום רביעי הובא החשוד שוב לבית המשפט להארכת מעצר נוספת, שם קבע השופט סילברמן, "יש חומר חקירה משמעותי שמבסס את החשד לפיו המשיב איים על המתלוננת בעודו אוחז בפטיש גדול בידו ובכוונתו לשבור את דלת השירותים בהם שהתה המתלוננת. יש תימוכין נוספים לאירועי האלימות לרבות תיעוד של הפגיעה בקורבן וכן נוסף חשד לפיו המשיב פגע גם בילדיו". השופט האריך את מעצרו של הגבר עד ליום ראשון ובכוונת חטיבת התביעות במשטרה להגיש נגדו כתב אישום.

מקרה זה הוא דוגמה אחת ומצערת לתופעת האלימות בתוך המשפחה, שהלכה וגדלה בשנה האחרונה. לרוב מדובר בעבירות של גבר כלפי בת זוגו. העיסוק התקשורתי מתמקד לרוב במקרים המזעזעים ביותר של אלימות במשפחה, שמסתיימים בפגיעה בנפש, ונכשל להסביר את ממדי התופעה. עיון בפרוטוקולים של הדיונים מעלה שמדובר בתופעה כלל-ארצית, חוצת מגזרים ומעמדות בחברה הישראלית.

מדי שבוע נפרסם במסגרת מעקב וואלה! NEWS את מספר עבירות האלימות במשפחה שהגיעו להארכות מעצר בבתי המשפט השונים בארץ, ומספר מקרים בולטים שהובאו בפני בית המשפט באותו השבוע.

בשבוע החולף, בין 7 בינואר ל-13 בינואר, נפתחו 92 תיקי מעצר בגין אלימות במשפחה, מתוכן שלוש נשים חשודות שהובאו לבית המשפט לבקשת המשטרה להאריך את מעצרן. 89 בקשות להארכות מעצר היו לגברים החשודים באלימות במשפחה. ירידה של מקרה אחד מהשבוע שעבר. הנתונים מתבססים על הרשומות המופיעות באתר נט המשפט, לא כולל דיונים חסויים, ועל כן ייתכן שהמספר אף גבוה יותר.

בית המשפט בבאר שבע. שי מכלוף
בית המשפט בבאר שבע/שי מכלוף

"המתלוננת התקשרה למוקד 100 וסיפרה כי החשוד מרביץ לה ואומר לה שהם ימותו ביחד. החשוד מהלך אימים על המתלוננת, חוסם לה את הטלפון, קובע לה מתי תלך לישון ומתי תקום, במהלך ויכוח איים כי אם יראה שגבר אחר שלח לה הודעה הוא יפוצץ אותה ולהראות את רצינותו סטר בפניה וכתוצאה מכך היא נפלה לרצפה". את התיאור הקשה גולל רס"ב יניב הינדי בפני שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה אופיר כתבי-ריבלין, בדיון שהתקיים ביום ראשון השבוע, כאשר המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הגבר למשך חמישה ימים.

סנגורו של החשוד טען בבית המשפט, "מדובר במעצר שווא של מתלונן. כאשר המתלוננת כאן, המשטרה הפכה את היוצרות. נעצר חשוד, רק לאור העובדה שמדובר בגבר, כאשר הוא חבול בכל גופו. המתלוננת תקפה אותו ולא נחקרת תחת אזהרה. מדובר בחשוד ללא עבר פלילי".

השופטת שראתה את חומר החקירה בתיק מתחה ביקורת על התנהלות המשטרה בחקירה. "לדברי החשוד, הוא הפציר בחוקרת שתבדוק את הטלפון שלו אשר נתפס עמו, והחוקרת, במקום לבצע את עבודתה ולבדוק את הטלפון של החשוד, סירבה לעשות כן ואף העבירה את הטלפון לידי המתלוננת על אף התנגדותו. בדיון הוברר כי טענת החשוד נכונה, והחוקרת מסרה את הטלפון של החשוד, לא פחות מלידי המתלוננת וזאת בניגוד להסכמתו. אין ספק שמדובר בהתנהלות חמורה החותרת תחת חובת משטרת ישראל לחתור לחקר האמת".

השופטת הדגישה כי "על אף התנהלותה הפסולה של היחידה החוקרת, בשים לב לכך שהחשדות מקיימות עילות מעצר מסוג מסוכנות, העולה אף מהחבלה על פניה של המתלוננת ומהתיאור אותו מסרה להתנהלותו האלימה של החשוד, וכן חשש משיבוש הליכי חקירה, אני נעתרת לבקשה באופן חלקי". השופטת האריכה את מעצרו של הגבר ביממה. מאז הוא שוחרר ממעצר ללא הרחקה מהאישה שהתלוננה, אלא אם כן היא תגיש באופן עצמאי לבית משפט בקשה לצו הגנה.

בית משפט השלום פתח תקוה, 14 בינואר 2021. ראובן קסטרו
בית משפט השלום פתח תקוה, 14 בינואר 2021/ראובן קסטרו

הסיפור הבא מגיע מבית משפט השלום בבאר שבע. דיון שהתקיים ביום שלישי השבוע, ממחיש שוב עד כמה צווי הרחקה לא יעלים ולא תמיד מרתיעים גבר שהחליט להגיע ולפגוע באשתו. מוטי קקון ממשטרת באר שבע סיפר לשופטת השלום בבאר שבע שרה חביב על גבר שחשוד שהפר צו הרחקה מאשתו.

"המשיב חשוד בכך שהפר אתמול צו הגנה, בכך שפגש את המתלוננת במרכז המסחרי בדימונה, בא לכיוונה, אחז אבן גדולה במטרה לזרוק אותה עליה ואיים כי ירצח אותה ולא ייתן לה גט. המשיב נחקר והכחיש. הוא טען שראה אותה לא התכוון לזרוק אבן אלא החזיק פחית קולה", טען סנגורו, "המשיב עבר ניתוח מעקפים. הוא איננו בריא. אנחנו בתקופה של גל מועצם של התפשטות נגיף קורונה".

השופטת חביב קבעה, "עילת המעצר היא עילה מובהקת של מסוכנות לאור אופי האיומים שהושמעו ולאחר שהופרכה גרסתו של המשיב סבורתני כי עילת המעצר היא בעוצמה גבוהה, המחייבת מעצר, ואין לשקול שחרורו של המשיב בשלב זה". מעצרו הוארך עד יום חמישי האחרון והמשטרה צפויה להגיש נגדו כתב אישום כבר בימים הקרובים, בינתיים הוא מורחק מהאישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully